Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Reklamebureau kamufleret som en tabloid...

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Brikkerne er ved at falde på plads for mig med hensyn til hvilken firma jeg skal lave. Storset siden dag ét jeg har været tilmeldt herinde på amino har jeg høstet stor anerkendelse for mine mange sjove, skæve, og til tider geniale idéer.

Rigtigt mange mennesker har gennem tiderne sagt at jeg burde være reklamemand, men jeg har altid haft det indre billed at en reklamemand er en anmassende dørsælgertype, en velformulerende og hurtigt snakkende sludrechatol.

Sådan en person er jeg overhovedet ikke. Jeg er faktisk rimlig genert, og jeg er bestemt ikke særlig veltalende eller for den sags skyld velskrivende. Har taleproblemer, udtaler ordene forkert, og jeg mumler lidt i skægget, og jeg taler også langsomt o.s.v  - så når folk giver mig et kompliment om at jeg burde være reklamemand, så har jeg altså tit været ked af det, fordi at jeg har følt det som en ond sarkastisk spydighed.

Mit liv er totalt fucked up, jeg drikker som en svamp og ryger som en skovbrand. Er gået frivilligt i isolation og sidder bare i et lille klubværelse på anden sal på Nørrebro i København og dagdrømmer mig ind i en bedre virkelighed - jeg er en stor fan af fantasien - nogen gange når jeg er ude at gå en tur og det regner kraftigt, så slår jeg min fantasi hen på at jeg forstiller mig at jeg går rundt ude i en tør ørken uden vand i flere dage, og så bliver det bare så behageligt.

I udgangspunktet tror jeg på det bedste i mennesker ( selvom jeg tit oplever det modsatte ) De personer der har anbefalet mig at blive reklamemand, de har nok ment det i en god mening, og så har jeg måske misforstået deres kompliment, måske pga mangel på selvtillid, depression eller andre psykologiske årsager.

Den seneste tid har jeg analyseret "Jeg og Dem" - jeg er noget frem til det punkt at jeg må gøre det som "Dem" anbefaler mig at gøre, om de så mener det i en god eller i en ond mening, det er så total irrelevant.

Hvis jeg får succes, så har jeg fået hævn over "Dem" der mente det i ond tro.

Hvis jeg ikke får succes, så fik "Dem" ret - og så går livet så videre derfra med et par erfaringer rigere.

Nu er indlægget nok allerede blevet lidt langt og langt ude af det emne i forhold til den kategori det postet i, men der kommer nok snart en spasser og der læser de føste 300 ord og siger noget i stil med at "hvad det ikke en idé at oprette emnet i cafe og hygge"?

Men, undskyld at jeg lige putter lidt "menneskelige tanker / føleser" ind i en kategori der basalt set kun burde dreje sig om "metal".

Som overskriften siger - eller retter sagt betyder, så skal jeg have gang i en hjemmeside der er opbygget som en nyhedsside.

Her forstiller jeg mig at det skal være noget i stil med http://www.eb.dk eller http://www.epn.dk - sådanne efterligninger ( strukturtmæssigt ) kan man opbygge med Wordpress og Joomla - men hvilken af dem skal jeg vælge når mine behov er som følgende.

De skal kører ordenligt / stabilt selvom der er masser af indhold på siden - regner med at min "tabloid" om ét år skriver 50 artikler om dagen. Jeg mener at jeg har læst noget om at de forskellige systemer har hver deres styrker - men jeg husker ikke lige præcis hvad de styker er, men jeg har skrevet det ned i på nogen sedler som ligger og flyder rundt på gulvet, men jeg orker ikke rigtigt at kravle rundt på gulvet lige nu.

Min vurdering er at min "nyhedsside" får ligeså mange daglige besøgende som http://www.eb.dk har i dag, indenfor det næste årti. Så mit spørgsmål er, hvilket af de to systemer kan klare det pres, for jeg mener også at jeg nedskrevet nogen kommentar om at det ene system ikke kunne tåle for mange besøgende på samme tid - og det er så uanset om man så havde købt sig en superdupper server, men det var måske noget med den måde databasen var opbygget på.

Det bringer mig lige over til en anden ting, og lidt beslægtet med det foregående. Ligesom inden på http://www.eb.dk vil jeg gerne have at folk kan kommenter på artikler - men jeg mener også at jeg har læst at hvis man har for mange registeret bruger ( ikke forveksler med besøgende )  - så kan der også opstå en masse bøvl.

I min tid herinde har jeg storset kun hørt om Wordpress og joomla - men er der andre systemer der passer bedre til mit behov.

