Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Billeder sidder perfekt i IE men helt galt i Firefox

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 12. Aug 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 00:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Jeg har opsat nogle billeder på min hjemmeside. Selv er jeg IE bruger og har altid testet i IE. Efter jeg for nyligt installerede Firefox gik det op for mig at billederne hang skævt på siden i denne browser. Det drejer sig om følgende hjemmeside der gratis henviser til billige tandlæger i Danmark: www.minus25.dk - fx Danmarks billigste tandblegning.

Er der en .html ekspert herinde som kan give et hint til hvordan det fikses?

På forhånd tak

Tilmeldt 16. Dec 09
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 02:58

Hej minus25,

Jeg er ikke html ekspert, men jeg kan se på kildekoden, at der benyttes absolut positionering af billederne, og FireFox og IE er absolut ikke lige absolutte.

Det hjælper dig selvfølgelig ikke, men desværre har jeg andre ting på programmet, så jeg har ikke rigtigt tid til en mere præcis analyse af problemet.

Men måske kommer der en mere kyndig person forbi Smile

mvh

Poul Willy Eriksen

Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 165
Skrevet kl. 07:19

Jeg har kigget lidt på din html, som ser lidt underlig ud. Hvem har designet den? Måske du skulle hive fat i dem. Jeg tror også, at fejlen skyldes din brug af absolute.

Men egentlig skrev jeg ikke blot for at kopiere ovenstående indlæg. Hvis du ønsker at "se godt ud" i alle browsere, skal du indstille dig på, at der kan være en del arbejde forbundet med det. En god start er at sikre dig, at din html er valid. Til formålet kan du bruge markup validatoren fra W3C. Se f.eks. her:

http://validator.w3.org/check?uri=http://www.minus25.dk/

I følge rapporten, har du 432 fejl i din html. Det er faktisk rigtigt mange, når man ser på hvor lidt indhold du faktisk har på din side. Så det var måske et sted at starte.

Min konklusion er, at dem der har lavet din side, måske ikke har været super skarpe på, at det genererede markup er korrekt.

Fra Odense C
Tilmeldt 12. Aug 10
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 08:39

Lige inden billedet man.gif indsætter du

<div style="position: absolute; top: 0px;">

Efter billedet kommer 4 tabeller, der hver indeholder et billede.
Efter dem indsætter du

</div>

Bunden på brydes i IE, hvis siden gøres smal, smid evt. indholdet i en tabel.

Ha' en god dag Smile

Mvh.

Terkel Frankov Larsen

Webudvikling i .NET - Regard webbureau - Odense

Tilmeldt 12. Aug 10
Skrevet kl. 02:12

Hej Thomas

Tak for dit svar. Den er designet af one.com - jeg ved w3.org påstår at der er over 400 fejl i men de fejl den finder er komplet latterlige! Er ikke helt sikker på at jeg bruger w3.org rigtigt. Faktum er at min hjemmeside om billige tandlæger www.minus25.dk kommer rigtig godt ud på Google uanset de påstående kode errors.

Tilmeldt 12. Aug 10
Skrevet kl. 02:16

Kære Terkel

Det var lige i øjet - jeg prøvede at gøre præcis som du foreslog og 30 sekunder senere viste min test i Firefox at billederne sad perfekt. 1000 mange tak for det (hvis det har interesse kan du selv se det ved at åbne min side om billige tandlæger i Danmark i en Firefox browser). Jeg vil også forsøge at følge dit råd hvad angår bunden af siden, men bliver dog lige nødt til at lege lidt med det. Har prøvet med en tabel men det komplicerer tingene når jeg skriver mere tekst på en side og så manuelt skal til at flytte tabellen længere ned hver gang...

Takker igen :)

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 02:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

minus25:

w3.org påstår at der er over 400 fejl i men de fejl den finder er komplet latterlige!

Så er Firefox også komplet latterlig, glem alt om den skodbrowser og kom videre i livet!

Tilmeldt 12. Aug 10
Skrevet kl. 02:20

Jeg er ikke Firefox fan - ja ikke engang bruger, men mange af de besøgende er tilsyneladende Firefox brugere afslører Google Analytics. Derfor er man jo nødt til at gøre noget for dem også :)

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 02:33

minus25:

Hej Thomas

Tak for dit svar. Den er designet af one.com - jeg ved w3.org påstår at der er over 400 fejl i men de fejl den finder er komplet latterlige! Er ikke helt sikker på at jeg bruger w3.org rigtigt. Faktum er at min hjemmeside om billige tandlæger www.minus25.dk kommer rigtig godt ud på Google uanset de påstående kode errors.

Hvordan skulle w3c parseren kunne skaelner du mellem latterlige og ikke latterlige fejl? Alt html som ikke overholder standarden* er jo en fejl, ogsaa selvom browserne kan haandtere det.

Naa men en mere brugbar note: Du boer nok proeve at switche din side over til "standard mode" i stedet for "quirks mode" ved at indsaette foelgende header i din top:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">

<html><head>

... (Resten af din kode i head) for lige nu koere du i "quirks mode" hvilket vil sige at din browser
emulere alle de fejl og mangler der er i ie5.0 og 5.5 hvilket nok vil give dig problemer i fremtiden da
forskellen mellem browserne er betydeligt stoerer i quirks mode. Og den html man laver kan virkelig opfoere sig underligt

*Og ja visse dele af w3c html4 standarden er temlig taabelig, saa som kravet om alt paa alle images, og
kravet om at lister ikke maa vaere tomme.

Qr-marketing med mobil optimerede hjemmesider.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 02:53

Martin T:

*Og ja visse dele af w3c html4 standarden er temlig taabelig, saa som kravet om alt paa alle images, og

kravet om at lister ikke maa vaere tomme.

Tåbelig måske ... men på ingen måde besværlige at overholde, med mindre man altså er en slamkoder der ikke gør sit arb. ordentligt.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)