Uden at lægge ord i munden på BZR er, så går jeg ud fra at han mener at du skal lægge fokus på at få mere ud af de besøgende du allerede har, istedet for at prøve at få flere v.h.a. SEO. Altså skal du kigge på din side, og se hvad du kan gøre for at få endnu flere af de folk der besøger din side, til rent faktisk at bruge penge derinde.
Det lyder forøvrigt som en god idé, din SEO-situation taget i betragtning :-)
Du har helt ret.
Marjoe, for at ridse konceptet op ganske kort:
Du har gennem dine SEO-tiltag gjort rigtig meget for at lokke besøgende fra Google til din side.
Nu er der efterhånden ikke mere du kan gøre på den front (der er altid mere man kan gøre, men ikke akut).
Lad os sige du havde 500 besøg om dagen i starten. Efter dine SEO-tiltag er du idag oppe på 1.500 besøg om dagen.
Af disse bliver kun 100 til kunder i din butik. Med 1.500 besøg på en dag, hvoraf 100 bliver til kunder, har du en konverteringsprocent på 6,67 procent.
Konverteringsoptimering går ud på at øge den procentdel af dine besøgende, som i sidste ende køber varer i din butik.
Der er en lang række ting man kan gøre, men grundlæggende handler det om at forbedre brugervenlighed. Lyt til dine kunder og gør det lettere for dem at blive kunder.
Måske er det mere interessante tilbud du skal fokusere på, måske er det brugervenligheden. I sidste ende er det dine besøgende som har svarene, og dem du skal fokusere på.
Start med dette podcast af Thomas Rosenstand. Han hiver begreberne ned på et plan, hvor alle kan være med. Du kan lytte til podcasten direkte på siden, og jeg vil vædde med du kammer over med inspiration, når du har lyttet færdig.
Konverteringsoptimering med Benjamin Gundgaard