Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Coop danmark

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 26. Sep 05
Indlæg ialt: 259
Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg kommer ind hos coop eller dansk supermarked.

Har jeg så selv brug for at reklamere for mine produkter?
Klare de ikke selv reklame for de produkter de sælger?
Fra 8654 Bryrup
Tilmeldt 2. Oct 05
Indlæg ialt: 234
Skrevet kl. 14:58

Hej

Der er ingen garanti, for at få dit produkt ud i alle deres butikker. Det afhænger meget af produktet, hvem det henvender sig til og hvor salgbart det er. Du skal have fat i indkøberen, som varetager det produktområde, som din vare hører ind under.  De har deres egne kataloger/udsalgsaviser som man kan betale for at være med i, men det fritager ikke at man selv laver reklame for sit produkt. Dette gælder generelt for detailhandel. Tror ikke du skal tænke mere bredt end bare lige Coop, men man skal selvfølgelig starte et sted.

Finn
Tilmeldt 26. Sep 05
Skrevet kl. 15:55

Lyder da godt.

men hvis jeg først får mit produkt ud i coop butikkerne. Så er jeg vel efterhånden også godt på vej.
Så kan dansk super marked lige så stille komme bagefter
Tilmeldt 15. Sep 05
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 17:20

Det er mit indtryk at det er meget normalt at man betaler annoncepenge direkte til Coop eller Dansk Supermarked for at få ens produkt i deres tilbudsaviser. Helt sikkert afhængigt af produkt og hvordan økonomien ser ud for Coop eller DS. En praksis som er meget normal i mange brancher.

Michael
Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 17:26
jeg har erfaring fra Dansk Supermarked, og det fungerer på den måde, at du ringer til deres hovedkontor, og beder om at snakke med en fra den indkøbsafdeling dit produkt hører under. Personen du så får i røret, siger at, du skal sende dem noget information og produktet eller evt. en prototype. Så får du svar herefter, eller rettere sagt bliver det nok dig, der ringer tilbage på et eller andet tidspunkt.
Jeg vil dog lige sige, at de er meget tunge at danse med, og det er meget svært at komme ind. Selv når du er kommet ind, så kræver det utroligt meget arbejde. Fx., hvis du skal have dit produkt i avisen, eller det skal rykkes ud på de gode placeringer, så kræver det gerne, at du kører "alibi kampagner", som gerne er en TV-kampagne. En passende TV-kampagne på TV2 og TV3, som rammer bredt koster ca. 400k., så alt efter hvad du ønsker at sælge, så skal der en del over disken før det begynder at ligne noget.
Men det første move er, at kontakte COOP og DSG og få en kontakt til en indkøber i den rette afdeling.

Hvilket slags produkt drejer det sig om, så kan jeg måske give dig en kontakt?

Held og lykke :)
Tilmeldt 26. Sep 05
Skrevet kl. 21:40
I starten var jeg bare nysgerrig for at finde ud af hvordan man skulle gøre, men nu hvor denne debat er blevet lidt længere er jeg gået mere ind i det. Men indtil videre er det bare et forsøg. Ville skabe et billigt produkt, rigtig billigt, og så få det bragt ud i danmark, via coop og sådan. Det er ikke helt gennemtænkt, det var derfor jeg kom herind. der plehjer folk altid at være klar på svar, og friske til at hjælpe
Tilmeldt 4. Oct 05
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:41

Som nse ganske rigtigt skriver, så vil COOP eller Dansk Supermarked med garanti lægge pres på for at få dig til at køre noget markedsføring for at produkterne ikke skal stå på hylderne og samle støv.

Men udover det, så vil dig også stille krav til
- din leveringssikkerhed
- at produktet op til gældende regler/lovgivning (dokumenteret)
- markedføringstilskud (som er de penge du betaler for at få produktet med i deres avis)
- "gunstige" indkøbspriser

osv. osv.

Som det også bliver nævnt i denne tråd, så er både COOP og Dansk Supermarked meget svære at lave aftaler med. Men lykkes det, - ja så er vejen banet for en stor succes.

Nu ved jeg ikke hvilket produkt du har i tankerne, men hvis jeg var dig så ville jeg prøve isenkram-kæderne (Imerco, Inspiration osv.) i første omgang. Altså forudsat at dit produkt passer til deres sortiment.
De er som regel mere villige til at "prøve" nye ting af, og stiller ikke nær så store krav til din kapital, leveringssikkerhed som de "2 andre".

Held & lykke
Tilmeldt 26. Sep 05
Skrevet kl. 13:38

Det lyder rigtig godt. Men hvis jeg vil reklamere i tv.

Hvad pris klasse ligger det så i?
For a hvad jeg har hørt. så er det ikke noget en nystartet iværksætter bare lige kan betale...?
Tilmeldt 4. Oct 05
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:18
At reklamere i TV er dyrt.... MEGET dyrt!
I hvert fald set i forhold til et "almindeligt" iværksætterbudget!?

Men før du overhovedet begynder at overveje markedsføring i TV, så er det et absolut must at din distribution er i orden. Dvs. at dine produkter er tilgængelige i et stort antal butikker over hele landet.

Du nævner selv COOP som en kæde du gerne vil ind hos, men hvis det er den eneste kæde hvor du er repræsenteret med dine produkter, - ja så er TV markedsføring ikke aktuelt (eller rentabelt for den sags skyld).

Uden at kende dit produkt eller dit budget, så tror jeg du skyder lidt over målet når du snakker TV markedsføring. Derfor kan din idé/dit produkt jo sagtens være i orden, men hvis du ønsker mere konkrete bud på hvordan du skal gribe situationen an, så er det nok nødvendigt at komme med lidt flere oplysninger om produktet og dit budget
Tilmeldt 26. Sep 05
Skrevet kl. 19:06

produktet er et visitkort, men et digitalt et.

og budget... det er meget lavt. Mange siger jeg skal starte bare med mund til mund metoden og sådan.
 er der andre billige metoder-?

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)