Thorborg og mange andre af de store drenge har snakket om at man skal købe sit eget "system" - og at det er bestemt ikke gratis, og kan nemt koste 500.000 kroner. Men problemet er bare at jeg har kun omkring 30.000 kroner på min konto - så det rækker jo ikke alverden.

Min vil jeg se et afsnit af Columbo som lige nu er startet på DR 2 - Columbo er det sejest menneske på kloden.

Venlig hilsen Doctor Q( lumbo ) - - - > en voksen udgave af Wonderboy!.

P.S

SKÅL. - og det kan godt være at jeg lige stiller noget flere Questions senere, bare lige for at samle de løse ender sammen.

Åhhhh, hvor er jeg rigtigt meget glad for at skrive dette indlæg, det er faktisk en form for befrielse for mig, det er dejligt at være åben...

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 19:04
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Nu må du sgu lige spænde hjelmen.
Du formulerer dig glimrende og du har rigtigt mange sjove ideer og indfald.
Der er ingen tvivl om at du har talent, så ret lige ryggen min ven.

Mit råd er at du starter med at rydde op i dit liv. Få ryddet op både fysisk og mentalt.
Start med at dyrke lidt motion, hvis du ikke allerede gør det, spis sundere og få de smøger/joints ud af dit liv.

Mht. praktiske, så kan du komme langt for dine 30.000 kr. hvis du tænker dig om og lade nu være med at planlægge et website ud fra at du måske om 3 - 5 år får en masse besøgende. Lav noget der virker nu og udvikl. det stille og roligt.

Hvilket system der vil være bedst for dig ved jeg ikke, men det er der andre der helt sikkert vil hjælpe med.

Op med humøret min ven, der er rigtig meget godt i dig og det siger jeg ikke for at gøre dig glad (Men blive glad alligevel) Jeg siger det fordi jeg mener det!

Held og lykke med det.

Dbh Martin

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Skrevet kl. 19:14

Martin Thorborg:

Mit råd er at du starter med at rydde op i dit liv. Få ryddet op både fysisk og mentalt.
Start med at dyrke lidt motion, hvis du ikke allerede gør det, spis sundere og få de smøger/joints ud af dit liv.

Mht. praktiske, så kan du komme langt for dine 30.000 kr. hvis du tænker dig om og lade nu være med at planlægge et website ud fra at du måske om 3 - 5 år får en masse besøgende. Lav noget der virker nu og udvikl. det stille og roligt.

Hvilket system der vil være bedst for dig ved jeg ikke, men det er der andre der helt sikkert vil hjælpe med.

Op med humøret min ven, der er rigtig meget godt i dig og det siger jeg ikke for at gøre dig glad (Men blive glad alligevel) Jeg siger det fordi jeg mener det!

Held og lykke med det.

Dbh Martin

Bump - jeg følger lige med i tråden.

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6570
Fra  TextReactor Skrevet kl. 19:37

Michael Richard Warren Olsen aka Wonderboy:
Min vurdering er at min "nyhedsside" får ligeså mange daglige besøgende som http://www.eb.dk har i dag, indenfor det næste årti. Så mit spørgsmål er, hvilket af de to systemer kan klare det pres

Jeg kan ikke lige huske hvilken avis der er begyndt at bruge drupal til deres site, men det kunne også være et system.

Men du kan sagtens starte i det små (med wordpress) og når der er trafik nok til at du kan sælge banner med visninger, så burde der også være penge til at udvide systemet (evt. lave et eget system).

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Fredericia
Tilmeldt 13. Mar 10
Indlæg ialt: 196
Skrevet kl. 20:33

Magasin for mænd Online - www.mfmo.dk 

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Skrevet kl. 16:21

Martin Thorborg:

Held og lykke med det.

Dbh Martin

Hovsa, undskyld for den kommentar dér "Bump - jeg følger lige med i tråden" - den skulle slet ikke placers i dette emne - det var en dum fejl. Har omkring 20 amino vinduer åben på samme tid som jeg gerne lige vil kommentere på, eller i hvert fald tænke lidt nærmere over - så der er sket en forveksling.

Tak for dit super positive svar. Jeg ved ikke lige hvordan kommer i gang med at rydde op i mit liv på egen hånd - men jeg har startet med at bestille en tid hos min læge her den 11 august - så må vi se hvad han kan gøre ved det ( ikke fordi at jeg vil løbe fra mit eget ansvar - men jeg føler ikke rigtigt at jeg har styr på sitiationen ) - men jeg tror nu det er meget klogt at få en samtale med lægen, så kan han måske finde frem til en løsning på mit mentale problem - evt medicinsk eller sparke mig videre igennem systemet til en psykolog - eller en gylden mellemvej.

