Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode ideer og råd ved messedeltagelse

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Lene

Det er lige netop en forbrugermesse og sjovt nok har jeg aldrig været på sådan en, så jeg kender kun indkøbsmesser, som CIFF osv.. Jeg har altid selv syntes at en forbrugermesse er det "rene gedemarked", men nu hvor man selv er butik, ja så er det jo her man kan møde mange kunder

Jeg har noteret alle de gode råd, som er kommet indtil videre, men man kan jo altid bruge flere og specielt hvordan man trækker folk hen til ens stand.. Og tak for rådene omkring ophængning.. Der var jeg nok løbet ind i problemer, for jeg troede godt at man måtte klæbe ting op.. Hvad gør man så ??? Nå, jeg må hellere snakke med Compass, som afholder messerne, en ekstra gang :)

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

Tilmeldt 9. Nov 06
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 22:15

Ser mit snit til at sælge produkter, eller måske bare komme
med lidt indput.

En fladskærm, projektor eller blot et almindelig tv. En bærbar eller en hel
PC/MAC, eller DVD-afspiller.

En produkt/virksomheds Flash-præsentation der kører kontinuerlig, så er der
også noget at se på, for folk, når messe-fatter/mutter skal tisse.

Vælger man at smide en projektor (Kan sikkert lejes) op vil det helt sikkert
skabe blikfang.

Kan også udbygges med tegnefilm-fremvisning (5 min tegnefilm og derefter 5 min
"reklame") forældrene vil Elske dig for at holde de små beskæftiget
og hade dig for ikke at kunne komme derfra......total go´ markedsføring.......efter
min mening.

Fra Hinnerup
Tilmeldt 22. Jun 05
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 22:26
Hej Majbrit

Når det er en forbrugermesse, så har jeg mange råd at dele ud af. Jeg overvejede lige, om vi skulle tage det privat, men der er måske andre der vil kommentere, eller også er interesserede i rådene. Vores erfaringer kommer fra rene baby- og børnemesser.

Det aller vigtigste: Du skal kunne tage imod Dankort. De fleste har kontanter med, men du sælger dobbelt så meget hvis du kan tage imod Dankort. Vi har løst problemet, ved at købe en fluesmækker, og håber vi stadig kan bruge den til næste år.

Jeg så, at du fik et råd om at tage bord/stole med. Den tanke havde vi også første gang, men det fylder alt for meget på en messestand, og de besøgende bliver der ikke så længe. Hvis det er familier messen henvender sig til, så er det en god ide at have noget med til at dele ud til børnene. Vi tog slik med de første gange, men er nu gået over til en lille ting, det virker bedre, og nogle steder fraråder messearrangørerne det, for børnene bliver fyldt med alt muligt inden de er nået helt rundt.

Hav gode tilbud med, det er det kunderne går efter, og så kan du håbe på at noget af det til fuld pris følger med. Få dine varer så langt ud mod gangen som muligt. Mange vil ikke komme helt ind på standen, men vil gerne kigge på afstand i fred og ro.

Det var lige hvad jeg kunne komme i tanke om på dette tidspunkt af dagen.

Hvornår skal du afsted? Vi skal på messe i marts og maj i henholdsvi Århus og København.

Hilsen

www.unik-kids.dk Webshop der henvender sig til alle småbørnsfamilier. Speciale afdeling til for tidligt fødte børn

Tilmeldt 31. May 06
Skrevet kl. 23:00
Hej Lene

Mange tak for de gode råd. Jeg tager afsted i slutningen af Februar, så den bliver lidt hård med messer, men nå skidt :)

Dankort. God ide.. Har selv en fluesmækker, så den ryger da med på min huskeliste.. Selvfølgelig ! burde man vel sige, men jeg troede måske at det hele var kontant salg, men det kan jeg da godt se - i disse moderne tider. Jeg har hørt at der kommer mange tyskere på den messe, så det er vel også en god ide at have en vekselkurs parat :) 

Borde og stole, som Lars også er inde på.. Jeg ved det ikke, men jeg tror at jeg vil gøre, som Biz foreslår - at bygge standen op hjemmefra, så man ved hvor meget det hele fylder, -men noget at drikke var ikke en dårlig ide..

Jeg har en masse ideer til indretning, så den både bliver hyggelig, men også salgsvenlig. Jeg syntes at din, Lene, ide med at få tingene så langt ud mod publikum er god, så jeg havde selv tænkt på noget med "rodekasser" med gode tilbud samt stativer, som man kan gå og kigge på i fred og ro.

