Okay, dvs. jeg uden problem godt må tage kontakt til det pågældende firma uden en advokat?
Jeg ved at det firma der vil have mine domænenavne har kontaktet ham jeg har købt dem af, i samråd med en advokat. - men det har jeg juridisk ikke noget med mig og mine opkøbte domænenavne at gøre når de ikke tager kontakt til mig?
men der er en anden virksomhed der hævder at have retten til de pågældende navne.
Hvofor er det at påglædende firma mener de har rettten til navnet ? har de overhoved skevet til dig ? eller hvad er der sket i sagen siden du ved de mener de ejer retten til navnet .
De hævder at have opkøbt domænenavnene af ham jeg har købt dem af, men jeg har købt dem før dem. Hvilket jeg selvfølgelig har en faktura på. - men de har aldrig taget kontakt til mig, så det er vel ikke mig der er galt på den?!
Hvis du ejer domænenavnene på dag 1 og vedkommende X sælger navnene igen til klager på dag 2, så er du ikke indblandet rent juridisk.
Så er sagen den, at klageren har købt noget af vedkommende X som denne ikke ejer. Det giver ikke klager ret til at eje det købte. Det er alene et forhold mellem klager og vedkommende X.
For dine kunders skyld kunne du skrive til virksomheden/dennes advokat og gøre opmærksom på at virksomheden har købt noget af vedkommende x som denne ikke ejede, fordi domænerne tilhørte dig.
Dine kunder kan jo bevise at have købt af dig, og du kan bevise at du ejede dem etc. så der er ikke noget i det for dig eller dine kunder.
Hvad der videre skal ske, afhænger af hvor proaktiv du vil være for at dine kunder skal slippe for bøvlet. Hvis du vælger at skrive til virksomheden, så vent og se om virksomheden kontakter dine kunder alligevel inden du gør mere. Første gang en kunde spørger hvad der sker, sender du en mail/brev med forklaring til alle de kunder du ved det drejer sig om.
Jeg vil lige støtte op her og klart anbefale dig at tage fat i Kristian! Han er virkelig behagelig at arbejde sammen med. Jeg ved ikke om han kan hjælpe din sag, men han er helt sikkert et telefonopkald værd!
De varmeste anbefalinger til Kristian og Simply Law herfra.