Jeg vil høre om der er nogen herinde der kender til javascript programmering og ved hvor lang tid det vil tage at lære at programmere javascript på et højt plan. Altså blive rimelig god til det ??
Kender noget til PHP programmering i forvejen ellers ikke den store programmeringserfaring..
Javascript er ikke specielt svært at lære, især ikke hvis du kan en smule programmering/scripting i forvejen :) er selv rimelig god til PHP og har brugt en smule javascript ind imellem, dog uden rigtigt at sætte mig ind i det.. Her for nylig satte jeg mig ned og så denne video-serie: Javascript from Null og de første par afsnit var ikke en gang nødvendige for mig at se. Men prøv at se serien, jeg har haft glæde af den.
Hvis du har mere blod på tanden når du har set den korte introduktionsserie, kan du begynde at arbejde med et javascript framework fx jQuery. jQuery og lign. frameworks gør arbejdet med javascript en del lettere.
jQuery og lign. frameworks gør arbejdet med javascript en del lettere.
Jeg vil anbefale at vente med at kigge på jQuery. Få lært javascript fra bunden og når du er ok til det, så kan du begynde at kigge på jQuery som netop gør en del af arbejdet for dig.
Du starter heller ikke med at løbe en marathon med det samme, men starter med at lære at gå :)
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
Jeg vil høre om der er nogen herinde der kender til javascript programmering og ved hvor lang tid det vil tage at lære at programmere javascript på et højt plan. Altså blive rimelig god til det ??
Nu ved jeg ikke hvordan du opfatter "rimelig god", men jeg kan fortælle dig at med mit CMS er frontend på det lavet i 80% javascript. Men det hele kommer an på hvor hurtigt du lærer... Hvis du allerede kender PHP, så tror jeg at du vil have fat i Javascript meget hurtigt.
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....