Tag kontakt til erhvervsrådgivning eller lignende i det amt, du bor i. Nu må det vel gå over til regionerne. På en måde kan du derigennem også få lidt økonomisk støtte – det er blot sat under administration. Du får et klippekort, hvor du har nogle klip til hhv. markedsføring, revisor m.m.
De vurderer din idé og giver dig indspark til, hvad der skal til for at få det til at køre.
Jeg har haft stor glæde af rådgivningen her i Viborg Amt, og når man skal stå til regnskab mht. hvad man har tænkt sig, får man det ofte arbejdet bedre igennem inden...
Økonomisk støtte må du finde i banken nu om dage... eller hos en rig onkel. Hos det offentlige får du kun økonomisk støtte som hjælp til opstarten, som beskrevet. Dit udstyr må du ud og låne til...
Og egentlig er det vel også fair nok ikke? At man ikke bare får støtte til at starte virksomhed! Meningen er jo at du skal skal satse og SELV putte det tjente i lommen (- skat)
Hvornår får det en ende??? Jeg hører gang på gang folk sige, at jeg jo nok får en masse i støtte når jeg er selvstændig. Det er som om at den iværksætterstøtte der fandtes til bl.a. langtidsledige for 10-15 år siden er mejslet så hårdt ind i folks bevidsthed, at det er umuligt at overbevise folk om, at der ikke er offentlige penge (kontanter) at hente som selvstændig.
Og heldigvis! Jeg synes at det giver langt mere mening at offentlige kroner går til rådgivning ved eks. revisor eller lignende som det er i dag, fremfor at skrive en check som den selvstændige så kan muntre sig med.
OK, der er vist noget med at man kan hive lidt hvis man bor på Lars T''s mark, men så vidt jeg husker skal man selv matche de penge man kan få.