skide være med hvor mange besøgende du har... det er hvor mange du vil opnå der er vigtigt.
Spol tiden frem, hvordan synes du jeres side skal se ud næste jul, hvor mange brugere, hvor mange friske artikler?.....
Opstil små mål som skal sørge for du når der til. Man kan aldrig vide om det vil lykkes, men man kan tro på det - og ellers ville man jo slet ikek starte op.
Første mål er at få en side med brugersystem (jeg går ud fra du mener profiler osv). Den side kommer snart -perfekt.
Du kan også have som mål, at der skal være minimum 4 konkurrencer om året (tilbehør i præmie), og en ekstra stor konkurrence til næste jul. (præmie en fed scooter).
Så kan du sætte som mål at Rally Max Power (eller hvad det fedeste scooterblad hedder) bringer en nyhed om at siden eksisterer.
Et mål kunne også være, at der minimum to gange om ugen skal være noget rigtig fed artikellæsning på scooterområdet.
Sådan angriber du opgaven. Tag en ting ad gangen. Hvis du vil have konkurrencer må du spørge nogle leverandører om præmier. Start med at fortæl, at dit mål er at blive det fedeste scooter site indenfor et år. Hvis folk kan høre at der er ambitioner for siden - så stiger chancen for at få opbakning. Få det til at lyde som om du har helt styr på hvad der skal til. Det virker meget bedre, end at spørge nogen om de vil give noget... "men vi ved ikke til hvad"... zzzzz -agtigt
Løft røret: "hej, vi starter det fedeste scootersite. Vil du være samarbejdspartner på sitet, mod at stille
gavekort eller lir fra scooterbutikken til rådighed som præmier? ... Du må gerne selv komme med forslag til præmier, men vi havde forestillet os 3 fede hjelme til konkurrencer i Marts, juni og september.... ". Nævn at i satser på at være godt oppe at køre henad marts måned, og at i deromkring vil få lavet en masse gode artikler om at købe ny scooter, og hvad man skal tænke på når man skriver en knallert på konfirmations-ønskelisten. De ved alle sammen godt, at foråret og konfirmation er højsæson, så de vil gerne have kunder i butikken.
Det må også være muligt, at lave
links til internetshops på en måde, så hvis en af jeres brugere klikker sig videre via jeres link og KØBER noget - så får i en procent af salget. Det kan laves så simpelt, at i skriver man skal maile internetshoppen efter man har købt, og skrive et kodeord - så får brugeren leveringen gratis.. og den aftale i har med internetbutikken giver så nogle procenter. Regn med at dem der sælger udstyr til scootere kun har købt varen til det halve af hvad den sælges til. Så hvis jeres brugere køber mange hjelme, så vil en internetbutik uden tvivl gerne lade jer få 5-10% af salget. Hvis du lige har fortalt at i næste jul har det fedeste site, så æder jeg min hat på at de bliver fristede af at lave sådan en aftale. Det koster ikke noget for dem... kun hvis de sælger... og det er det de er ude på.. alle er glade:-)
Når der begynder at være nogle faste brugere som bidrager meget i forummet, så spørg om de ikke kunne tænke sig at skrive nogle artikler. Det er en regel at trofaste brugere af et community tager det som et stor kompliment, at blive inddraget i den side de selv er så meget på... så stort kompliment at de gerne arbejder gratis - og helhjertet.
Det med omtalen jeg nævner handler om at sende et brev/mail til relevante medier. Jeg skrev til min lokalavis; hej jeg bor i lokalområdet og har kastet mig ud i at lave min gode brætspil idé.. Vil i skrive om det?... og det ville de, fordi jeg er lokal. Skriv til et dansk motorblad og sig at i er nogle friske unge fyre der laver et site for unge.. bla bla bla i er stolte af at være unge og turde kaste jer ud i det, men det manglede jo bare når målgruppen er de unge. Skriv til den lokalavis (hvis der er flere) som der "måske" kunne finde på at skrive om noget lignende. Håb det bedste.. det koster kun en enkelt mail.
nå, held og lyk!