Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tal grimt om alle de andre - glem alt om respekt - det er god forretning!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Af alle kategorier på Amino, er intet mere aktuelt end at tale begrebet "Bashing vs Respect". I Network Marketing er det almindelig kendt "United we stand, divided we fall" - jeg kan ikke tage kredit for den bemærkning; den er sagt af Richard Brooke.

Hvordan skal den så forståes? Det handler om det velkendte - og ofte misforstået - koncept "at svine konkurrenterne til, tale grimt om dem" - eller komme med meget usaglige argumenter for IKKE at vælge konkurrentens koncept eller produkt. Faktisk vil det i langt de fleste tilfælde have den modsatte effekt...

Best-selleren, "Go-Givers" er nu fulgt op med "Go-Givers Sell More" - fra Bob Burg og John David Mann - der meget præcist behandler emnet, "konkurrenterne - og hvordan man skal respektere dem" - her følger et rigtig godt eksempel fra bogen:

John tells a story about shopping for a car that shows how that difference in attitude—bashing versus respect, bravado versus genuine confidence—cost one dealer tens of thousands of dollars and earned it for another. He set out to visit three different import dealers with the goal of comparing both their cars and the experiences he had in each place. Here’s what happened:

First was the local BMW man, Mike. 

I’d been there a few times, checking out a few cars on the floor, and Mike remembered me vaguely. He took my kids and me for a test spin, and on our drive we made small talk. I left the lot sort of liking Mike, but feeling I hadn’t learned much about the car or gotten much value.

Next was Lexus. 

The nearest Lexus dealer was a good ninety minutes away, and I was too busy to go that distance. No problem. Tink Doyle from Lexus returned my call immediately and said she could bring cars out for me to look at. What was I looking for in a car, she asked (hmm, Mike had not asked me that), and what else was I looking at? I told her: BMW, Lexus, Mercedes. “All three are great cars,” she replied. “I have to admit, I personally love the Lexus line. Well, obviously—that’s why I work here. But BMW and Mercedes are excellent cars, too. You’ll do well either way.” She offered to bring a car out for me to look at. The next day, she brought another. And then another. For the next week, Tink made sure I didn’t pass a day without a Lexus to drive.

Finally, I got to Mercedes. 

Like Tink, Ed at Mercedes wanted to know what else I was test-driving. When I said, “BMW—” he grunted. When I said “. . . and Lexus,” he let out a snort of derision. “Not much of a car, really,” Ed let me know, and he launched into a lecture about how many ways the Lexus was not what I wanted: it was basically a Camry body with an inflated price tag; I wouldn’t be happy with a dealer so far away; he’d heard its airbag might not be safe...

By the time I left the Mercedes dealership, Ed had made the sale: I got the Lexus

Of course, there were features about the cars themselves that helped direct John’s buying decision. But it was the attitudes of the three salespeople that clinched the deal. 

When you tear down another, you are the one on whom it reflects most poorly. And when you take the high road and build up your competition, you create a rising tide that raises all the ships in the harbor—and that reflects quite well on you.

Nu er eksemplet ovenfor baseret på produktsammenligninger indenfor samme kategori - og oftest når vi tænker på "Bashing vs. Respekt" - altså at udvise respekt fremfor at svine til - så er det jo oftest i kontekst til netop direkte konkurrenter eller konkurrerende produkter. Men oftest kan jeg ikke lade være med at tænke hvor negativ en effekt det har, når man sviner andre brancher til eller produkter/firmaer som faktisk slet ikke er at betragte som konkurrenter?

Martin Thorborg behandler faktisk et tilsvarende emne på hans Youtube kanal - hvor han taler om retten til at bruge ens ytringsfrihed - miskreditering af virksomheder

Her i Network Marketing-delen på Amino har vi efterhånden gennemtæsket branchen - og flere gange har debatører argumenteret for og imod eks. succes og de "rådne æbler" - men som især jeg har slået på mange gange, så skal man tage alle fakta i betragtning når man kaster sin mening i spil.

Spørgsmålet er hvor stor en effekt meget negativ og ensidig debatkultur har for ens egen forretning?

Læs mere om effekten af at tale grimt om konkurrenterne på min Amino-blog: http://www.amino.dk/blogs/lasseburholt/archive/2010/07/24/tal-grimt-om-dine-konkurrenter-produkter-og-andre-brancher-det-virker.aspx

 

Lasse Burholts egen blog om Network Marketing, salg og konventionel forretning

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 17. Jul 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Rigtig godt indlæg Lasse. Du har fat i noget som mange debatører kan lære noget af og Martins lille video var også rigtig spændende. Man læser så meget her på amino og mange gange er folks indlæg helt respektløse og usaglige og ofte sidder jeg og tænker "den der har skrevet dette kan altså ikke være den skarpeste kniv i skuffen" Så jeg er helt enig, jo mere man sviner og kommer med usaglig kritik mod en person, mod en virksomhed eller mod en branche så skal man holde en god tone.

