Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det vigtigt at købe domæner med - (bindestreg)

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 31. May 07
Indlæg ialt: 1528
Fra  37 oktober Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor skulle man ikke kunne lave billige-katte.dk, hvis en anden har billigekatte.dk 

Det ser man da meget på de mange Iphone4 domæner. 

Head of PPC hos Obsidian Digital Se mere på min profilside.

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 22:43

Sasa Kovacevic:

Hvorfor skulle man ikke kunne lave billige-katte.dk, hvis en anden har billigekatte.dk 

Det ser man da meget på de mange Iphone4 domæner. 

I og med indehaverne af diverse iPhone-sites sjældent har skyggen af tilladelse til at bruge Apples varemærker, kan jeg forestille mig der er god grund til de ikke rasler alt for meget med sabler i klagenævn osv ;)

Du kan i øvrigt også sagtens lave domænet.... Registratoren af billigekatte.dk ville sandsynligvis bare nemt kunne få overdraget domænet billige-katte.dk, hvis han kørte en klagesag.... Du kan prøve at læse nogle af de sager, der ligger på klagenævnet for domænenavnes hjemmeside... Det er næsten den nemmeste måde, at sætte sig ind i praksis på området på...

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 01:22
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fama:
Registratoren af billigekatte.dk ville sandsynligvis bare nemt kunne få overdraget domænet billige-katte.dk, hvis han kørte en klagesag.... Du kan prøve at læse nogle af de sager, der ligger på klagenævnet for domænenavnes hjemmeside... Det er næsten den nemmeste måde, at sætte sig ind i praksis på området på...

Hvorfor så ikke bare spare sig selv for en masse besvær og ekstra udgifter med at registrere med og uden bindestreg med det samme ? Især når prisen kun er kr. 45,- pr. år pr. domæne ?

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 13:01

Det med katte kan jeg godt lide :D

Nej jeg synes ikke at du skal blive med med at købe domæner for at sikre at ingen snupper dit navn.

fx google de er et kæmpe stor firma de ejer også  gogle  og gooogle domænet og de kan ikke blive ved med at eje domæner med flere oër fx allerede hvis der er 4 o¨er på så stopper det der. altså http://www.goooogle.dk/

Fra København
Tilmeldt 31. May 07
Fra  37 oktober Skrevet kl. 13:14

Nørden:

Det med katte kan jeg godt lide :D

Det var nu kun et eksempel Cool

Fra Odense
Tilmeldt 26. Jul 10
Indlæg ialt: 201
Skrevet kl. 13:26

Hyggelig samtale :D

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 13:27

ja ja, siger os det er et godt eksempel :D

men anbefaler ikke at købe domæne med bindestreger

hvis dit firma hedder min kat, så er folk mere vand til at skrive www.minkat, end at skrive www.min-kat , det er bre min mening, selvom jeg faktisk ikke bryder mig om katte :)

Fra København
Tilmeldt 31. May 07
Fra  37 oktober Skrevet kl. 13:31

Nørden:

ja ja, siger os det er et godt eksempel :D

men anbefaler ikke at købe domæne med bindestreger

hvis dit firma hedder min kat, så er folk mere vand til at skrive www.minkat, end at skrive www.min-kat , det er bre min mening, selvom jeg faktisk ikke bryder mig om katte :)

Nej jeg ville hellere ikke anbefale det, men grunden til at jeg spørger er fordi man så er fri fra konkurrence på navnet min kat eller hvad det nu er.  

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 18:35

IT-Konsulenten:
Hvorfor så ikke bare spare sig selv for en masse besvær og ekstra udgifter med at registrere med og uden bindestreg med det samme ? Især når prisen kun er kr. 45,- pr. år pr. domæne ?

Sandt nok.... Men selvom 45,- ikke er mange penge så kan x gange 45,- jo godt gå hen og blive det.... Og hvis man skal sikre sig 100% mod typosquatting og andet snylteri kan man sgu hurtigt købe sig fattig i domænenavne.

Hvis man har billigekatte.dk er det jo ikke en ubetydelig mængde domænenavne, man skulle registrere....

illigekatte.dk

billigeatte.dk

billigkatte.dk

billige-katte.dk

billigek-atte.dk

osv. osv..... fortsæt selv listen og sig til når du når et antal domæneregistreringer, du alligevel vil mene udgør en såkaldt dyr fornøjelse ;)

I den forbindelse vil jeg klart mene det ikke kan betale sig at registrere sig ud af evt. problemer... Decideret typosquatting håndteres jo administrativ og med en relativt kort sagsbehandlingstid... Og §6-klager hos klagenævnet for domænenavne koster intet, såfremt man vinder klagen....

Men det er da klart man lige så godt kan registrere et par versioner af sit domæne, når nu man er igang.... Men i det store billede synes jeg ikke vold-registrering nytter noget... Det er bare en unødig udgift....

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1880
Skrevet kl. 09:28

D.A.T.:

ja... det ville jo være en skam at have en god forretning på nettet, der bliver ødelagt fordi man vil spare 200 kr. om året.

Jeg har ca. 42 domæne navne til evigt eje :-) - det kan kun anbefales!

Mvh

Jan

Hvordan får du domæner til evig eje?

MVH jens

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)