Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af firma i Sverige

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Aug 06
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej og tak for et fantastisk forum!

Jeg ville høre om ikke der skulle være en Amino, der ved noget om de svenske forhold? eller kender en dygtig svensk revisor? Jeg skal også bruge en svensk bogholde, hvis der er nogen i kan anbefale.

Jeg skal stadig bo i Danmark, hvoimod min makker flytter til Sverige.

Skal jeg så stadig betale dansk skat? Hvis ja, får jeg stadig kørselsfradrag i Danmark? Er der nogen der ved om jeg må fakturere det nye firma med mine ydelser med mit gamle firma? da jeg derved kan få en masse skattefrie km. penge eller ved I om det er det samme i Sverige, så det nye firma kan give mig kørepenge?

Håber her er nogen der ved noget om det!

Morten

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 20. Nov 06
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 00:37
Det er faktisk rigtig nemt at oprette selskab i Sverige og ligeledes Norge for den sags skyld.

Der findes mange i Sverige som kan udføre arbejdet. Har også selv benyttet dem tidligere, men i det lange løb har det dog vist sig at være rarest med en dansk revisor der enten har afdeling i landet eller samarbejder med en der.

Det gør hele forløbet så meget nemmere og du kan fokusere på at drive virksomhederne.

Derudover vil din danske revisor også nemmere kunne hjælpe i forhold til særreglerne mellem Danmark og Sverige.

Held og lykke med projektet.

Tilmeldt 15. Aug 06
Skrevet kl. 12:00
Hej Vejsmose

Tak for dit svar!

Kender du nogen du kan anbefale?

Morten

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 20. Nov 06
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 20:30
Revisorer i Danmark eller sverige?

Du må gerne få dem, men af hensyn til unødig reklame eller andre der vil føle de uretmæssigt ikke blev nævnt, så må det blive på en PB

Tilmeldt 15. Aug 06
Skrevet kl. 20:47
Hej igen,

Det må du meget gerne!

Helst en revisor der snakker dansk og ved en masse om de svenske forhold...

På forhånd tak!

Morten

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 12:06
Dato: 11-12-2006 10:30:57 Forfatter:Købmanden
Hej og tak for et fantastisk forum!

Jeg ville høre om ikke der skulle være en Amino, der ved noget om de svenske forhold? eller kender en dygtig svensk revisor? Jeg skal også bruge en svensk bogholde, hvis der er nogen i kan anbefale.

Jeg skal stadig bo i Danmark, hvoimod min makker flytter til Sverige.

Skal jeg så stadig betale dansk skat? Hvis ja, får jeg stadig kørselsfradrag i Danmark? Er der nogen der ved om jeg må fakturere det nye firma med mine ydelser med mit gamle firma? da jeg derved kan få en masse skattefrie km. penge eller ved I om det er det samme i Sverige, så det nye firma kan give mig kørepenge?

Håber her er nogen der ved noget om det!

Morten

Du vil fortsat være fuld skattepligtig til Danmark og derved blive beskattet her men i det omfang svensk indkomst beskattes her er du berettiget til lempelse i den danske skat. Husk også de sociale sikringsafgifter. Det er i Sverige mere centralt end skatten.  

Det andet er lidt svært at svare på når du ikke har skrevet nærmere om dit firma og det nye firma.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 28. Nov 06
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 00:04
Hej Morten,

Jeg har haft firma i Sverige for et par år siden. Det var et AB, hvilket er det samme som et A/S i Danmark.

I Sverige skal man lægge min. 100.000 SEK hvilket er lig med 80.000 DKK for et aktieselskab (AB). Det får man ikke engang et ApS for i Danmark.

I mine øjne er der ikke voldsomt mange andre fordel ved et selsbab i Sverige, med mindre man bor og arbejder i Sverige. Hvis man hovedsagligt køber de vare man skal sælge i Danmark har man en fordel rent likviditetsmæssigt. Man lægger ikke momsen ud, som hvis man havde selskab i Danmark.Tilgængæld skal man lave momsregnskab hver mdr. i Sverige, så det koster penge til en bogholder. En bogholder kan dog nøjes med, at lave momsregnskab 6 gange om året, da han/hun kan lave for 2 mdr. af gangen. Eks: Momsen skal indberettes den 10 i efterfølgende mdr. Altså skal man indberette momsen for december den 10 februar. Fra den 1-10 februar kan man derfor lave moms for december og januar.

Skatten er ca. det samme som i Danmark.

Jeg brugte en bogholder som hedder Anette fra et lille firma som du kan finde her www.capit.se

Hendes far er dansker, så hun forstår dansk 100% og hun er nem at forstå. Deres priser er rimelige.

Hvis du har flere spørgsmål, så har jeg været hele møllen og faldgrupper igennem i Sverige, så skyd bare løs.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 11:51
Helt fint at vide hvis der lige pludselig opstår en situation hvor det kan være godt at have nogle folk med praktiske erfaringer i baghånden.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)