Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Facebook marketing - kan det betale sig??

Side 2 ud af 5 (41 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars fra Spot It Online:

Hej Iryna,

Alle de nævnte former for sposorerede links dækker hvert deres område, Adwords dækker søgninger i Google, Facebook vises på... ja - Facebook, og så har vi helt glemt de andre søgemaskiner og annoncenetværk :)

Det er helt op til dig at bestemme hvor dine kunder er mest positive overfår denne type af markedsføring, mit råd er at du kombinere Adwords og Facebook annoncer for at nå alle dine kunder.

Hvis du gerne vil vide mere om de forskellige koncepter der ligger bag er du velkommen til at smide mig en PB her på siden.


Hilsen Lars

 

 

 

hej Lars,

tak for din forklaring.

Jeg kender konceptet bag de forskellige markedsføringsmuligheder, men tænkte mest på om der er noget der fungerer bedre på Adwords end på Facebook, og omvendt. Men jeg formoder at det ikke kan siges på den måde, så du har ret at jeg skal prøve mig frem.

Jeg har dog lidt for meget respekt for Google Adwords, nok fordi jeg er "bange" at tabe penge - og jeg ved overhovedet ikke hvordan jeg griber det an. Facebook forstår jeg nogenlunde derimod..

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu kommer alt online markedsføring jo an på hvad det er du sælger og til hvilken målgruppe. Hvis den side kunderne lander på, når de har klikket på din annoncer, ikke indbyder of opfordre til salg eller at du mister kunden i forløbet fra de klikker på din annonce til de vælger at bestille og betale for dine yderlser/produkter. Så har du helt sikkert tabt dine penge.

 

Hvis du kan uddybe hvad du sælger, samt hvilken side kunderne skal lande på, er det lidt lettere at give et bud på hvad der passer bedst.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 02:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Iryna.dk:

Nicolaj Thomasen:

Start evt. med at sætte dit bud til halvdelen af det anbefalede og se om ikke de giver nogle klik. Det bliver vist også billigere jo mere du segmenterer. Jeg kan ikke få Facebook til at spille, selvom jeg har forsøgt nogle gange, mine kampagner på AdWords og Yahoo netværket konverterer meget bedre.

vil det sige at hvis jeg segmenterer i fx køn, alder, geografi osv, at det bliver billigere end hvis jeg ikke segmenterer?

Jeg loggede lige ind på en af mine Facebook annoncer, hvor det forslåede bud er 4,15 - 6,28 DKK. Hvis jeg ændrer segmenteringen fra alle uddannelser til I gang med ungdomsuddannelse, så falder det foreslåede bud til 2,73 - 4,39 DKK.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 02:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolaj Thomasen:
Jeg loggede lige ind på en af mine Facebook annoncer, hvor det forslåede bud er 4,15 - 6,28 DKK. Hvis jeg ændrer segmenteringen fra alle uddannelser til I gang med ungdomsuddannelse, så falder det foreslåede bud til 2,73 - 4,39 DKK.

Så kan du vælge hele verdenen og få den ned på 10 øreStick out tongue
Mindre præcis en kampagne = billigere klik pris?

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 02:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Lasse:

Nicolaj Thomasen:
Jeg loggede lige ind på en af mine Facebook annoncer, hvor det forslåede bud er 4,15 - 6,28 DKK. Hvis jeg ændrer segmenteringen fra alle uddannelser til I gang med ungdomsuddannelse, så falder det foreslåede bud til 2,73 - 4,39 DKK.

Så kan du vælge hele verdenen og få den ned på 10 øreStick out tongue
Mindre præcis en kampagne = billigere klik pris?

 

Nej omvendt, men det er jo det samme med AdWords, des mere målrettet du er, jo bedre relevans og dermed billigere klikpris.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 03:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Iryna.dk:
Jeg har dog lidt for meget respekt for Google Adwords, nok fordi jeg er "bange" at tabe penge - og jeg ved overhovedet ikke hvordan jeg griber det an.

Hint: Køb en god bog og tilhørende 2,5 timers videokursus om Adwords

Facebook har jeg heller aldrig for alvor lykkedes med. Jeg har heller aldrig talt med nogen virksomhed, der har haft positivt ROI på det, men jeg kan jo læse og høre rundt omkring, at de findes. Jeg er bare ikke stødt på dem - endnu.

Held og lykke med det uanset!

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Iryna.dk:

Jeg vil da prøve at gøre det, som han siger. Han siger at han tjener 30 000 ved siden af sit job (og folkeskolen). Men skal ikke udelukke at jeg har misforstået noget..

Som rigtig mange andre lyttede jeg osse til Thorborgs interview med Simon - og lad os slå fast: En dygtig knægt - cudos til ham. Men vil nok være en god idé at lytte til interviewet endnu engang - for som Simon osse for nævnt flere gange, så er hans indtægt baseret på rigtig mange kampagner - og rigtig mange aktiviteter - ligesom budgettet for de ting han laver er rigtig store.

Der er ingen tvivl om at Facebook markedsføring virker og er en rigtig god idé hvis man optimere og målretter korrekt, ligesom det potentielle kunder bliver ledt til, samtidig er i orden.

Lasse Burholt

 

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Lasse Burholt:

Iryna.dk:

Jeg vil da prøve at gøre det, som han siger. Han siger at han tjener 30 000 ved siden af sit job (og folkeskolen). Men skal ikke udelukke at jeg har misforstået noget..

Som rigtig mange andre lyttede jeg osse til Thorborgs interview med Simon - og lad os slå fast: En dygtig knægt - cudos til ham. Men vil nok være en god idé at lytte til interviewet endnu engang - for som Simon osse for nævnt flere gange, så er hans indtægt baseret på rigtig mange kampagner - og rigtig mange aktiviteter - ligesom budgettet for de ting han laver er rigtig store.

Der er ingen tvivl om at Facebook markedsføring virker og er en rigtig god idé hvis man optimere og målretter korrekt, ligesom det potentielle kunder bliver ledt til, samtidig er i orden.

Lasse Burholt

 

 

Yes, han er dygtig. Det jeg bare siger er, at han giver udtryk for, at ALLE (ja ALLE) kan tjene kassen på facebook annoncer. Og det lyder som om det er det nemmeste i verden. Hvis man er arbejdsløs og på kontanthjælp, så hvorfor ikke lige smide nogle facebook kampagner og tjene kassen.

Det er ikke alle, der kan køre rigtig mange kampagner. Det er derfor jeg mener at det er lidt misvisende at sige at man bare skal gå igang og tjene mange penge. Så nemt er det trods alt ikke. Men muligt er det da sikkert.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis en 14 årig knægt kan gøre det, så kan alle der har det rette drive og energi sgu gøre det.
Men hvis man ikke kan flytte røven, så bliver det nok svært :-)

Dbh Martin

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:

Hvis en 14 årig knægt kan gøre det, så kan alle der har det rette drive og energi sgu gøre det.
Men hvis man ikke kan flytte røven, så bliver det nok svært :-)

Dbh Martin

 

Taler du om min røv nu eller om alles røve? :-)

Jeg synes det lyder som om du undervurderer Simon og overvurderer mange voskne - det syntes jeg allerede da jeg hørte din podcast. Jeg siger ikke at det er umuligt, jeg siger det lyder som om det er det nemmeste i verden. Kan også være at det er det.

Jeg kan stadig ikke se hvordan jeg skal lave en klikkampagne til 10 øre, som Simon gør. Men kan være at jeg finder ud af det en dag - forhåbenligt!

Side 2 ud af 5 (41 indlæg)