Jeg har
links til billeder på en ekstern
server i alle mine nyhedsbreve, og det er der også i de fleste nyhedbreve eg modtager, men jeg har altså aldrig fået en advarsel om eksternt indhold i mailen.
Jeg antager, at du mener de nyhedsbreve, som du selv udsender.
Dem vil du naturligvis ikke få advarsler om eksternt indhold i, da Outlook helt naturligt opfatter dig som lokal.
Men de som modtager dine nyhedsbreve vil mindst én gang få advarslen om eksternt indhold. Modtagerne kan så vælge at markere dine nyhedsbreve som sikre, hvorefter de ikke igen vil modtage en advarsel fra deres mail klient.
Jeg ville ikke satse på, at modtagerne af mine nyhedsbreve som det naturligste i verden vælger at stole på det eksterne indhold. For mange modtagere af nyhedsmails vil det være meget mere fristende at klikke på Slet, i stedet for at klikke på Accepter.
Du kan læse lidt mere om Outlooks opsætning vedrørende blokering af eksternt indhold i mails, her
Der står blandt andet:
For at beskytte mod afsendere af uønskede e-mails er Microsoft Outlook som standard konfigureret til at blokere automatisk hentning af billeder fra internettet. I denne artikel kan du læse, hvorfor blokering af billeder kan hjælpe med at beskytte dig mod uønskede e-mails, og hvordan du kan fjerne blokeringen af billeder, som du mener trygt kan hentes.