Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode ideer og råd ved messedeltagelse

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har lige købt en messestand til Forbrugermessen 2007. Specifikt til den i Kruså, -og i den forbindelse kom jeg til at tænke over hvilke ting, som man skal huske på at have med til en messe, så hvis I har nogle gode tips/råd til hvad man skal huske at have med, så kom endelig med dem, så jeg kan tilføje dem til min påbegyndte huskeliste

Hvad jeg allerede har på listen:

Standen (det giver jo sig selv og den som jeg har valgt er en "færdig stand med rammer, vægge og strøm)

Plakater fra leverandører

Inventar, som hylder, giner osv.

Skilte med mit logo (skal jeg have lavet, nogle erfaringer mht. størrelse og ophæng) - Er der i det hele taget noget omkring ophængning, som man skal være opmærksom på ?

Sjove gimiks (har bare ikke nogen endnu)

Konkurrence (nogle gode forslag udover at gætte hvor mange x, der er i en kukke eller lign.)

Foldere/brochure/visitkort m.m.

Poser

Lamper og ekstra kabler/stikdåser

Lille værktøjskasse, men er det nødvendigt ?

Nå, så vidt er jeg nået i første omgang, men jeg vil meget gerne høre fra jer garvede messevante aminoer, hvis der er nogle ting, som I har lært at det er godt at have med i "lommen" til en messe....

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

Tilmeldt 14. Mar 06
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 15:36
Hej Majbrit

Jeg har lige smidt dig en PB, som du kan kigge lidt på.

Med venlig hilsen Lasse Christensen

Fra Valby
Tilmeldt 15. Mar 06
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 16:28
Hej Majbrit,

Jeg deltog selv på Iværk06-messen i forum, og en god ting at have med er udstillings-displays hvor du kan markedsføre dine produkter på en synlig og effektiv måde.

Her kan du se et par eksempler på hvordan det kan ud:
http://www.nordiccall.dk/Messe_2015.jpg
http://www.nordiccall.dk/Messe_2029.jpg (dette er en "totem-model" der er loft-monteret - den skabte opmærksomhed!!!)

Vi kan producere dem hos A4 BOKSEN - se eventuelt på: http://www.a4boksen.dk/flx/digital_grafik_print/udstillingsdisplays/

Held & lykke!

Tilmeldt 14. Oct 06
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 16:45
Tilmeldt 14. Oct 06
Skrevet kl. 16:50
Et godt råd kom jeg lige i tanke   om...  Du skal lave hjemme i samme størrelse stand/vægge,   sæt det hele op der hjemme til en test, og gå så tilbage og betrak det som om det var et maleri og bedøm det så. og på den måde forbereder du dig 110%   og nervøsitet stress falder også en del :-)

Vi ser og bedømmer gerne din test stand :-)

Tilmeldt 14. Oct 06
Skrevet kl. 17:05
Dato: 13-12-2006 16:28:19 Forfatter: Thomas Medard Frederiksen

Hej Majbrit,

Jeg deltog selv på Iværk06-messen i forum, og en god ting at have med er udstillings-displays hvor du kan markedsføre dine produkter på en synlig og effektiv måde.

Her kan du se et par eksempler på hvordan det kan ud:
http://www.nordiccall.dk/Messe_2015.jpg
http://www.nordiccall.dk/Messe_2029.jpg (dette er en 'totem-model' der er loft-monteret - den skabte opmærksomhed!!!)

Held & lykke!

