|
Hej, Jeg har oplevet noget lidt underligt på min side. Jeg har et modul bag om shoppen, hvor jeg kan se hvem der er online og hvor på sitet de færdes. De sidste 3-4 dage, har der været noget mystisk / mistænkeligt. Der er en IP adresse som er på3-4 timer adgangen - når denne så stopper, kommer der en ny (2 sek. efter og også er på 3-4 timer. Der er ca. 2-3 forskellige IP der er på 3-4,5 eller 6 timer i træk. Både dag og nat. Det underlige er, at de er steder på sitet, hvor der ikke er adgang til. F.eks. i mit Gallery. Dvs. det er en slags modul, hvor jeg kan uploade alle mulige billeder som kunderne ville kunne se. Ikke produkt billede eller noget. Bare en slags foto gallery. Det er IKKE lagt tilgængelig for nogen på sitet. Der er ikke link eller noget til det, men det er stort set kun der, disse IP''er befinder sig. Ligeldes har jeg også et forum til min shop. Men det er HELLER IKKE lagt til gængeligt. Der er heller ikke link fra siden og herover, da det er deaktiveret. Men disse IP kan også komme herind. Sjovt nok er det kun disse 2 steder, som ingen har adgang til, de er. Hvad er dette for noget????????? Er det "farligt" og kan de ødelægge noget???? BLiver sku helt nervørs for det. Har også oplevet at den ene af disse IP''er var online med duplikeret IP adresse ca. 50 gange. Altså som om den åbnede 50 explorer vinduer på "dens egen maskin" Det er lidt mystisk. Håber nogen kan svare hjælpe mig, da jeg er ldit nervøs :-( |
Webcrawler - good or bad?
|
Ehm, det ved jeg ikke helt hvor jeg kan tjekke må jeg indrømme :-( Det er altid de samme 2-4 IP adresser. Og igen, online 3-4 timer adgange, og så skifter IP og så den næste online 3-4 timer. Mere om det i Jeres øre lyder skræmmende? Gad vide hvad de laver i "gallery" i så mange timer... hmmm.... Jeg tænker om de prøver at byde nogle kode osv. ???? Et lille link til en fyr, som har bannet ca. 60 IP adresser. Lidt samme problem som mig??? |
|
|
Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.
|
Da jeg sagde det til min webhoster, saged han også at det nok var en webcrawler - sandsynligvis fra google. Du skriver en googlebot - altså en som simpelthen bare sørger for at jeg kommer med i deres søge maskine - eller er det af de dårlige slags? Du kan ikke svare på om jeg bør iværksææte en større eftersøgning af disse IP adresser, eller bare lade det være. Hvor kan jeg se log filer henne? En kommentar: de er også meget ville med at ville skrive anmeldelser til vores produkter :D (om de er goed eller dårlige) Det kræver dog login, og det gør de jo ikke :-) |
|
/Christian |
|
Jeg har netop fundet logfilerne. Den ene IP adresse er denne: 65.55.212.160 I logfilen står der følgende: 65.55.212.160 - - [18/Dec/2006:22:06:51 +0100] "GET /robots.txt HTTP/1.0" 200 - "-" "msnbot-media/1.0 (+http://search.msn.com/msnbot.htm)" Har lige tjekket de fleste IP som jeg har mistænkt. Der står alle næsten det samme. Altså det der med .robots Og jeg har lavet en robots fil, som jeg har lagt i min rod mappe, for at få dem til at finde mig - altså søge siderne De kommer faktisk alle sammen fra googlebot, yahoo og msnbot |
|
Ikke noget direkte farligt, men du er nok nemmere at finde i deres søgemaskine. Et whois på 65.55.212.160 giver følgende. OrgName: Microsoft Corp OrgID: MSFT Address: One Microsoft Way City: Redmond StateProv: WA PostalCode: 98052 Country: US NetRange: 65.52.0.0 - 65.55.255.255 |
Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.
|
Skal jeg evt. sende log filen til dig? Så kan du bruge "søg" og skrive "robot". Så får du alle IP og hvor de er fra? Måske du kan se noget jeg ikke kan. Har ikke en sk.... for stand på det :-) Det undrer mig jo så bare at de opholder sig de steder hvor de reelt ikke må / kan være. Det er jo ikke der folk skal hen, når de søger. Nemmere at finde, skriver du? Altså for dem, eller for brugerne, når de søger? Har først lagt mærke til det siden fredag, hvor der næsten har været et overdrevent besøg fra alle disse. Og de duplikere deres IP så de er onlne 8-10 ad gangen.... |
|
en bemærkning: vi har kun været online i 3½ måned nu. Da jeg oprettede siden, fik jeg et link af min supporter, som sagde at jeg skulle tilmelde mig denne side, for at kunne blive søgt på fra alle de store søgeside og indekseret her. Fik også af vide, at der kunne gå nogle måneder før jeg virkelig kunne blive fundet på disse sider. Kan det være nu, hvor de alle indeksere mig så? |
Bliv gratis medlem