Hejsa jeg har siddet og arbejder lidt på et projekt som jeg håber der er bare en lille smule opbagning fra her inde. Jeg har simpelthent fundet en server og jeg tilbyder at folk kan bruge min server som en slaks fjern computer. Man bestæmmer sig for hvor meget plads man for brug for, så får man et brugernavn og en kode. Nu er du så klar til at bruge min server. Du tager bare de filer som du nu vil have og logger dig ind og smider filerne op på serveren, du har nu mulighed for at finde dem lige meget hvor du er i verdenen. Det er tilladt at bruge servicen privat, commercialt eller som backup. Du kan også tilslutte den til din Dokument folder så hver gang du gæmmer en fil i dokument mappen gæmmer den det automatisk på serveren. Det er slut med USB nøglen. :-) Jeg kalder løsningen MyFTP. Nå hvad syntes i??? Jeg regner med at starte i løbet af torsdag fredag men indet er sikkert i nu. Nåre jo og dem der tilmelder sig via amino får det selfølgeligt lidt billigere. ;-) PS: I kan ikke regne med priser eller information der står på min hjemmeside da jeg er ved at opdatere den. PPS: Siden hidder www.powerwire.dk/myftp. PPPS: Jeg laver også hjemmesider for folk. |
Fil deling
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
- 1
et par grunde: jeg har filer på 700 -> 1,5gb på dem og tager lang tid at uploade og hente ned igen... man skal have en internet forbindelse (og hvor port 21 ikke er blokeret "tænker på skoler o.s.v"). Og når jeg bruger mine USB stick''s har jeg osse firefox, thunderbird, openoffice o.s.v med mig... Personligt når jeg skal have mine filer ud på nettet at ligge bruger jeg min gmail konto :) Mest fordi jeg ikke ser nogen grund til at skulle betale eks. 9kr i måneden for at jeg skal have et par pdf filer til at ligge... Så frem med USB nøglerne igen :) btw. hvad har du af sikkerhed på det? er det bare alm. ftp uden kryptering? *imo* ikke smart... håber du bruger ssl.... |
Hvis man køber en køber "freeway" med no limit, så koster det 1 krone pr. MB, vil det sige at man skal betale 1024 kroner om måneden hvis man har filer for 1 GB liggende... God forretning for dig, men ikke særlig god for brugeren, det burde være en fordel at købe "Freeway", hvorfor ikke sige 30 kr./mrd. Jeg synes det er flot af dig at prøve at starte noget op, du virker ikke særlig gammel (ved ikke hvor gammel du er). Men du skal måske tage op til overvejelse om det er noget som folk har behov for, også måske bruge dit talent på noget andet. F.eks. at lave et webhotel, som er meget det samme som det du har gang i. Vil ikke ødelægge din gejst helt, men ærlig talt jeg kunne aldrig finde på at købe plads på nettet for at få lagret mine filer, når man kan få en USB nøgle på 1 GB i føtex til 199.- Men held og lykke med dit projekt. mvh Tobias |
1. Det med priserne er ikke noget jeg er sikker på i nu. Freeway er alt for dyrt det ved jeg godt. 2. Man behøver ikke at have port 21 åben. 3. Mange tak for de rosende ord og den konstruktive kritik. Jeg har også overvejet at starte et webhotel, jeg overvejer det faktisk meget kraftigt men hvis jeg gør er der så nogle der har nogle gode tips eller andet de vil indskyde?? 4. Jeg er 14, lider af en øjensygdom som gør at jeg ikke ser så godt så jeg har rodet med computere siden jeg var 3. |
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)