Jeg har midler som jeg gerne vil have ud og arbejde. Projekter kan støttes med 25-50.000 som kapital indskud. Sikkerhed ønskes enten privat eller med andel i virksomheden. Send dine ideer til mig og lad os snakke videre om det. MVH |
Investor- sleeping partner- active partner
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
- 1
Jeg tvivler på at der er ret mange der vil have problemer med at låne 50.000 kroner i banken, næsten uanset formål, og banken vil ikke have del i virksomheden. |
Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.
|
|
Hvis der er behov for at rejse kapital og man søger et antal externe investorer er det vel fair nok. Hvor mange ideer kan du gå i banken med? For nogle år tilbage gik jeg selv i banken med en forretningsplan, men uden held. Senere rejste jeg selv kapital til andre ideer. |
Når man vender spørgsmålet den vej rundt har du ret. |
Hej topart, Jeg tror på at der findes en del iværksætterspirer rundt omkring som mangler kapital i det leje du nævner. Langt de fleste er helt sikkert useriøse! Jeg tror ihvertfald mange af dem undervurderer hvad det koster at få en virksomhed på vingerne og give overskud. Så mit råd til dig er: Prøv at gå efter projekter hvor der er brug for kapital til proof-of-concept istedet for driftskapital. Jeg taler af erfaring når jeg siger, at det er meget svært at finde penge til udarbejdelse af proof-of-concept. Ofte er det ikke så mange penge der er brug for, da en mock-up som regel kan laves for et beskedent beløb. Når proof-of-concept er lavet, er det meget nemmere at finde et større beløb til færdigudvikling af ideen og til drift. Blot mit input... mvh Carsten |
Nu er der jo rigtig mange virksomheder som kræver LANGT over 50.000 for at kunne etableres, så bare fordi man kan låne 50.000 i banken er det ikke ensbetydende med man kan starte sin egen virksomhed op. Men jeg vil ligesom Carsten nævner, være meget opmærksom på hvem man smider de små beløb ud til, de fleste er useriøse. Man kommer altså ikke langt med 50.000 idag. Men al held og lykke med det. |
Hej Jimmy, Se venligst mit indlæg "Unge danskere til Kina". Kan et sådant have din interesse som investor, vil jeg gerne sende dig yderligere info. mvh Martin |
Selvstændig Interim Manager med speciale i sourcing og etablering i Kina. 12 års erfaring med SCM, 5 år bosat i Kina. www.njt.dk
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)