Det kan give nogle problemer med spam.... Men det er et spørgsmål om at opveje fordele og ulemper... Jo sværere du gør det for spam-botterne, at finde din mail, jo sværere er det jo også for dine kunder.
Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)
Velkommen til. Nu er det i kategorien søgemaskineoptimering, og jeg kan med sikkerhed sige at det ikke har nogen negativ indflydelse på din ranking, at din e-mail adresse står der på siden. Du skal prøve at tænke som Google: Jeg skal vudere en hjemmeside, hvad fortæller mig noget om den her side?
Så jo mere du kan bruge de enkelte elementer til at fortælle hvad siden handler om, jo bedre skulle din muligheder være for at ranke. Det er meget genrelt, og der er selvfølgelig mange flere aspekter i det. Men hvis man har den tilgang til søgemaskineoptimering, så gør det også meget nemmere at udføre.
Men der er en ting som du skal være opmærksom på: Din e-mail adresse vil blive høstet af forskellige SPAMrobotter, som vil sende en masse SPAM til dig.
PS. Jeg kiggede kort på din hjemmeside og der er nogle mere eller mindre alvorlige SEO problemer.
Det eneste problem vil være, at spam-robotter finder din e-mail-adresse og dermed risikerer du at få tilsendt en masse spam. Der er en række forskellige måder at omgås at skulle skrive sin e-mail-adresse direkte på hjemmesiden:
- Krypter din e-mail-adresse - Skriv den som dinemail<snabela>domæne.dk (dette vil de fleste robotter ikke kunne forstå, men faren er at brugerne heller ikke kan) - Skriv e-mail-adressen på et billede og indsæt det på siden - Drop e-mail-adressen og lav en kontaktformular
Der er fordele og ulemper ved alle løsningerne. Jeg plejer at vælge én af de 2 første. :-)