Hej Reno,
Nu vil jeg ikke være en lyseslukker eller tale om noget der måske er åbentlyst for dig, men da du ikke sætter konkrete tal på dine statistikker, er det lidt svært at lokalisere problemet.
Du skal overveje at en typisk god konverteringsrate for webshop produkter er omkring 1%. Dvs at under de rette forudsætninger med en velkørende shop, så skal der altså 100 unikke brugere i butikken for at give et salg.
Jeg har lavet et testkøb i din webshop. Du finder den under kunde "aminotest"
Så her er feedback på hvad du kan ændre for maximal konverteringsforøgelse.
1. Jeg besluttede mig for at jeg ville finde et dækken til min fantasti hest Børge.
2. Jeg fandt lynhurtigt et dejligt bækken til Børge, ingen problemer her overhovedet. Det var let og overskueligt at finde og vælge det rigtige til min smag... MEN.. efter at have lagt det i kurven går ALT galt for mig.
3. Nu står der noget med et prisoverslag.. (hvad i alverden er et overslag..? Fpr jeg rabat? JEg bliver forvirret og fatter endelig at det har noget med portoen at gøre og opdager nu at portoen ikke er med i min første pris.. Det er ikke helt ok. Og jeg kan ikke se den nogen steder.. Og da din konkurrent har vist mig prisen med det samme har jeg den samlede pris og handler hos ham. Sørg for at den samlede pris er tilgængelig med det samme.
OBS OBS.. Her kommer noget vigtigt....!!!
4. Lad os antage at jeg gad at fortsætte.. Jeg skal så indtaste alle mine oplysninger og når jeg endelig er færdig med dette.. Hvilket alle hader .. Så står der gudhjælpemig et kryds i feltet "Send til ANDEN adresse" Det har jeg slet ikke opdaget, da det er helt usædvanligt, og nu beder den mig om at skrive en anden modtager adresse og jeg kan ikke gå tilbage.. Allerede her mister du mig som kunde når der skal være så meget bøvl og besvær.-.. Som standard vil de fleste få sendt til sig selv, så derfor skal DETTE være pre-defineret.
5. For testens skyld fortsatte jeg nu alligevel efter meget besvær.. Nu er jeg så kommet til fragten.. Først NU kan jeg se min totale pris.. Lad os så antage den var for høj.. Så var jeg eksploderet.!! - Men nu står der så også at jeg kan vælge mellem GRATIS fragt -- eller betale 62 kr.. NU bliver jeg forvirret.. Men som den ærlige person jeg jo er , så vil jeg heller ikke vælge gratis fragt, da jeg godt kan regne ud at der er noget galt.. Troværdigheden ryger også lidt her og samtidig beder du mig om at stille spørgsmålstegn ved min moral.. det er ikke smart.
6. Nu kan jeg så betale.. Og gudhjælpmig om jeg kan købe til mit hestestutteri.. Det kan jeg ikke .. Der er nemlig ikke moms på!
Jeg er ked af at sige det , og jeg prøver ikke på at gøre mig bedre end andre, men det her er en af de værst opsatte webshops jeg til dato har set. Der er på ingen måde taget højde for noget som helst overhovedet.
I processen er det formået at smide mig ud som kunde i samlige trin ved betalingsprocessen - og mit bedste råd er at du må for guds skyld ikke lokkes til at bruge penge på markedsføring på nogen måde før alle disse elementer plus flere er rettet til.
Om så du fik 1000 kunder i butikken tror jeg ikke på at du vil konvertere én eneste, med den her ordre process.
I min verden svarer det til at jeg går ned i en Super Brugsen og vil købe en liter mælk, men jeg kan kun købe den hvis jeg betaler den i 25 ører (der er udgået som folk ved) og kun hvis jeg står på hænder mens jeg bøvser alfabetet på kinesisk.. Men det var ellers en lækker butik og en sød pige ved disken..
Farvel.
Så det bedste du kan gøre lige nu er at få en usability ekspert til at kigge den igennem og evt køre testgrupper igennem.
God fornøjelse og held og lykke med projektet - Jeg håber du fik lidt ud af det.