Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bluetooth dating

Side 2 ud af 4 (37 indlæg)
Fra Søborg
Tilmeldt 21. Oct 05
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :
I må meget gerne være kritiske da det sådan set er den eneste måde man kan få at vide at der er noget der kan forbedres. :-)

Jeg må sige at jeg har fået nogle gode inputs som klart er noget der skal arbejdes videre med. -
Lige en hurtig en til De skæve ridere: Hvad mener du med at jeg skal skaffe 100 kvindelige brugere med billede. Det er der "problemet" er at jeg ikke groft sagt ved om det er en mand eller en kvinde der henter programmet. Det er heller ikke muligt at oprette en profil på hjemmesiden som man kan med f.eks dating.dk. 
Det er her vores produkt er differanceret iforhold til dating sider på nettet fordi det forgår via mobilen. Man kunne jo godt forstille sig at man sammen med en dating side gik sammen således at det med at søge andre dating brugere bliver interaktivt.

En hurtig til Claus - Ved ikke hvor godt det ville være hvis det var muligt at prøve det i f.eks. 14 dage fordi chancen er måske ikke lige helt så stor for at møde en proxi bruger. Det er jo også en anden udfordring for brugere vil nok ikke bruge proxi hvis der ikke kommer nogle "træffer"..

/Greg  
Tilmeldt 20. Apr 05
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 21:50
Dato: 10/22/2005 9:24:49 PM Forfatter: Greg Young
En hurtig til Claus - Ved ikke hvor godt det ville være hvis det var muligt at prøve det i f.eks. 14 dage fordi chancen er måske ikke lige helt så stor for at møde en proxi bruger. Det er jo også en anden udfordring for brugere vil nok ikke bruge proxi hvis der ikke kommer nogle 'træffer'..
/Greg 

Det var så heller ikke lige mig der foreslog det...

Dat 10/22/2005 9:24:49 PM Forfatter: Greg Young

Det er her vores produkt er differanceret iforhold til dating sider på nettet fordi det forgår via mobilen.
/Greg 

Enig, det er den rent teknisk forklaring på hvordan I diffenretierer jer, men det fortæller jo reelt ikke ret meget om hvad det betyder af merværdi for brugeren...

/Claus Holm

Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 23:54
Jep det var nok mig der foreslog det Det jeg prøver at sige er, at du må ha' en masse mennesker på før nogen gider købe programmet. Hvordan du gør det ved du bedst selv, da vi andre ikke kender evt. begrænsninger i produktet m.m. Det eneste vi kan komme med er tips.

Mht. den 14 dages prøvetid, er det sådan at mange mennesker ikke ville tænke på at melde sig fra før prøvetiden var færdig, da det jo kun drejer sig om 30 kr.
Tilmeldt 12. Sep 05
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 16:00
Hej Greg

Jeg kan forstå, at du ikke kan se, om det er en mand eller dame der henter programmet. Den enkelte downloader altså et program, og det eneste du sidder tilbage med er mobiltlf. nummeret på den person, der downloadede programmet. Det bør du kraftigt overveje at ændre på.
Min "hårde" vurdering er, at du stadig er i udviklingsfasen, og du bør gennemtænke konceptet én gang til.

Derudover ser jeg en væsentlig problemstilling i forbindelse med at etablere samarbejde med en datingservice der eksisterer på nettet:
Hvilken forskel er der på dating-folket på nettet og folket der finder partnere i "det virkelige liv"?

En udokumenteret påstand er, at folk der dater på nettet har mindre selvtillid end folket der finder partnere i "det virkelige liv" - og folk uden selvtillid vil aldrig nogensinde approache det modsatte køn på gaden, i supermarkedet, indkøbscenteret etc.
Et samarbejde med en datingservice på nettet vil på baggrund heraf ikke blive en succes.
Tilmeldt 20. Apr 05
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 16:20
Dato: 10/23/2005 3:59:43 PM Forfatter: De skæve riddere
Hej Greg

Min 'hårde' vurdering er, at du stadig er i udviklingsfasen, og du bør gennemtænke konceptet én gang til.
Derudover ser jeg en væsentlig problemstilling i forbindelse med at etablere samarbejde med en datingservice der eksisterer på nettet:

Efter at have set lidt på de andre landesider tolker jeg det som om Greg er ansvarlig for den danske del af et større koncept, med udspring i Frankrig. Såfremt dettte er korrekt, er det antageligt ikke nemt at afvige radikalt fra koncept og design, medmindre "hovedfirmaet" kan påvirkes til at læse Amino...

Mvh

Claus Holm

Stort sommerhus udlejes på Fyn. Sommerhus med havudsigt og spabad, sauna, brændeovn, solarium og meget mere.
Tilmeldt 12. Sep 05
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 16:50
Ikke desto mindre ser jeg det som en nødvendighed.

Intet er umuligt for den der bærer viljen i hjertet..
Fra Søborg
Tilmeldt 21. Oct 05
Skrevet kl. 20:25

Halløj alle,

Tak for deltagelsen.

