Jeg har udstedt en faktura i dec. 2006, med betalingsfrist i januar 2007. Spørgsmålet er så om den skal indregnes i regnskabsåret for 2006, eller om den kan vente til indbetalingen (forhåbentligt) falder i 2007. Da det er den eneste faktura jeg har i år, ville det være rart hvis jeg måtte vente til 2007 med at bogføre den, både pga. nemmere regnskab, momsafregning samt beskatning. Hvis den skal beskattes i 2006 har jeg jo kun få dage til at skaffe lidt fradrag - tænker mest på pensionsindbetalingen. |
faktura dato og regnskabsår
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
- 1
|
Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.
|
men det betyder vel så også at jeg hellere må beregne hvor meget skat jeg skal betale af den faktura, og få det indbetalt inden 29/12. alternativt vente til 15. marts og indbetale alt over 40.000 med 2% i straf. korrekt ? Som jeg har forstået det er det kun den skat der overstiger 40.000 som bliver straffet med hhv 2% og 7% alt efter hvor længe jeg venter med at indbetale den. Det gode ved situationen er at jeg har mulighed for at skaffe lidt fradrag inden 31/12 - men ikke ret meget ![]() Et følge spørgsmål. Lad os sige at jeg kommer ud af året med et overskud på 80.000kr og min træk pct siger 50% - hvilket dog også betyder at jeg betaler top skat. Kan jeg så slippe uden straf for forsen indbetaling, da skatten i.flg. trækpct kun er 40.000 eller bliver jeg straffet af de godt 4.800kr der mangler ved en topskat på 60% ? Godt nytår. |
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)