Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fake e-handelsordrer

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Nørrebro
Tilmeldt 2. Apr 06
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er undertiden plaget af en person/gruppe personer som placerer fake ordrer. Der er ikke tale om verdens klogeste mennesker da samme IP benyttes hver gang. Jeg kan naturligvis banne denne IP men vil også gerne sætte en stopper for netop disse mennesker så de ikke forsøger sig hos andre kollegaer i branchen og jer Aminoer.

Hvem har en ide?

Fra Odense C
Tilmeldt 17. Jul 05
Indlæg ialt: 184
Skrevet kl. 09:32

Du kan vel ikke gøre så meget andet end at skrive til deres internet-udbyder og brokke dig lidt. Så sender de et fint brev til dem sikkert, og det er så det. Ellers kan du offentliggøre IP´en, og alle dem som læser det, de kan så blokere dem ligesom dig.

Det er svært rigtigt at gøre noget ved det.

www.onlinebooq.dk - Billigt og brugervenligt booking system. Lad dine kunder selv bestille tid - døgnet rundt.

Tilmeldt 14. Oct 06
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 09:44
ja dem har vi mange af, især dem på giro eller bank overførsel... men dem kan vi da leve med, Men kreditkort fusker &%#"&¤#E%   i går  var der en igen, Det var hans egen kort, men overtrækker for vildt og da vi ringede til ham viste han da godt der ikke var penge på, men han stopper ikke af den grund - sikke en Idiot!!!!  Efter jul/nytår får vi sikkert bøder 3-4 stk. og tab af vare igen - som vi plejer. Fucking PBS / BANKER at de ikke kan kontroller Deres system...

Tilmeldt 14. Oct 06
Skrevet kl. 17:11
Så fik vi en i går som købte for 7950kr tøj  på Dankort.  hmmmm tænker man, nok en fusker. Vi tjekker om han har købt før - JA i aug. for 2400.- uden problemer dog på visa elektron. 
hmm tjekker lige hans tlf. adresse på krak = hemmelige det hele - hmmm igen,,, 

Nå vi prøver sku at ringe til ham  blabalba jo han lyder ok  - hmmmm vi er stadig lidt bange for denne order -

Ringer sku til PBS og spørg, de kan ikke hjælpe, dog siger de prøve at ringe til hans banken, ok det gør vi så (kan ikke få at vide hvilken bank af pbs NEJ ) hmmm så vi må ringe til ham igen,,, Hvaa "DU" hvilken bank bruger du  - jooo denne her XXXX ok tak farvel,,,,  Ringer så til banken hmmm ikke noget rigtig svar, de kan ikke sige om det er ok eller nej,,, trælssssssss!!!!  nå vi prøver sku at sende ham lortet så må vi se om nogen dag/uger om der kommer et gebyr på 250.- og tab af vare... Sådan har vi mange af hver uge - sørme dejlige kreditkort system, man bliver så glad for den utrolige høje fremstående sikker  teknologi vi har omkring os hehehe

Tilmeldt 23. May 06
Indlæg ialt: 177
Skrevet kl. 23:15
Hejsa

Det kan godt værre at jeg spørger dumt, men hvorfor er det lige at i får bøder?, vi har haft shop og dankort, visa m.m. i 5 år og aldrig fået nogle bøder, vi har også dagligt kunder der køber for 20 - 50.000 kroner på div. kort uden problemer.

Bedste jule hilsner

Allan

VVS artikler fra www.hedestoker.dk Kvalitet og god service.

Tilmeldt 14. Oct 06
Skrevet kl. 15:57
Dato: 15-12-2006 23:15:14 Forfatter: Allan Nielsen

Hejsa

Det kan godt værre at jeg spørger dumt, men hvorfor er det lige at i får bøder?, vi har haft shop og dankort, visa m.m. i 5 år og aldrig fået nogle bøder, vi har også dagligt kunder der køber for 20 - 50.000 kroner på div. kort uden problemer.

Bedste jule hilsner

Allan

hej Allan

Jeg tror du har været meget heldig hvis du ikke ved det, eller er det fordi du   ikke har unge køber som jeg.  Men det er fordi de fusker os på forskelige måder. Men det mest brugte er ingen penge på kortet, eller de har taget mor/onkel/fætter/broder/vens kort og brugt det = os der hænger på den, og PBS giver så 250kr bøde oven i hatten, men ikke til fuskerne de slipper fri... Den branche jeg er i er nok en af de hårdes ramte da vi handler med unge fra 15 til 25 mest og det er vare de gerne vil have "mærkevaretøj". Selv udlandesfusker har vi haft mange af, men dem afviser total, især hvis det er mastercard de bruger. De er oftest stjålet nummer...

