Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lille forskel på domænenavne

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 3. Oct 05
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg købte for nogle år siden et domæne navn til en datingside og har nu fundet ud af at der eksisterer et navn meget tæt på mit navn som også er en datingside.

Dette er et kun et eksempel:

Mit domænenavn er: Lover
Det andet  domænenavn er: Love

Altså der er et: R til forskel

Vil jeg kunne få problemer med copyright

På den anden side burde jeg nok helt skifte navn og finde et mere unikt navn :-)
Jeg er stadig i opstarts fasen så det vil ikke være noget problem at skifte navn, men jeg synes det er en interessant problemstilling.

 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis der er tale om ganske almindelige ord er der næppe noget at komme efter.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 514
Fra  Lytter.dk Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart nej. Man kan have rettigheder til et domænenavn, men ikke til et andet domænenavn, der tilfældigvis ligner det.

Men, om du kan få problemer med at dit navn ligner deres for meget, eller omvendt, ved jeg ikke 100% faktisk. Dog ville det overraske mig.

Stifter af musikbloggen Lytter.dk og bureauet Copenhagen Publicity.

Tilmeldt 14. Oct 09
Indlæg ialt: 168
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil sige nej... det er det frie marked der gælder... Domænenavne er ikke underlagt restriktioner på den måde, at to enslydende domæner skulle komme i clinch på grund a copyrights.

Du har sikker også set sider som har et næsten identisk domænenavn med et stort firmas (med en indlagt stavefejl, som folk har en tendens til at begå, f.eks gogle.no vs google.no), og de bliver altså ikke sagsøgt, uanset om den store ikke kan lide det. Det er derimod en måde for den lille til at tjene penge, som kan sælge sit domæne til den store aktør, og ofte for en ganske fin pris.

Er domænet "Love" også en datingside? Er det ikke tilfældet, er der ihvertfald slet ingen ko på isen, og vurderer uanset er der ikke er nogen fare...

Blogforfatter af Penge på Net - En guide for begyndere til at tjene penge online

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 514
Fra  Lytter.dk Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Stifter af musikbloggen Lytter.dk og bureauet Copenhagen Publicity.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)