Hej og tak for et fantastisk forum! Jeg ville høre om ikke der skulle være en Amino, der ved noget om de svenske forhold? eller kender en dygtig svensk revisor? Jeg skal også bruge en svensk bogholde, hvis der er nogen i kan anbefale. Jeg skal stadig bo i Danmark, hvoimod min makker flytter til Sverige. Skal jeg så stadig betale dansk skat? Hvis ja, får jeg stadig kørselsfradrag i Danmark? Er der nogen der ved om jeg må fakturere det nye firma med mine ydelser med mit gamle firma? da jeg derved kan få en masse skattefrie km. penge eller ved I om det er det samme i Sverige, så det nye firma kan give mig kørepenge? Håber her er nogen der ved noget om det! Morten |
Det er faktisk rigtig nemt at oprette selskab i Sverige og ligeledes Norge for den sags skyld.
Der findes mange i Sverige som kan udføre arbejdet. Har også selv benyttet dem tidligere, men i det lange løb har det dog vist sig at være rarest med en dansk revisor der enten har afdeling i landet eller samarbejder med en der.
Det gør hele forløbet så meget nemmere og du kan fokusere på at drive virksomhederne.
Derudover vil din danske revisor også nemmere kunne hjælpe i forhold til særreglerne mellem Danmark og Sverige.
Held og lykke med projektet.