Men hensyn til økonomien i projektet så syntes jeg også at 30.000 kroner er rigtigt mange penge at starte en online virksomhed op med - i hvert fald når man tager i betragtning af at der ikke skal købes et varelager ind, eller udgifter til dyre lokaler, da det jo bare foregår hjemmefra, og at det bare er ren service.

Men jeg går med en lidt åndsvagt billed inde i hovedet om at jeg så laver denne fede nyhedsside, og så efter nogen år så kan systemet ikke klare mosten fordi at databasen bliver for stor og det hele kører bare langsomt.

( men jeg kunne måske og bare slette nogen af de gamle artikler som jeg kan se der er meget få der læser i forvejen, og på den måde rydde lidt op i systemet - ligesom nogen gør på sin egen computer - defragmentering ) 

Det er bare fordi at jeg har hørt i en af dine videoer at du har snakket om at man skal gå ud og invenstere i sit eget software til 50-100.000 kroner - den mulighed kommer også på et tidspunkt for mig, men til at starte med så bliver det nok Wordpress - men så bliver de besøgende sikkert skide sure over at det hele er lavet om, og at alle deres gamle kommentar er væk  og at der er kommet nye "kompliceret" funktioner som folk ikke kan se pointen i o.s.v.

Ha' det godt Martin og tak for dit svar.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 17:07
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Michael

Jeg flyttede lige tråden, håber det er ok.

Lægen er sikkert en fin start, men her er mine råd:

1: Start med at rydde op i din lejlighed, så den står rigtig flot og få luftet godt ud.

2: Åben alle kuverter m.m. og få styr på alt det praktiske. Skylder du penge væk, så få dem betalt eller lav en afdragsordning. Hvis du skylder en person en undskyldning, så få sagt undskyld, Hvis en person har være dårlig mod dig, så tilgiv osv.

3: Gå en god lang tur. Tag evt. bussen ud til havet og få masser af frisk luft. Sørg for min. en god lang gåtur hver dag, uanset vejret. Hvis du kan, så tag af og til en løbetur i stedet for.
Motion danne dopamin i hjernen og det er kroppens egne lykkepiller. Dertil virker sol imod depression og den styrker dit immunforsvar.

4: Sørg for at få nogle sociale indspark hver dag. Tag evt. på højskole, tilmeld dig til lerdueskydning, fjernstyre bil klub eller hvad h... ved jeg. Bare noget hvor du min. en gang om ugen kommer ud blandt andre.

5: Spis sundere. Prøv at få nogle grøntsager hver dag. Evt. køb en blender og lav frugt/grøntssags juces, det smager hammer godt og er meget sundt. Husk, spis 3 hovedmåltider hver dag og spis evt. en lille snack formiddag og eftermiddag.

6: Plej dine venner hvis du har nogen der gør dig glad. Sørg for at se dem ofte.

7: Husk at stoppe op i hverdagen og glæd dig over en flot regnbue, søde unger der leger etc. Det giver stor lykke.

8: Sørg for at sove 8 timer hver nat. Se om du kan komme i seng ved 23 tiden og sov så til kl. 7 og ikke længere. Regelmæssig søvn er super vigtigt.

9: Når du skal stifte virksomhed, så driv den ikke hjemme fra. Find et kontorfællesskb. f.eks. her:
http://www.amino.dk/lokalebors/kontorpladser-til-leje
Så får du input ude fra og nat og dag flyder ikke længere sammen.

10: Find en sød pige. Jeg ved det ikke er noget man bare gør. Men hvis du lader skægget falde, får et bad hver morgen, køber lidt pænt tøj, er en flink fyr og tilmed spændende, for det er du! Så finder du en, tro mig.

Når alt dette er på plads, så vil du se verden fra en anden vinkel.
Om du har brug for lægen kan jeg ikke svare dig på, men bare det du indser at du har brug for en er et meget stort skridt.

Mht. det tekniske, så startede jeg Amino på en 2.000 kr. platform og da den blev for lille, så gik jeg over på den vi kører på nu.

Held og lykke Michael, det skal sgu nok gå!

Dbh Martin

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Skrevet kl. 17:41

Martin Thorborg:

Hej Michael

Jeg flyttede lige tråden, håber det er ok.

Lægen er sikkert en fin start, men her er mine råd:

1: Start med at rydde op i din lejlighed, så den står rigtig flot og få luftet godt ud.

2: Åben alle kuverter m.m. og få styr på alt det praktiske. Skylder du penge væk, så få dem betalt eller lav en afdragsordning. Hvis du skylder en person en undskyldning, så få sagt undskyld, Hvis en person har være dårlig mod dig, så tilgiv osv.

