Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor en bestyrelse?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa allesammen

 

Undskyld mig.

Hvorfor skal man have en bestyrelse

Hvornår skal man have en bestyrelse?

Hvad gør en bestyrelse?

Hvad gør en bestyrelse ikke?

Er en bestyrelse aflønnet?

Er der bestemte selskabsformer der forlanger bestyrelser?, eller er der nogle man ikke kan have en bestyrelse i?

Det var lige et skud fra hoften som jeg undre mig lidt over.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 15. Oct 07
Indlæg ialt: 286
Skrevet kl. 07:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvis man vælger at have en bestyrelse - kan man jo sammensætte det af et hold eksperter - det kan være 1 der har forstand på revision, 1 der har på salg , 1 der har på drift og 1 der har på indkøb. Sammen vil i ikunne sparre en masse ideer, laver planer,  og udvikle virksomheden - dvs de kan komme med deres ideer og erfaring og du kan gøre brug af dem.

Der er nogle helt klare lovkrav ti hvornår man ska lhave en bestyrelse, se den anden besvarelse, med selskabsloven - derudover kan du frivilt vælge at have en bestyrelse - du kunne også kalde den noget andet fx et advicery board.

En betyrelse behøver ikke været aflønnet, men med en bestyrelsespost følger der også en ansar - så hvis virksomheden havner i problemer, kan bestyrelse i visse tilfælde blive gjort ansvarlige herfor - både strafligt og økonimisk - så hvis du vil have en proffesionel sparringspartner - koster det penge -  det samme gælder hvis du vælger en anden løsning - men her kan det reelt ikke idømmes ansvar.

Bo

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svarene bo og peter. Nu er jeg blevet lidt klogere :P

Fra Søborg
Tilmeldt 17. May 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg vil gerne lige supplere med mine gode erfaringer med at have en bestyrelse - eller et fast rådgiverteam tilknyttet din virksomhed.

Det giver risikoafdækning på en helt anden måde, da bestyrelsen kommer med de kritiske spørgsmål.

Desuden skal du præsentere din virksomheds beslutninger overfor nogle kritiske tilhørere ca. 4 gange om året - og det er rigtig sundt for din forretning.

De seneste artikler om emnet i erhvervspressen viser desuden, at virksomheder med bestyrelse typisk har en bedre bundlinje!

En bestyrelse eller et advisory er penge godt givet ud.

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes flere selskabsformer hvor en bestyrelse er et krav. herunder A/S

At vælge at indsætte en bestyrelse i et selskab hvor der ikke er noget krav om det gøres oftest i forbindelse med en investor. Dette kan give sikkerhed for at ting går ordenligt til.

Du skal dog lige huske at det ikke er billigt at have en bestyrelse.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)