Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsføring af privat hjemmeside.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Midtjylland
Tilmeldt 12. Dec 06
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 09:16
Hvor mange stjerner giver du? :
    Hej Amini.dk

Som i nok kan se er jeg ny på siden, så gi mig lidt ... Tid til at tilpasse mig ;D

Jeg har sammen med nogle andre fyre, en hjemmeside som indeholder information om scootere, vi skriver guides til at skifte reservedele og male scooteren, vi har billeder fra forskellige træfs, som folk kan se.

Vi er igang med at få lavet en "ny" hjemmeside med andet design og flere funktioner.

I starten var vi oppe på .. wow 150-200 besøgende om dagen, men nu er siden gået lidt i "stå" fordi vi er ved at udvikle den nye side så vi er helt nede på 50-70 besøgende om dagen.

Vi har ingen penge at kunne lægge i dette projekt da vi alle er under uddannelse og der kun er en i siden, som er over 18år.

Vi har skrevet til mange scooter relaterede firma''ere/butikker om sponsorat af ting til evt. konkurrence eller hjælp til at holde siden igang, med sponsorat af dæmone og andet. Men inden gider at svare, vi har sendt omkring 15 mails og har kun fået svar fra 1 hvor de ville reklamere for os på deres site med et link, som er svært at finde på siden, selvom vi er meget glad for det, da det er bedre end ingenting.

Vi har fået lavet trøjer gratis af en, som er med i siden far der driver et firma som sælger arbejdstøj.

Vi laver selv alt, markedføring, hjemmesiden, guides, tager selv billeder, men vi får også billeder af andre da vi ikke kan tage til alle træfs.

Det jeg søger hjælp til, er hvordan man evt. kan få gang i sådan en side med, sponsorater, markedsføring osv.

På forhånd tak for hjælpen. :)

''Lyst''

Fra Midtjylland
Tilmeldt 12. Dec 06
Skrevet kl. 14:43
Slet ingen, som selv har skulle reklamere for deres hjemmeside eller som har skulle evt. bruge sponsorater til noget som helst?

Ved ikke om det er tidligt at oppe tråden eller om der normalt går flere dage inden svar.. Skriv endelig hvis jeg er for tidligt på den.

Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 15:27
Hold modet oppe. 

I skal ikke være bange at bruge telefonen. Det kan være i har en lille frygt for at lyde som unge der skal tale med voksne, men sandheden er jo at i er de største eksperter i knallerter/scootere. Der MÅ være nogen der sælger scootere og tilbehør over nettet som er vilde efter at indgå samarbejde.

Prøv om i kan få noget omtale i en lokalavis, eller i et ungdomsblad (eller en avis på nettet). Så kan i vifte det for næsen af folk i scooterbranchen - det tror jeg vil virke rigtig godt... og omtalen skaffer så samtidig besøgende til siden.
Fra Midtjylland
Tilmeldt 12. Dec 06
Skrevet kl. 19:48
hej Redsox. Tusind tak for dit indlæg, Jamen vi har faktisk overvejet at ringe rundt til folk, men vi har ingen ide om hvad vi faktisk kan sige til dem, fordi vi syntes ikke rigtig vi har noget at tilbyde dem, hvis de vil give os sponsorat, derfor syntes vi det er "ubrugeligt" at ringe rundt, det eneste vi kan tilbyde er reklame på siden, og det er jo ikke meget reklame de får ud af det med 50 besøgende om dagen. Vi holder skam også modet oppe, vi håber på stort comeback når den nye side kommer op, hvor vi har bedre design, bruger system, artikel system osv. så sider bliver mere brugervenlig og får flere funktioner. Det med at få fat i en avis og ungdomsblad, det fårstor jeg ikke helt hvad vi kan med det, vil du have de skal skrive en artikel om os eller?

Mvh Lyst

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 20:09
Har i overvejet adWords annoncer fra google?

Hvis i kan finde et gratis forum at lægge på kan det nok også trække lidt mere trafik og dermed annonceindtægter.

/Jesper

Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 20:28
skide være med hvor mange besøgende du har... det er hvor mange du vil opnå der er vigtigt.

Spol tiden frem, hvordan synes du jeres side skal se ud næste jul, hvor mange brugere, hvor mange friske artikler?.....

Opstil små mål som skal sørge for du når der til. Man kan aldrig vide om det vil lykkes, men man kan tro på det - og ellers ville man jo slet ikek starte op.

Første mål er at få en side med brugersystem (jeg går ud fra du mener profiler osv). Den side kommer snart -perfekt.
Du kan også have som mål, at der skal være minimum 4 konkurrencer om året (tilbehør i præmie), og en ekstra stor konkurrence til næste jul. (præmie en fed scooter).
Så kan du sætte som mål at Rally Max Power (eller hvad det fedeste scooterblad hedder) bringer en nyhed om at siden eksisterer.
Et mål kunne også være, at der minimum to gange om ugen skal være noget rigtig fed artikellæsning på scooterområdet.

