Efter mange måneders passiv læsning af Amino. prøver jeg at springe ud med et spørgsmål
Vi er nogle stykker som har en hjemmeside b2c, det er ikke et unikt produkt vi sælger men vores kvalitet ligger i top og vores koncept betyder at vi på trods af dette, er tæt på at være prisførende i vores branche. Vi har en del seriøse og 10 gange så mange useriøse kollegaer Det er et forbrugsprodukt vi sælger, så tilfredse kunder vil efterspørge vores produkter år efter år.
Hjemmesiden startede op januar 2010.
Google Analytics tal d.d.
20.000 besøg - 130.000 sidevisninger – 18% afvisninger – 4,3 min på websted – 59% nye besøg
Trafik: Direkte trafik 60 % Søge maskiner 30% Henvisningswebsteder 10%
Der er brugt en mindre formue på reklamer i det trykte medie. Der er ikke brugt penge på AdWords mm. (har ikke forstand på dette) men ligger dog på side 1-2 på google hvis man søger inden for vores branche.
Vores kundetilfredshed ligger tæt på 95 % ud fra genbestillinger og mundtlige tilkendegivelser men folk gider ikke skrive det på vores gæsteblog..
Hvordan kommer vi videre?
1. Forsætte som nu 2. AdWords mm. 3. ? 4. ? Har selv en ide men ved ikke om den er for direkte Tilbyde vores ”gamle” kunder et gavekort på 150-250 kr,.hver gang en ny kunde sætter deres ordre nummer i feltet bemærkninger ved deres første køb. Gavekortet kunne være til en dagligvare kæde eller byggemarked mm.
Håber på nogle spændende input
Monse
|
Hej Monse,
Velkommen til Amino som aktiv bruger
Det er et meget komplekst spørgsmål du kommer med her og idet at du ikke nævner noget om hvilken branche eller hvilket produkt der er tale om, vil det nærmest være umuligt for nogle af os herinde at give dig et velovervejet svar.
Mulighederne for at komme videre er nærmest uendelige, men særdeles forskellige i forhold til produktet og branchen.
Jeg vil meget gerne hjælpe jer med sparring her igennem Amino, men hvis du helst ikke vil fortælle mere om hvilken branche der er tale om, så er du også meget velkommen til at sende mig en email på følgende adresse.: lars@expand-consulting.dk
Jeg ser frem til at høre fra dig.
Mvh
Lars Hyldegård