3: Gå en god lang tur. Tag evt. bussen ud til havet og få masser af frisk luft. Sørg for min. en god lang gåtur hver dag, uanset vejret. Hvis du kan, så tag af og til en løbetur i stedet for.
Motion danne dopamin i hjernen og det er kroppens egne lykkepiller. Dertil virker sol imod depression og den styrker dit immunforsvar.

4: Sørg for at få nogle sociale indspark hver dag. Tag evt. på højskole, tilmeld dig til lerdueskydning, fjernstyre bil klub eller hvad h... ved jeg. Bare noget hvor du min. en gang om ugen kommer ud blandt andre.

5: Spis sundere. Prøv at få nogle grøntsager hver dag. Evt. køb en blender og lav frugt/grøntssags juces, det smager hammer godt og er meget sundt. Husk, spis 3 hovedmåltider hver dag og spis evt. en lille snack formiddag og eftermiddag.

6: Plej dine venner hvis du har nogen der gør dig glad. Sørg for at se dem ofte.

7: Husk at stoppe op i hverdagen og glæd dig over en flot regnbue, søde unger der leger etc. Det giver stor lykke.

8: Sørg for at sove 8 timer hver nat. Se om du kan komme i seng ved 23 tiden og sov så til kl. 7 og ikke længere. Regelmæssig søvn er super vigtigt.

9: Når du skal stifte virksomhed, så driv den ikke hjemme fra. Find et kontorfællesskb. f.eks. her:
http://www.amino.dk/lokalebors/kontorpladser-til-leje
Så får du input ude fra og nat og dag flyder ikke længere sammen.

10: Find en sød pige. Jeg ved det ikke er noget man bare gør. Men hvis du lader skægget falde, får et bad hver morgen, køber lidt pænt tøj, er en flink fyr og tilmed spændende, for det er du! Så finder du en, tro mig.

Når alt dette er på plads, så vil du se verden fra en anden vinkel.
Om du har brug for lægen kan jeg ikke svare dig på, men bare det du indser at du har brug for en er et meget stort skridt.

Mht. det tekniske, så startede jeg Amino på en 2.000 kr. platform og da den blev for lille, så gik jeg over på den vi kører på nu.

Held og lykke Michael, det skal sgu nok gå!

Dbh Martin

Endnu engang tak for at du bruger din dyrebare tid på hjælpe med nogen gode råd. Jeg har ikke lige tid til at skrive så meget nu, sidder lige og ser Columbo.

Men jeg tager lige alle dine input med mig, og vil prøve at lave nogen tidsplaner og rytmer der skal overholdes og krydses af hver eneste dag - sådan en slags "to-do-liste".

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 17:56

Columbo styrer!!!

Dbh Martin

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 18:00

Martin Thorborg:
her er mine råd:

Jeg hader virkeligt de der leflende rygklapper-indlæg, hvor folk, nærmest per automatik, skriver "Genialt indlæg Martin!"..... upåagtet hvor indlægget befinder sig på skalaen mellem genialitet og trivialitet. Men denne gang synes jeg faktisk det er på sin plads..... Thorborgs råd kan måske virke oplagte, når man lige læser dem.... Jeg mener.... "husk at få din søvn" - well, duh!

Men det er faktisk nogle rigtigt, rigtigt gode råd..... Så til Michael - start fra en ende af og følg Thorborgs super-gode råd.... Tag det fra mig - jeg ved de er gyldne. Jeg har selv stået lidt i samme situation som dig, hvor man ikke ligesom føler der sker noget i ens liv, efter jeg flyttede fra København. Men nu har jeg taget en rask beslutning, vendt op og ned på mit liv og sat kursen mod kbh igen.... Så følg Thorborgs råd - du vil blive overrasket over hvor meget dit liv og dit velvære kan ændre sig (til det positive) blot ved at tage beslutningen "nu skal der altså ske noget i mit liv"...

Ang. dit site.... Som Thorborg også ganske rigtigt skriver.... Når det bliver for stort, til det system man starter med.... Ja så skifter man bare system..... Sværere er det skam ikke :)

Du skal i øvrigt være velkommen til at hive fat i mig.... Jeg er superfrisk på at starte sådan et projekt op.... Jeg er måske ikke verdens bedste til det tekniske.... Men jeg kan sagtens få sådan et magasin op at køre i WP..... og så kan jeg lave noget fed grafik til det.

Når projektet bliver for stort kan du jo så altid bare kuppe mig og hive de rigtigt dyre drenge ind :D

P.S. Jeps.... Columbo er ret cool.... Men i min bog når han ikke Inspector Clousseau til sokkeholderne ;)

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)