Jeg er ny i amino.dk Jeg er fotograf, men en del faste kunder men vil gerne have flere opgaver. De fleste kunder jeg har er personlige bekendskaber eller andres anbefalingere Har I nogle gode idere til hvordan jeg udvider min kundekreds Mvh Peter Vintergaard.com |
fotografens kunder
- 1
Hej Peter Ja, det har jeg da. Du skal nok under alle omstændigheder få lavet noget salgsmateriale, og evt. målrette det til en bestemt målgruppe - som reklamebureauer f.eks. Det er ikke nok bare med en opringning. Få lavet noget på tryk som du sender dem, og derefter følger op med en opringning. Mvh. Mikkel Johansen InMedia Reklamebureau |
Hej PEter Tja hold dine løfter, tag en fair pris og hav styr på dit håndværk. Så skal det nok gå Og hold til herinde og deltag aktivt i de tråde du har en indsigt i så folk begynder at lære dig at kende. Jeg har selv utrolig dårlig erfaring med en fotograf jeg bruger pt. Han leverer ikke varen til tiden og det holder ikke når man har dead lines Så kan du lave 36 fotos af et produkt hele vejen rundt med 10grader interval leveret fritlagt til en ordentlig pris er jeg måske din nye kunde. Jeg har i hvert fald brug for en ny fotograf til sådanne opgaver. Hilsen Morten |
Hej Peter Din hjemmeside er prof og dine billeder er også prof. Måske du har et for bredt varesortiment? TV båndtekniker? Er det det du vil? Eller er det en nødudgang, hvis alt andet slår fejl? Dit sprøgsmål er ret bredt formuleret. Så min idéer til nye kunder bliver også ret almene: Opsøg nye netværk (som her på Amino) og netværk hvor du møder folk. Personligt salg: Ring op til evt. kundemener og fortæl hvad du kan. Giv dem et tilbud. Skab relationer også på længere, sigt hvis de ikke lige mangler noget nu. Følg op igen og igen. Lav en brochure og send den til mediebureauer, reklamebureauer, designbureauer - send ikke flere end du kan følge op med en snak Skab igen en relation, hvis de ikke står og mangler. Følg op igen og igen. Ved femte opringning er der bid (måske) Gentag det med andre kundegrupper: Formgivere, industrier med kvalitetsvarer. Få gang i en nyhed og send en pressemeddelse. For at nævne de traditionelle metoder. Held og lykke! Dorte dorte@visualangels.com www.visualangels.dk Grafisk design til internet og tryk www.visualangels.com Illustrationer, plakater og postkort |
Jeg må sige at jeg er overrasket over hvor godt det her sted fungere og over hvor kompetente svar jeg har fået. Tak for det. |
Kære Peter Først og fremmest skal du være en pissedygtig fotograf, for der er mange derude. Og som du ved, er de danske fotografer på et ganske højt niveau lige nu. Til gengæld er der mange af dem, der er meget dyre. Og af og til lidt sløve i betrækket, så det er jo områder, du kan adskille dig på. Men jeg vil også anbefale dig at finde en niche, som, ja, nu vælger jeg bare det, der falder mig ind først, sport! Hvis du har en niche, kan du opbygge en kundekreds på det område. En kundekreds, der ved, hvad du står for. Hvad du kan. Hvis du prøver at bilde dem ind, at du er fantaaaastisk til både reportage, portræt, marketing, produktfoto mv., ja, så skal du bare vide, at alle virksomheder har hørt den sang før ![]() Dert var lige de umiddelbare tanker... Morten Mauritson www.thehype.dk |
Hej Peter, Jeg så lige dit indlæg - jeg tror dette kursus kunne være relevant for dig, du kan læse mere om det inde på www.bumblebees.dk Venligst Mette -------------------------------- 8. februar: Hvordan får man etableret en sund iværksættervirksomhed som fotojournalist? BumbleBees har inviteret Casper Tybjerg til København for at fortælle sin historie. Der vil være masser af tid til spørgsmål og networking. Tilmelding til Trine på |