Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Uheldig oplevelse med ny kunde

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Jul 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg skriver nu fra en "sløret" profil, da jeg ikke ønsker at kæde det sammen med mit firma.

Men jeg havde i dag en ret kedelig oplevelse med en kunde.
Det hele starter med at min mobil ringer, og vedkommende spørg til min bil som han har set tilsalg på Bilbasen, jeg svare på spørgsmål osv... Men så spørg han om han må komme og se bil, hvilket jeg selvfølgelig svare "ja" til, men så begynder han at snakke om mit firma, hvilket jeg bliver en smule forvirret over, han fortæller at han har nogle problemer med den service jeg har leveret, hvorefter jeg selvfølgelig spørg ind til det og siger at jeg da gerne vil hjælpe hvis noget driller.

Men så fortæller han at han jo ved hvor min bil holder nu, og at der godt kan ske nogle ting med den osv... (Han fortalte en masse ting som kunne ske, som jeg ikke vil nævne her) Og der bliver jeg en smule sur, og fortæller at jeg gerne vil refundere hans betalte beløb og lukke servicen. Det er han dog ikke interesseret i.

Men efter samtalen var slut valgte jeg dog alligevel at lukke hans konto og har også refunderet det fulde beløb til ham. Jeg er bare en smule rystet over at skulle opleve sådan truende adfærd på min privat telefon.

Oplever i også sådanne ting ?

Ved i om det er mulig at slører sin adresse på CVR.DK ? Jeg har jo selvfølgelig også min adresse på min firma-hjemmeside, men bør jeg fjerne den så ?

Det undre mig at sådan en person ikke har kontaktet mig via firma nummeret på en pæn måde, så ville jeg jo hjerteligt gerne hjælpe en kunde, så er faktisk overrasket over denne metode.

- Xcover

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 17:34

Hej Xcover,

Få fat i en telefon hvor du via en tast kan "bånde" samtalerne, det vil gøre det meget nemmere at løfte bevisbyrden med sådan nogle ting.

Hvis du vil drive firma, så må du leve med at i hvert fald din firmaadresse er offentlig.

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 17:36

Det er desværre næsten umuligt at gøre alle kunder i verden glade og tilfredse, for uanset hvad er det jo DIN skyld og ikke kundens skyld hvis der er noget i vejen. Uanset hvilken vare eller ydelse det nu engang er du leverer.

Man kan ganske enkelt ikke være venner med alle og sådan er verden desværre indrettet.

Jeg har selv været ude for en kunde der havde mente at han skulle bruge "Andre metoder til at få dig til at makke ret" og "Mine venner ved hvor du bor", blot fordi kundens løsning (som vel og mærke var en større erhvervsløsning til kundens systemer!) var blevet lukket ned efter kunden gentagne gange ikke lige havde fundet det vigtigt at betale regningen.

Jeg tror ganske enkelt det er umuligt at gardere sig imod sådanne typer og man må bare se at få dem ud af vagten og komme videre med noget mere positivt når man render i dem.

Du kan ikke sløre din adresse i CVR og det vil være dumt at lade dig kue af enkelt træls kunde, dine andre (og forhåbentligt glade!) kunder skal jo stadigvæk kunne finde dig.

Jeg valgte dig at skifte mit private mobilnummer ud som kunden dengang havde en tendens til at ringe og brokke sig på, så nu har jeg et nummer privat der er udelukket fra telefonbøgerne, men da jeg ikke har oplevet problemer siden for noget i retning af 5 år siden er det ikke noget jeg bekymrer mig om længere.

Om det er fordi jeg har fået flinkere kunder eller det at jeg kører motorcykel sammen med en flok venner skal jeg ikke kunne sige Wink

Rigtig god weekend og pas nu godt på din bil! :)

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra København, Århus
Tilmeldt 2. Jun 10
Indlæg ialt: 146
Skrevet kl. 22:58

Min metode til at deale med den slags oplevelser er at forestille mig at jeg har med en syg person at gøre. Ikke syg, som i, "han er mega syyyyyyg i hovedet mand", men syg som i at manden rent faktisk er forstyrret i hovedet.

Den opførsel han udviser er ikke inden for hvad vi betragter som normalt, men det er desværre meget normalt at det finder sted.

At vi har den slags oplevelser hører med til at leve ude i det virkelige liv og ikke i en boble.

Tilbage til metoden. Vær bestemt men kærlig. Tænk på ham, som du vil tænke om en syg ven.

Det betyder ikke at du skal give efter og være blid som et lam, det betyder bare, at ikke lader ham komme indenfor og forurene dit hovede også

Hvis vi bliver vrede, skuffede og forudrettede når vi har den slags episoder, så kan vi se frem til et liv i stor irritation. For det er ikke muligt at undgå.

Jeg synes det er stort at du lukkede hans konto. Du sparer dig selv for en masse frustration. Og frustration lukker 100% for kreativiteten og glæden.

Du har gjort det helt rigtige. Nu har du også fået afløb fra din frustration her på forumet. Hey - det kan sgu da kun blive en bedre dag i morgen! ;-)

IDEMINISTERIET - IDEKONSULTATIONER - COACHING - INNOVATIONSFORLØB - KURSER

Fra Risskov
Tilmeldt 12. Jan 08
Indlæg ialt: 238
Fra  iAdvice Skrevet kl. 09:11

Du gjorde det rigtige, jeg var personligt tændt helt af selv.

Hvad fanden ligner det at ringe til nogen privat, og true med sådanne ting.
Hold kæft der findes mange idioter desværre.

Vi vælger vores kunder med omhu, pt fravælger vi kunder hvor kemien ikke passer, lidt en luksus situation, men sådan driver vi altså vores forretning, det er nok lidt nemmere at gøre når det drejer sig om serviceydelser som vores :)

Håber din bil lever i bedste velgående endnu

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)