PS. den 7950 kr unge mand, ganske rigtig  ingen penge på konto, men vi var heldig at vi ikke fik det sendt, Banken ringede til os - efter meget besvær fik vi dem til at tjek ham...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:30
Dato: 21-12-2006 15:57:28 Forfatter: Biz. Since 1992
PS. den 7950 kr unge mand, ganske rigtig  ingen penge på konto, men vi var heldig at vi ikke fik det sendt, Banken ringede til os - efter meget besvær fik vi dem til at tjek ham...

Kanon. Godt at I brugte tid på det.

Jeg synes virkelig det er unfair og har ondt af jer, hvis det kan siges sådan. At butikkerne dækker stjålne kort synes jeg ikke er helt fair, som minimum burde det være 50/50 - PBS har trodsalt clearet kortet før gennemførelse af købet... men det er så okay, det kan jeg til nød acceptere.

At bankerne giver dankort ud til folk der ikke har penge på kontoen må alt andet lige blive bankens problem, så må de sørge for at lukke kortene og indkræve det de har til gode hos kunden. Det er da især arrogant set i lyset af, at de ikke vil hjælpe med et credittjek af kunden når man ringer. Jeg bliver sgu helt harm hver gang jeg læser din historie om den slags fusk.

Tilmeldt 14. Oct 06
Skrevet kl. 16:46
Dato: 21-12-2006 16:30:03 Forfatter: Tommy
Dato: 21-12-2006 15:57:28 Forfatter: Biz. Since 1992

PS. den 7950 kr unge mand, ganske rigtig  ingen penge på konto, men vi var heldig at vi ikke fik det sendt, Banken ringede til os - efter meget besvær fik vi dem til at tjek ham...

Kanon. Godt at I brugte tid på det.

Jeg synes virkelig det er unfair og har ondt af jer, hvis det kan siges sådan. At butikkerne dækker stjålne kort synes jeg ikke er helt fair, som minimum burde det være 50/50 - PBS har trodsalt clearet kortet før gennemførelse af købet... men det er så okay, det kan jeg til nød acceptere.

At bankerne giver dankort ud til folk der ikke har penge på kontoen må alt andet lige blive bankens problem, så må de sørge for at lukke kortene og indkræve det de har til gode hos kunden. Det er da især arrogant set i lyset af, at de ikke vil hjælpe med et credittjek af kunden når man ringer. Jeg bliver sgu helt harm hver gang jeg læser din historie om den slags fusk.

Hej Tommy,  tak for de ord :-)  den er lige til kontan på tv2

For ½ år siden, var der en stort set samme sag, hvor vi også prøvede at ringe til kort ejers bank (lille bank på sjæland), hvor de ikke vil bekræfter om der var penge eller ej. Hvor den højtrøvet bank dame sagde, I KAN BARE LADE VÆRE MED AT SÆLGE PÅ NETTET, DET ER DA FOR DUMT -  der var jeg ved at slå henne ihjel gemme telefonen!!! jeg sagde højt lydt!   BANK FJOLS!!!   

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 577
Fra  Bærbar.com Skrevet kl. 11:03
Nu siger du i får 'fake ordre' er det ordrer der er gennemført eller bare ordrer med volapyk som indhold?

Vi modtager selv mange volapyk ordre, som vi er sikre på er konkurrenter eller nysgerrige som lige skal se, hvordan vores shop er strikket sammen.

Hvis feks. man vi se konkurrentens betalingsside er man jo nød til at oprette en 'ordre'

Vi sletter selvfølgelig alle sådanne ordre, hvis feks. navnet er noget i stil med 'børge bums' eller 'asdfljletlker'

Vil du gerne se en af vores <a href="https://ravfund.dk">Ravlygter</a> i funktion eller evt. teste din egen er du altid velkommen på vores indendørs strand i Nordjylland.

Tilmeldt 14. Oct 06
Skrevet kl. 11:06
Dato: 22-12-2006 11:03:04 Forfatter: Bærbar.com
Nu siger du i får ''fake ordre'' er det ordrer der er gennemført eller bare ordrer med volapyk som indhold?

Vi modtager selv mange volapyk ordre, som vi er sikre på er konkurrenter eller nysgerrige som lige skal se, hvordan vores shop er strikket sammen.

Hvis feks. man vi se konkurrentens betalingsside er man jo nød til at oprette en ''ordre''

Vi sletter selvfølgelig alle sådanne ordre, hvis feks. navnet er noget i stil med ''børge bums'' eller ''asdfljletlker''

næ det er rigtig order, med rigtig navn og adresse, tlf.  kreditkort  osv.  dem du beskriver har vi også og er ikke noget problem...

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)