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Forstår godt eksemplet, men synes ikke rigtig man kan bruge det til noget. Rigtig mange, mig selv inklusive, vil synes det er fedt at MB og BMW-sælgerne var lidt mere snobbede og mere eller mindre lod produktet sælge sig selv.

I begge bilmærkers tilfælde forstår jeg dem godt - hvis du skal bruge en salgstale efter du har prøvekørt en BMW, så er bilen nok spildt på dig alligevel. 

Et andet meget godt eksempel på, at 'miskreditering' også kan opfattes anderledes er disse reklamer, som Morten Vadskær har omtalt på sin blog.

Jeg synes ikke det gør noget, at virksomheder har lidt kant i deres markedsføring. Uanset om det er her på Amino eller ude i den virkelige verden. Men det er klart, at decideret 'miskreditering' i ordets værste forstand altid vil drive kunder til anden side, medmindre man, som jeg mener det er tilfældet med BMW, har et produkt der nærmest sælger sig selv.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Korrekt tit er kritik af en anden fordi man er i samme branche , du skal lige vide hvor mange kræfter nogle af stripper bruger på at bagtale andre stripper de vil ikke sige tingene lige ud .

Dem gider jeg ikke høre på da de ikke vil sige tingene direkte

Med mon ikke sådan er det i alle erhverv , en bagtaler en anden for at prøve at blive ven med en , så man bliver uvenner med den anden.

Ved det selv i mit erhverv er det svært at få lavet om på måden der bookes strip og show længdened

Jeg prøver virkelige nogle tiltage lige nu der skal gøre , mit erhverv kan blive samme pris og prøver at begynde, at begynde alt kan bookes per dankort dette betyder jo alle bliver uvenner med en  , med jeg giver ikke op for modgang og de andre bruger sine kræfter på at bagtale en betyder , de er bange for en og det motiver en endnu mere 

som et ordsprog siger  =  modgang gør en stærkere ,   vis de ikke brugte kræfter på dette , ville jeg bare blive mere svag og dovn , nu er jeg 110% motiveret og er stærkere end nogensinde før.

Jeg skrev lige hvad bagtale gør ved mig , sådan er det sikkert med mange andre mennesker.

Derved skab nogle nyheder der gør de andre bange og du er en sikker vinder til sidste , med kan blive en sej kamp ,

Derved skriv ikke dårligt på siden om de andre med skriv , hvad du kan og hvad vi - du kan tilbyder

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 17. Jul 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Ville lige få afsluttet mit indlæg rigtigt, ved ikke lige hvad der skete

Så jeg er helt enig, jo mere man sviner og kommer med usaglig kritik mod en person, mod en virksomhed eller mod en branche jo mere ødelægger man sine egne chancer for at blive taget alvorlig så skal man holde en god tone herinde hvis man vil respekteres.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu kan snakke side op og ned omkring det her emne. Men problemet ligger tit mere i at når man som en del af en branche, så ser jeg tit det de andre leverandører har leveret, og hører hvordan de bliver vejledt.

Og det er netop her mit største problem ligger. Og det er netop at mange er blevet direkte fejl informeret, og så skal jeg bruge tid og energi på at rette op på det. Uden at man sætter den anden i dårligt lys. Og det kan jeg godt sige er en svær kunst.

Men nu er jeg jo en ikke særlig populær person, og derfor kan jeg også tillade man at være ærlig når folk henvender sig. Og sige min mening. For det er gerne sidste indstans, da de sikkert har prøvet mange, før mig. Men jeg er så holdt op med at diskutere med folk, specielt, når de har brugt to bestemte firma'er, og det er netop af erfaring af at de to firma'er tager røven på folk. Og har bildt dem en masse ind der ikke er hold i.

Og så får de valget om at høre på mig, eller finde et andet sted. Problemet er jo netop at jeg hurtigt kan høre på dem, hvor de kommer fra, med de udtryk og standarter som de bruger. Og det gør netop mit arbejde meget nemmere.

Men selvom jeg er en lidt anderledes person, der ikke er en ludder for sine kunder, så er jeg da interresseret i at få flere. Men jeg vil ikke være der på deres præmisser. Men på den anden side så er jeg også i en situation hvor jeg kan tillade mig det.

Personligt er jeg sådan set ligeglad, med hvad mine leverandører siger om andre, og tro mig, de har tit et meget anspændt forhold til hinanden, og tit virker det mere som en børnehave. Og så er mange af dem rigtig gode til at rende med sladder, hvilket jeg lever højt på, og faktisk tit er den eneste grund til at jeg bruger nogle af leverandørerne. Og de firma'er som de omtaler skulle bare høre, hvad de siger.....Men er så også grunden til at de aldrig får lov til at sætte sine fødder i mine produktions lokaler.....De skulle jo nødigt snakke om mig....Embarrassed Som de sikkert gør alligevel.

Men ligeså så er der mange som sætter amino, i et højre lys end det er. For det er altså begrænset hvormange der egentligt læser debatten her. Og tit tegner det overhovedet ikke et billed af hvordan deres firma, eller andet drives i virkeligheden.

/Kenneth

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)