Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg miste muligheden for ikke at betale moms ved at have stort underskud ved moms regnskabet..

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. May 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Info:

Jeg har gang i en lille fotografisk virksomhed. Jeg skal til at have købt for næsten 24000kr udstyr for et privat indskud i firmaet og jeg har allerede underskud i firmaet fordi jeg allerede har købt for over 20000kr på firma kontoen. Jeg har ca. tjent 15000kr så jeg vil have et underskud på -29000kr.

Spm.1#   To af mine produkt-køb koster over 12000kr så har jeg hørt jeg skal fradrage det over 3 år. Kan det passe?

Spm.2# Mit spørgesmål med alt dette er:

Kan jeg risikere ikke at kunne købe momsfrit fordi jeg ikke har tjent penge gennem firmaet men kun har underskyd i slutningen af året? Eller kan jeg få lov at beholde moms for penge jeg tjener i fremtiden fordi jeg har brugt for 44000 i år 2010. Jeg regner med at tjene underskuddet hjem næste år..

På forhånd tak for gode tips og råd..    Jeg vil være meget glad for hvis i kunne dele lidt af jeres erfaring og cowboy'der tricks. Jeg er nybegynder med hensyn til moms regnskab og årsregnskab så arbejder stadig lidt på at få det helt ind under huden..

Mvh Mads

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:40

Mads:
Kan jeg risikere ikke at kunne købe momsfrit fordi jeg ikke har tjent penge gennem firmaet men kun har underskyd i slutningen af året? Eller kan jeg få lov at beholde moms for penge jeg tjener i fremtiden fordi jeg har brugt for 44000 i år 2010. Jeg regner med at tjene underskuddet hjem næste år..

Sov du bare roligt. Det er helt ok at have underskud i en opstartsfase. Det vil først blive et problem hvis du igennem flere år har underskud og ikke har udsigt til at tjene penge. Sålænge du sørger for at målsætningen med din forretning er at tjene penge er der ikke grund til bekymringer.

/Henrik

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 18:20

Hej Mads.

Du kan straks afskrive udstyr op til kr. 12.300,- pr. stk. Andre driftsmidler til en værdi over nævnte beløb kan afskrives med 25% årligt.

Du mister ikke dit momsfradrag fordi du har underskud et par år. Men du skal kunne dokumentere hvis det kræves at du driver virksomheden med henblik på at komme til at tjene penge og det kan du gøre  ved at have udarbejdet budgetter og handlingsplan der på længere sigt viser overskud.

Ellers risiker du at skat betragter din virksomhed som hobby virksomhed.

Jeg vil anbefale dig at få en dygtig regnskabsmand til at hjælpe dig med budgetter og handlingsplan samt overlade bogføringen til vedkommende og så koncentrer dig om det du er god til, nemlig foto.

Jeg hjælper dig gerne, du kan sende en PM til: am@Nr1-okonomikontoret.dk

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 19:25

Jeg vil lige supplere Anders oplysninger omkring det med straksafskrivning af udstyr: Det er 12.300 kr. pr. genstand (som fungerer uafhængigt af andre) + moms, hvis du er momsregistreret og købene vedrører din momsede virksomhed. Men hvis du har købt udstyret før, du startede virksomheden, er det en anden sag.

Dbh
Anette Sand
http://anettesand.dk

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)