Ja i bund og grund skal du bare gå ind på Drupals hjemmeside og finde moduler som du kan installerer. der er mange moduler, nogen gode andre dårlige. Men du kan læse dig til hvad de forskellige moduler kan.
Din problematik kan dog ændres forholdsvist hurtigt, mener det er under sitebuilding -> Url Aliasses -> Automated alias settings.
Der kan du sætte hvordan urlerne skal se ud som standard.
Kender ikke så meget til Drupal, da jeg jo har lavet min egen CMS løsning, men har da prøvet det... Der findes helt sikkert nogen som kan svare på det her på amino, som arbejder med drupal til hverdag.
Jeg takker for inputs - drupal.org er på min radar allerede - men selv der har jeg svært ved at skelne med gode og dårlige råd. Så undskyld min træghed med at præcisere mine spørgsmål. Som min træner altid sagde "..feedback is the breakfast of champions!" Og jeg bliver hele tiden bedre - eller mere præcis, så- findes der nogen her med specifik erfaring i kombinationen af Drupal 6.0, VPS hosting (Linux/Debian), søgemaskineoptimering, website administration/udvikling samt indholdsproduktion?
Husk at du kan definere en speciel URL for hver contenttype du har. Har du en blog kan URL'en være www.dinside.dk/blog/september/nyt-indlæg og på din side hvor du sælger kaffemask... flyverdragter kan den hedde www.dinside.dk/børnetøj/flyverdragter. På den måde kan du få nogle gode søgeord med ind og opdele hjemmesiden fornuftigt.