Korrekt Christian Bundlinjen er det som vi alle fokusere på! men vi er vel også enige om at mængden af relevante besøg på hjemmesiden vil få salget til at stige til at stige tilsvarende hvis ellers relevans på siden er til stede. Vores resultat efter 6 mdr. er således: Besøg DK hjemmeside ca 20.000 - ordre ca 1000 stk Besøg DE hjemmeside ca. 100 - ordre 0 stk. Ved ikke om 5% af besøgs antal som faktiske kunder er godt men havde vi kun haft 100 besøg på DK hjemmeside, var det helt sikkert ikke endt med de samme ordre Siger ikke at det er hele sandheden men tal er taknemlige for os sælgere monse
|
Monse:men vi er vel også enige om at mængden af relevante besøg på hjemmesiden vil få salget til at stige til at stige tilsvarende hvis ellers relevans på siden er til stede.
Relevans kan jo aldrig vurderes isoleret set.
Og når vi taler AdWords relevans, så skal have fat i hele kæden fra Oprindeligt problem/behov --> Søgeord --> Annoncetekst --> Landingsside --> Optimal løsning/afhjælpning af oprindeligt behov.
I denne komplekse verden, der er unik for hvert søgeord, siger det sig selv, at det ikke bare drejer sig om at få flere relevante besøgende; men flere besøgende, hvor denne kæde er ubrudt gennem alle leddene.
Det ser enkelt ud; men det kræver mange timers arbejde at få sat tingene rigtigt sammen, specielt for et stort shoppingsite.
Når vi så analyserer på hvor mange steder "kæden kan hoppe af", så er det om at holde tungen lige i munden og vide hvad man laver.
Et eksempel kunne f.eks. være, hvis man sælger golfudstyr og vil have sin golf annonce i top 3 - der hvor alle de "triggerglade" holder til - og man ikke har registreret alle de mange, der søger efter VW golf, altså bilmodellen. De skriver også golf, men sansynligheden for at sælge golfudstyr er nærmest 0.
Og sådan er verden fyldt med fælder mellem hvert eneste af ovenstående punkter.
Jeg er overbevist om, at det også er det, der er tilfældet med din tyske kampagne.
Venlig hilsen,
Christian