Sådan angriber du opgaven. Tag en ting ad gangen. Hvis du vil have konkurrencer må du spørge nogle leverandører om præmier. Start med at fortæl, at dit mål er at blive det fedeste scooter site indenfor et år. Hvis folk kan høre at der er ambitioner for siden - så stiger chancen for at få opbakning. Få det til at lyde som om du har helt styr på hvad der skal til. Det virker meget bedre, end at spørge nogen om de vil give noget... "men vi ved ikke til hvad"... zzzzz -agtigt
Løft røret: "hej, vi starter det fedeste scootersite. Vil du være samarbejdspartner på sitet, mod at stille gavekort eller lir fra scooterbutikken til rådighed som præmier? ... Du må gerne selv komme med forslag til præmier, men vi havde forestillet os 3 fede hjelme til konkurrencer i Marts, juni og september.... ". Nævn at i satser på at være godt oppe at køre henad marts måned, og at i deromkring vil få lavet en masse gode artikler om at købe ny scooter, og hvad man skal tænke på når man skriver en knallert på konfirmations-ønskelisten. De ved alle sammen godt, at foråret og konfirmation er højsæson, så de vil gerne have kunder i butikken.
Det må også være muligt, at lave links til internetshops på en måde, så hvis en af jeres brugere klikker sig videre via jeres link og KØBER noget - så får i en procent af salget. Det kan laves så simpelt, at i skriver man skal maile internetshoppen efter man har købt, og skrive et kodeord - så får brugeren leveringen gratis.. og den aftale i har med internetbutikken giver så nogle procenter. Regn med at dem der sælger udstyr til scootere kun har købt varen til det halve af hvad den sælges til. Så hvis jeres brugere køber mange hjelme, så vil en internetbutik uden tvivl gerne lade jer få 5-10% af salget. Hvis du lige har fortalt at i næste jul har det fedeste site, så æder jeg min hat på at de bliver fristede af at lave sådan en aftale. Det koster ikke noget for dem... kun hvis de sælger... og det er det de er ude på.. alle er glade:-)

Når der begynder at være nogle faste brugere som bidrager meget i forummet, så spørg om de ikke kunne tænke sig at skrive nogle artikler. Det er en regel at trofaste brugere af et community tager det som et stor kompliment, at blive inddraget i den side de selv er så meget på... så stort kompliment at de gerne arbejder gratis - og helhjertet.

Det med omtalen jeg nævner handler om at sende et brev/mail til relevante medier. Jeg skrev til min lokalavis; hej jeg bor i lokalområdet og har kastet mig ud i at lave min gode brætspil idé.. Vil i skrive om det?... og det ville de, fordi jeg er lokal. Skriv til et dansk motorblad og sig at i er nogle friske unge fyre der laver et site for unge.. bla bla bla i er stolte af at være unge og turde kaste jer ud i det, men det manglede jo bare når målgruppen er de unge. Skriv til den lokalavis (hvis der er flere) som der "måske" kunne finde på at skrive om noget lignende. Håb det bedste.. det koster kun en enkelt mail.

nå, held og lyk!

Fra Midtjylland
Tilmeldt 12. Dec 06
Skrevet kl. 21:16
Hej Jesper, det du nævner ved jeg desværre ikke hvad er. ?

Redsox, igen tusind tak for det gode indlæg, du kommer med en masse forslag som jeg syntes rigtig godt om, har bare ikke selv tænkt på at komme med f.eks. det med procetner via salg eller fjerne porto for brugere.

Det vi får i det nye site som ikke er i det gamle er:

Artikel system / Nyheder.

Vi HÅBER stærkt på at have bruger login med profiler osv. klar også, vi vil også meget gerne have vores eget forum ,em problemet er bare at vores koder går i skole på forskellige tidspunkter af døgnet, vi har søgt en koder mere, som da vi ingen penge har at tilbyde er der ingen som er intresseret.

Så vi kan ikke få lavet alle de ting vi gerne vil have lavet, til lanceringen af det nye site, da det simpelthen ville tage for lang tid og så ville der gå over et halvt år, før det nye site kunne lanceres. Det med den lokaleavis er en god ide, men ingen af os gutter kender hinanden i den virkelige verden, vi har kun snakket over nettet, og styrer sitet over nettet, vi har snakket om at vi skal mødes og det skal vi selvfølgelig også, men det bliver mere bare for at lærer hinanden at kende da vi har folk fra: Esbjerg - Middelfart - Viborg og Tørring. så vi er godt fordelt ud på landet, det ville så også give mere reklame hvis vi skriver til de 4 lokal aviser og spørger.

Vi vil gerne være det fedste og bedste scootersite næste år, men hvad hvis vi lover alt muligt og sponsorene tror på os, og giver os præmier og andre ting, og vi så ikke bliver det fedste og bedste site, og vi har gjort og gør alt det vi kan for det(?), som sagt har vi kun en koder som ikke er fuldtid, vi går allesammen i skole og vi har fritid og andre aktiviter ved siden af, den eneste som laver noget på siden nu er faktisk koderen fordi vi venter kun på at det nye site bliver færdigt, vi har folk som skriver guides/det gør vi alle sammen når vi laver ting ved vores knallerter og scootere, så vi gør faktisk alt det vi kan, det bedste der kunne ske for os, skulle være at der kom en koder som ville gå med ind i siden.. ubetalt, det sker nok ikke så vi må vente på at vores koder får lavet de sidste ting.

Tilmeldt 26. Sep 05
Indlæg ialt: 259
Skrevet kl. 08:25
Pm sendt
Fra Midtjylland
Tilmeldt 12. Dec 06
Skrevet kl. 12:22
Din pm er set, og der er svaret på den. :)
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)