|
Hjælp til photoshop
Hej BEttina. Jo den kan sagtens laves uden baggrundsbilledet. Men forretningens øvrige kjoler er alle fotograferet på flotte steder. hvid baggrund til kjolen virker unaturligt. Det bedste resultat får jeg med en sort baggrund. Men det vil også se lidt spøjst ud i forhold til kundens øvrige kjolegalleri. Min tanke er derfor at i stedet for at bruge en neutral baggrund, så kan man give brugeren en flottere visuel oplevelse ved at indsætte billedet på en flot baggrund. Hilsen morten |
Hej Morten Jeg er bange for, at en ny baggrund kommer til at se unaturligt ud, næsten lige meget hvad du gør. Med mindre du har oceaner af tid, og det har du jo ikke. En anden mulighed kunne være at benytte den baggrund du har, men pynte på den. Du skal lave en sti, som fritlægger kjolen og derefter vælge ”inverse”, altså vælge alt andet end kjolen. Men i stedet for at slette baggrunden, ændrer du den, så den bliver mindre naturalistisk – mere dekorativ. Du kan gøre baggrunden mørkere, så kommer der mere fokus på kjolen. Du kan gøre den uskarp (gaussian blure eller meridian) så man ikke ser, at rummet er lidt kikset. Eller du kan ændre på farverne, f.eks. fjerne noget saturation (næsten sort-hvid) eller gøre farverne uvirkeligt groteske, f.eks. med en duetone eller ved at justere farverne. Prøv f.eks. ajustments->curves, sæt et ankerpunkt og gør kurven let sinusformet. Ved at kombinere de nævnte metoder, kan du f.eks. gøre baggrunden lidt uskarp og colorere den i romantiske rosa farver. Resultatet vil være ”kunstnerisk” og særpræget. Og det er bedre, så skiller du dig ud fra dine konkurrenter med de perfekte kulisser. Når du eksperimenterer, skal du notere præcis hvad du gør, så du kan genskabe de samme indstillinger på de øvrige fotos. Når du er tilfreds med første foto vil det kun tage få minutter pr. foto at genskabe effekten på samtlige baggrunde. mvh. Bo Jensen Butik Go’aften |
Hej Bo Tak for dit svar. Det lyder jo rigtig fornuftigt at ændre baggrunden på nuværende billeder så den ikke tiltrækker så meget opmærksomhed. ¨ Jeg har ellers prøvet at fritlægge en kjole og sætte den ind på en baggrundsbillede af en park. Jeg synes selv det så ok ud, men jeg er måske heller ikke helt objektiv. Desværre er baggrunden mit mindste problem lige pt. Fotografen vil ikke udlevere alle billederne, på trods af at vi igår indgik et kompromis, hvor han selv foreslog en pris som jeg gik med til med det samme. Senere på dagen vender han 180 grader og nu ser det ud til at jeg aldrig ser nogen af de billeder jeg skulle havde haft for 14 dage siden. Derved har jeg ingen mulighed for at lave mit arbejde færdig og udover at miste en god kunde, står jeg også til at miste kr. 25.000,- som jeg har investeret i ny hardware og software til dette projekt. Det er bare rigtig mange penge for mig. Suk. Hilsen Morten |
|
Laver du aldrig en klar og tydelig ordrebekræftelse med din fotograf, hvor salgs- og leveringsbetingelser indgår? Der er desværre rigtig mange der synes det er overflødigt i starten, men det er altså MEGET dumt at lade være. Så undgår man uenigheder senere hen. Lyder til at du skal ud at finde dig en ny fotograf - så vidt jeg husker har du været utilfreds med ham her tidligere også. Det var ellers en skam... Havde lige glædet mig til at se det færdige resultat, tror der er et rigtig godt potentiale i det. Mvh. Mikkel Johansen InMedia Reklamebureau |
Hej Tak for jeres interesse og spørgsmål. Puha jeg ved slet ikke hvor jeg skal begynde, for jeg forstår slet ikke hvordan det kunne nå hertil. Hans skrev: Det må da kunne lade sig gøre at lave en ny fotosession. Ja selvfølgelig kan jeg hyre en ny fotograf til at tage billederne og så starte forfra. Desværre skal kunden bruge billederne 1. januar da deres højsæsson starter her. Er billederne ikke klar på dette tidspunkt er de derfor ikke den store værdi for kunden. Og jeg kan umuligt nå. obs obs obs Fotografen har lige ringet. Nu virker det som om han er samarbejdsvillig igen. Jeg må ærligt indrømme at jeg er totalt tabt. Igår var han først villig til at finde et kompromis om morgenen og senere på dagen afvise han mig totalt, og når at smide røret på 2 gange - på trods af at jeg slet ikke var angribende. Nu har han lige ringet og påstår at han kan levere arbejdet som aftalt. Jeg krydser fingre for at han holder det denne gang. Fotograferingen skete 3. december og første tidshorisont var 2 dage, så en uge, så 10 dage og så en uge og nu mener han at det kan være færdigt på mandag. Jeg forstår slet slet slet igenting mere. Men håber på det bedste. Det må også være forvirrende for Jer. Jeg skal nok give et bedre indblik i sagen senere. Nu skal jeg til Herlev og hente 10% af arbejdet som efter sigenden er færdigt nu. Hilsen Morten |
|
Hej alle Jeg synes lige jeg skylder Jer en opdatering på hvordan det gik. Det har i det hele taget været et projekt fra helved *grin* Murphys lov om at alt der kan gå galt - går galt den har passet meget godt her. Der var ikke kun problemer med fotografen, men også med den fysiske server og softwaren. Men men men. Nu er alt vist ved at være på plads. I kan se de første anstrengelser på Det er ikke det endelige resultat. Der skal stadig rettes et par småting, men det er princippet i mit nye tilgtag. Endnu engang tak for Jeres hurtige feedback og generøsitet med tilbud om hjælp. Det har rørt mig at der er så mange der er villige til at hjælpe en helt fremmed. Hilsen Morten - 30 20 20 47 |
|