Det er da et udmærket skriv, Brian, men hvori består den innovative del? Altså, du har nogle gode idéer i markedsføringsplanen, men der er ikke noget jeg ikke selv er kommet på. Så for mig, som ikke engang beskæftiger mig med e-handel, er der faktisk intet nyt eller innovativt :)
Dernæst kan du godt arbejde lidt på sprog og formulering. Et eksempel er denne omvendte ordstilling, som jeg måtte læse 3 gange før jeg forstod meningen: Mere i dybden med hvordan du segmentere vil jeg ikke gå i denne artikel
Som jeg også skriver i starten af artiklen, er det svært ligesom at komme med klarer eksempler, da det afhænger MEGET af hvilket produkt man sælger jo.
Men jeg kan da komme med nogle andre forslag, i løbet af de næste par dage også, hvis det er :).
Men lad mig lige høre, hvad det er du finder innovativt ved markesføring så ?. At udvide kendskabet for sin webshop igennem Trendsales.dk er da ikke noget jeg vil betegne som videre traditionelt ?.
Jeg forbinder ordet "innovativt" med noget HELT nyskabende, nytænkende, aldrig-set-før. Mht. trendsales.. altså.. på trendsales sælger man tøj. Jeg sælger ikke engang tøj, men jeg ved da alligevel at mange andre gør det derinde.. så indehavere af tøjbikse ved det forhåbentlig også. Så jeg vil faktisk gå så vidt som at sige at det i hvert fald er meget tæt på grænsen til at være traditionelt at sælge tøj på trendsales - for det er jo altså ligesom dét man gør derinde. Det er en god idé, ja, men det er ikke noget woohoo-orv-hvor-smart nyt :)
Men det kan godt være det bare er mig der lægger for meget i ordet. Jeg synes bare at "kreativ" havde været et bedre ord end "innovativ" i denne forbindelse.
Og lige for prins knud: jeg disser ikke idéerne, det eneste jeg har noget imod er ordvalget. Men det er typisk mig at gå op i den slags små detaljer..
Dato: 16-12-2006 13:07:41 Forfatter: Idenion Jeg forbinder ordet ''innovativt'' med noget HELT nyskabende, nytænkende, aldrig-set-før. Mht. trendsales.. altså.. på trendsales sælger man tøj. Jeg sælger ikke engang tøj, men jeg ved da alligevel at mange andre gør det derinde.. så indehavere af tøjbikse ved det forhåbentlig også. Så jeg vil faktisk gå så vidt som at sige at det i hvert fald er meget tæt på grænsen til at være traditionelt at sælge tøj på trendsales - for det er jo altså ligesom dét man gør derinde. Det er en god idé, ja, men det er ikke noget woohoo-orv-hvor-smart nyt :)
Men det kan godt være det bare er mig der lægger for meget i ordet. Jeg synes bare at ''kreativ'' havde været et bedre ord end ''innovativ'' i denne forbindelse.
Og lige for prins knud: jeg disser ikke idéerne, det eneste jeg har noget imod er ordvalget. Men det er typisk mig at gå op i den slags små detaljer..
Jeg kan kun sige det samme som jeg sagde før, det er UTROLIG svært at skrive et emne om innovation, da det er lettere at ''opfinde noget'', når man står med en specifik problemstilling..
Og som jeg sagde før, vil jeg i løbet af de næste dage/uger komme med flere cases, hvor man kunne gøre brug af innovation.. Da denne artikel skulle være meget ''all-around'', gjorde det det svært at have så mange vildt kreative ting i... Det kommer det kommer..