Det er korrekt det som Claus siger, det er et franskfirma der har udviklet applikationen og at jeg har ansvartet for Danmark. Jeg skal da prøve at få dem til at læse amino, men de kan desværre ikke sproget også kommer jeg på dobbelt arb, men at oversætte for dem :-)

Men hvad der skal og kan ske for proxi i Danmark er jo angiveligt op til mig, bortset fra navnet (de vil gerne brande sammen navn world wide) så de forslag med at ændre forsiden kommer helt sikkert. Så det er super fedt at blive gjordt opmærksom på de forbedringer der kan være en hjælp ....  - udbytte ved brug af proxi samt at siden ikke skal være så teknisk. :-)

En udokumenteret påstand er, at folk der dater på nettet har mindre selvtillid end folket der finder partnere i "det virkelige liv" - Tror i ikke at der er alle former for dater på nettet, tror i ikke bare at man ser netdating som en nem og sjov måde at date på? Jeg mener nu godt at en hel del af netdaterne godt kan have selvtillid til andre former for dating.

Det er også en af grundene til at målgruppen kan være lidt uklar for en ældre generation har måske mere selvtillid en 15-25 men tilgengæld er de måske ikke så tryg med andre teknologier. Nu er netdating jo næsten blevet en hverdagskost - 600000 registret på dating.dk

Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 22:22
Det var da godt nok et spændende projekt du har der, men der er nogle umiddelbare huller ved det vil jeg mene. Nu er jeg, gennem mit firma, selv meget interesseret i Bluetooth - Arbejder med mobile løsninger og kigger på forretningsområder, hvor også Bluetooth benyttes. Jeg må sige at jeg tror du løber lidt ind i nogle standardproblemer med Bluetooth, nemlig din afstand. At man skal være indenfor 10-15 meter (en alm. telefon rækker i langt de fleste tilfælde ikke mere end 10 meter), er et stort problem for dine brugere. Allerede der er de meget intime og det er som en bruger også nævner svært at slippe væk, hvis det er en uheldig type, du fanger signalet på.. Din målgruppe er ikke ude på bluehacking, som det kendes fra den engelske subway og andre steder. De er ude på at finde "the one". Jeg Foreslår at du kigger på at dreje din forretningsplan. Kunne du ikke alliere dig med en partner og drage fordel af dette?. Allerhelst med dating.dk eller tilsvarende, for de har jo en række dating fester. Her kommer folk for at mødes og nu har jeg aldrig selv haft æren at deltage, men har ladet mig fortælle at de har haft noget med blå og røde armbånd engang, alt efter hvad man søgte og dermed kunne man gå op til netop den man mente havde samme interesse som en selv. Her kunne din applikation blive meget interessant. At bevæge sig rundt i rummet og få forskellige oplysninger om de personer der var i nærheden, var da endnu mere aktuelt for dem. Vel og mærke oplysninger om personer, der allerede havde givet udtryk for en interesse i at blive fundet og måske nu havde muligheden for at fortælle om sine værdier inden en Karl Johan med fedtet hår, som var det modsatte af det man søgte, stillede sig op. Du kunne tage dating.dk oplysninger med ind i din javaapplikation og så kunne man inden man nærmede sig få yderligere (og værdifulde) oplysninger om personen og tjenesten blev pludselig vendt til et værktøj frem for en fjern mulighed for succes.

Alternativt kan det sælges ind til koncerter eller tilsvarende, hvor der er mange mennesker, men det er vigtigt at du gør det i samarbejde med arrangøren, ellers vil grundlaget og deltagerantallet være for spinkelt til at kunne holde på folk. Dette er ikke den engelske eller franske subway og der går år endnu, før vi har en mentalitet der byder os at bruge denne slags påfund som et naturligt redskab til at kommunikere med hinanden - også når vi dater!

Held og lykke med det, håber du kan komme videre med projektet.
Fra Søborg
Tilmeldt 21. Oct 05
Skrevet kl. 20:09
endnu en af dem der laver det der virksomhedshalløj - Vi er helt enige i at der er nogle børne sygedomme, men jeg er sikker på at de bliver kræftig forbedret ved næste release. Jeg er da også helt sikker på at der kommer nye bluetooth standarter, også begynder det at blive sjovt. :-) Bluetooth Afstanden samt hastigheden bliver sædelses bedre og med flere søge feathers i applikationen skal det nok blive godt. 
Har dog også været med til en dating fest, men det var ikke det helt store.
 Havde faktisk fat i Irma for der var gang i pressen som sagde at Irma ville tilbyde kunder forskellige farve kurve for der kunne produktet være oplagt. Desværre viste det sig at være en opdigtet historie. :-(

Jeg kan lide din tankegang mht at lave applikationen om til et værktøj. Forstår jeg det korrekt hvis jeg siger at en del af jer anbefalder enten et samarbejde med en eksisterende dating hjemmeside eller at der også skal være mulighed for profiler på min hjemmeside?

Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 22:05
Mht. at teame op med andre, så tror jeg du vil vinde meget på det, men du skal ligeledes kunne tilbyde noget.

Nu nævner du at Bluetooth bliver stærkere og du kan skam i dag nå op på 250 meter med Bluetooth og et signal kraftigt nok til at overføre ca. 15 megabyte i minuttet med Bluetooth EDR, men det er ikke det der er tilfældet med de telefoner du henvender dig til. Senderen er så svag at du er på en ca. 10 meters range og batteriforbruget ved en større sender vil givetvis være en dræber for din telefon, uden at jeg ved så meget om lige det. I øvrigt så bør du nok læse denne: http://blogs.zdnet.com/BTL/?p=1327 og høre dette: http://i.i.com.com/cnwk.1d/i/z/e/200505/ITMatters20050502.mp3

Et interessant interview, hvis du arbejder med Bluetooth og ønsker at høre lidt om muligheder fremover.
Side 2 ud af 4 (37 indlæg)