Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En lille håndfuld AdSense-101-tips

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Aminoer

Da jeg kan forstå en del af jer, fra tid til anden, render ind i problemer med Adsense, har jeg lavet en lille liste med tips. Det er ikke jordens mest avancerede tips, og de hjælper jer ikke som sådan med at tjene mere på AdSense.

Men er man nybegynder er jeg sikker på de kan hjælpe en ordentligt på vej, så man i det mindste ikke får lukket sin konto.

1. Lad være med at klikke på dine egne annoncer. Det kan virke oplagt, men der er altså alligevel mange der ikke tænker så langt. Så lad være med at klikke på dine annoncer - heller ikke bare lige for at tjekke dem. Det er en af de mest almindelige grunde til lukning af AdSense kontoer, men heldigvis også en af de nemmeste at undgå. Så nu er du advaret ;)

2. Hvis du fortæller din familie eller dine venner om dine sites, så understreg over for dem, at de ikke hjælper dig ved at trykke på dine reklamer. Faktisk ville det smarteste være hvis du overhovedet ikke fortalte familie eller venner om dine sites. For hvis Google registrerer der kommer en masse klik fra den samme IP risikerer du de lukker din konto - det er jo en oplagt metode til svindel, at tage ned på det lokale bibliotek og så lige fyre 50 klik af på sine annoncer. Med andre ord, når din mor eller nabo lige vil hjælpe dig med en masse klik på dine annoncer risikerer du din konto bliver lukket.

3. Lade være med at ændre i udseendet eller adfærden af dine AdSense-annoncer. Folk med en almindelig AdSense-konto (læs: dig) har ikke lov til at ændre i den slags, og får Google nys om du har ændret noget falder hammeren promte. Du må bare lære at leve med kun at ændre hvad du kan via administrationspanelet i AdSense og så bygge dit site op i forhold til det, istedet for at pille ved selve annoncerne.

4. Lad være med at udforme annoncer fra andre netværk, så de ligner AdSense-annoncer. Selvom det er rart med konsistens i ens design, så passer Google altså på deres varemærker og design. Så hvis du kører med annoncer fra flere forskellige netværk må du bare leve med der vil være designmæssige forskelle mellem de forskellige enheder.

5. Lad være med at sætte for mange AdSense-annonceenheder ind på dine sider. Du har lov til at sætte 3 almindelige enheder ind, tre linkenheder og to søgefelter på hver enkel side - tro mig, det er alt rigeligt! Smider du flere enheder ind risikerer du din konto bliver lukket. Men hvad er endnu værre er du risikerer at skræmme dine brugere væk - det handler om at finde balancen for hvor mange reklamer til forhold reelt indhold dine brugere gider finde sig i. Og den balance kan du trygt regne med ikke findes på den anden side af 8 AdSense-annoncer.

6. Put ikke AdSense-annoncer i mails.... Det kan virke fristende, at smide AdSense i f.eks. dit nyhedsbrev, men det er altså ikke tilladt.

7. Indsæt kun annoncer på sider med reelt indhold. Udover annoncer på sider uden indhold eller med dårligt indhold ikke rigtigt giver noget, så er det altså også i strid med retningslinjerne. Så sæt kun dine annoncer på sider med kvalitetsindhold.

8. Sørg for du har rettighederne til indholdet på dine sider. Du ved jo godt det er forkert, at stjæle andres indhold. Men hvis det ikke er nok til at holde dig på dydens smalle sti, kan det være en lukket AdSense konto kan hjælpe dig på vej.

Det var vist lige hvad jeg kunne komme i tanke om. Jeg ville egentligt gerne have lavet 10 punkter - det ser bedre ud :)

Men jeg tror faktisk 8 punkter er alt rigeligt til at undgå ballade med Google. Så hvis du følger de 8 punkter kan du spare dig selv for en masse besvær og bruge din energi på at lave et fedt site.

Nå ja.... Der er da forresten lige et tip nummer 9: Læs nu brugerbetingelserne og retningslinjerne for brug af AdSense (og følg dem!) - det er ikke jordens mest ophidsende læsning. Men jeg vil vove den påstand, at 999 ud af 1000 kontolukninger kunne have været undgået, hvis brugeren lige havde gjort sig den ulejlighed, at læse betingelserne og fulgt dem.

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 14:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

AdSense skal behandles som et råddent æg :-)

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 14:52

Hey - der var sgu da også lige et tip til, så vi kommer op på de magiske 10 tips :)

10. Lad være med at logge på din AdSense-konto fra alle mulige forskellige netværk. Google registrerer de IP'er du bruger til at administrere din konto med. Vi kan tage et eksempel.... Lad os sige du går op i tusindeben og har lavet en fed side om tusindeben. Så skal du altså ikke logge ind på din konto fra netværket nede i den lokale tusindeben-klub. For så har Google den IP og hvis de andre medlemmer så går ind på dit site fra samme IP og begynder at klikke på annoncerne for billige fartstriber til tusindeben, så ved Google ikke det ikke er dig, der står bag de klik. De registrerer bare klik fra samme IP som kontoen er blevet administreret fra og så tæller det som ugyldige klik.

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)