Sig endelig til, hvis der dukker flere/andre ideer op, -det er altid dejligt med nogle indspark fra jer, som har prøvet det før

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

Fra Hinnerup
Tilmeldt 22. Jun 05
Skrevet kl. 08:59
Vi byggede også standen op hjemmefra, vi havde bestilt en på 12 m2 og havde alt klar. Hvad vi dog bare ikke lige havde overvejet var, at den vendte anderledes en vi gik ud fra, så vi havde beregnet en 4 m åbning, men i stedet var den 4 m dyb og kun 3 m åbning. Så der måtte lige tænkes kreativt. Men bort set fra det, så er det rigtig godt at have en forestilling om, hvor tingene skal være, og hvor meget man kan have med.

Du skal være opmærksom på at din almindelig forsikring ikke dækker når du er afsted. Ved vores forsikringsselskab kan man tegne en transporforsikring, som dækker hele weekenden.

Andet der er godt at have med: skraldespand, støvsuger/kost (med mindre du vil betale for rengøring), en liste, hvor de besøgende kan tilmelde sig til dit nyhedsbrev.

Hilsen

www.unik-kids.dk Webshop der henvender sig til alle småbørnsfamilier. Speciale afdeling til for tidligt fødte børn

Tilmeldt 14. Oct 06
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 09:36
Dato: 14-12-2006 08:59:02 Forfatter: Lene Thorsager
Vi byggede også standen op hjemmefra, vi havde bestilt en på 12 m2 og havde alt klar. Hvad vi dog bare ikke lige havde overvejet var, at den vendte anderledes en vi gik ud fra, så vi havde beregnet en 4 m åbning, men i stedet var den 4 m dyb og kun 3 m åbning. Så der måtte lige tænkes kreativt. Men bort set fra det, så er det rigtig godt at have en forestilling om, hvor tingene skal være, og hvor meget man kan have med.

Du skal være opmærksom på at din almindelig forsikring ikke dækker når du er afsted. Ved vores forsikringsselskab kan man tegne en transporforsikring, som dækker hele weekenden.

Andet der er godt at have med: skraldespand, støvsuger/kost (med mindre du vil betale for rengøring), en liste, hvor de besøgende kan tilmelde sig til dit nyhedsbrev.

Hilsen

Hej Lene   du skriver "almindelig forsikring ikke dækker når du er af sted" hvad er det som du vil forsikre ????

Fra Hinnerup
Tilmeldt 22. Jun 05
Skrevet kl. 09:53
Jeg vil forsikre alt det man har med. Når Majbrit har en webshop med børnetøj og gaver, og det er en forbrugermesse, hvor formålet er direkte salg, så går jeg ud fra, at hun skal have mange varer med. Vi tegnede en forsikring med en forsikringssum på 100.000 kr for at dække både varer, computer, kasseapperat og udstillingsmateriale.

Hilsen

Tilmeldt 31. May 06
Skrevet kl. 09:58
Jeg spurgte messeudbyderen og de sagde at den normale indbo forsikring dækkede i det allerfleste tilfælde, men jeg vil da under alle omstændigheder lige undersøge hos mit forsikringsselskab om jeg er dækket eller skal have en ekstra.

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

Tilmeldt 14. Oct 06
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 09:58
Dato: 14-12-2006 09:53:05 Forfatter: Lene Thorsager
Jeg vil forsikre alt det man har med. Når Majbrit har en webshop med børnetøj og gaver, og det er en forbrugermesse, hvor formålet er direkte salg, så går jeg ud fra, at hun skal have mange varer med. Vi tegnede en forsikring med en forsikringssum på 100.000 kr for at dække både varer, computer, kasseapperat og udstillingsmateriale.

Hilsen

ok, for mig er den slags overkill - forsikring forsikring forsikringer det kan man jo alt, mennnn hvis der sker noget er det nok ikke så slemt og når det er firma kan man trække fra osv...

Fra Hinnerup
Tilmeldt 22. Jun 05
Skrevet kl. 10:08
Hvorfor er det overkill? Hvis jeg tager halvdelen af mit varelager med og mister det, så er jeg da meget ildestedt. Måske kan det trækkes fra, men hvor finder jeg pengene til at købe nyt varelager ind for?

Hilsen

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)