Den stand mangler noget http://www.nordiccall.dk/Messe_2015.jpg  Bagvæggen skal have et stort billede, og gerne med noget "liv" eks. personer eller natur så der kommer noget dybde, alt efter hvilken produkt man sælger. Et faldskærms Tv er helle ikke at foragte, ikke fordi man bruger det, men det skaber liv og så er folk ikke så "bange" for at komme til standen.  Jo fler folk der i ens stand = jo fler kommer og kikker. Så evt. familie eller venner må gerne komme og kik på, eller slæb nogen med...  Nå! jeg kunne blive ved, men der var da lige et par gyldne råd :-)

Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 18:20
Dato: 13-12-2006 16:50:17 Forfatter: Biz. Since 1992
Et godt råd kom jeg lige i tanke  om...  Du skal lave hjemme i samme størrelse stand/vægge,  sæt det hele op der hjemme til en test, og gå så tilbage og betrak det som om det var et maleri og bedøm det så. og på den måde forbereder du dig 110%  og nervøsitet stress falder også en del :-)

Vi ser og bedømmer gerne din test stand :-)

Det havde jeg også tænkt på, men kunne ikke helt blive enig med mig selv om det var overkill, men jeg tror at når du nu nævner det, så vil jeg gøre forsøget

Og så mange tak for jeres inputs.. Jeg kigger lige på jeres links senere, da aftensmaden også skal  "i hus", men bliv endelig ved.. Jeg vil jo gerne fremstå prof. når messen løber af stablen og ikke mangle både dit og dat....

Lasse: Jeg skriver også lige til dig senere og mange tak indtil videre :)

-Forresten har jeg fået (købt !) 18m2 og en hjørnestand, så det kunne vel næsten ikke blive bedre -eller ???

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

Tilmeldt 18. Dec 05
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 19:33
Hej Mejbrit

Jeg er med på en del af messerne fra compass også Kruså 

Husk man må ikke bruge almindelig tape på vægene og skal du have kunder ind på standen er det en god ide at have et gulvtæppe

nen mangler du noget så snak med de andre eller kom over til mig

hilsen Jens Erik

Börner Import Dk

Den Kendte Orange grønsagssnitter

Ny Nu OGSÅ DEN MEGET OMTALTE FODFIL FRA MICROPLANE se  www.boerner-import.dk/group.asp?group=33&sub=33

Tilmeldt 17. Aug 05
Indlæg ialt: 577
Skrevet kl. 19:47
Dato: 13-12-2006 18:20:19 Forfatter: Christobel

-Forresten har jeg fået (købt !) 18m2 og en hjørnestand, så det kunne vel næsten ikke blive bedre -eller ???

Hej Christobel,

Hvis du på nogen måde kan finde plads til det, vil et bord og 3-4 evt klapstole samt et par kasser med små flasker kildevand (evt med dit logo på klæbemærkater), være et hit for dem der gerne lige vil have en dybere snak.

Du kan så samtidigt benytte bordet som udstillingssted, hvis du placerer det på hjørnet eller ved indgangen til din stand.

Selvom der er cafe og siddepladser på en messe, så kan det være træls at stå og gå i mange timer, ovenstående giver en meget fin goodwill samt en mulighed for at "holde" lidt på den potentielle kunde.

Med venlig hilsen

Lars C

Fra Hinnerup
Tilmeldt 22. Jun 05
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 21:50
Hvad du får brug for handler lige så meget af hvilken type messe det er. Er det en forbrugermesse, hvor du skal sælge? Vi har været med på 3 af den slags, og deler gerne ud af vores erfaringer derfra.

Af de generelle praktiske råd: en værktøjskasse er en rigtig god ide, og en lille stige vil også være rigtig godt. Undersøg på forhånd hvordan standen er bygget op, om der f.eks. er noget du kan motere lys på, eller hænge noget op på.

Vær åben overfor de andre udstillere, selvfølgelig konkurrerer I om de besøgendes opmærksomhed, men det er meget givende at snakke med de andre, og man kan let få knyttet gode kontakter på den måde.

Hvis det er en forbrugermesse, så har jeg flere erfaringer, men dem venter jeg med til du har svaret.

Hilsen

www.unik-kids.dk Webshop der henvender sig til alle småbørnsfamilier. Speciale afdeling til for tidligt fødte børn

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)