Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bestille morgenbrød :) Mangler investorer

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 1058
Fra  Ronnie Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Super ide. men jeg kender 3 bagere i København, og dem får du ikke til at køre brød ud til private, for der er ikke mange penge i at køre en halt franskbrød og to liter mælk ud til Fru. Jensen på 5 tv.

De køre kun ud til virksomheder og børnehaver og sådan.

Men håber da du det lykkes for dig Smile

Venlig hilsen.

Ronnie 

Fra frederiksværk
Tilmeldt 7. Jun 10
Indlæg ialt: 921
Skrevet kl. 20:05

Tak Big Smile

Skal måske også finde en andet indtægt vinkel. pga de flest bager ikke vælter sig i penge. måske skulle man gør det gratis for bagerne at komme på hjemmesiden?

jeg mangler en investor eller 2 til at starte mit projekt

http://www.amino.dk/forums/t/96207.aspx

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15099
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:08

Ideen har været vendt herinde flere gange, og endda et par gange med færdige hjemmesider!

Men ingen har realiseret det, da økonomien ik hænger sammen... Priserne på rudnstykker mm er simpelthen for lave til, at man kan lave en "JustEat" ordning ud af det...

Fra frederiksværk
Tilmeldt 7. Jun 10
Indlæg ialt: 921
Skrevet kl. 20:12

Fashion-Seller:

Ideen har været vendt herinde flere gange, og endda et par gange med færdige hjemmesider!

Men ingen har realiseret det, da økonomien ik hænger sammen... Priserne på rudnstykker mm er simpelthen for lave til, at man kan lave en "JustEat" ordning ud af det...

Når øv..

Tilbage til at finde en ny ide :( med at tænke på det hele tiden.

Så må jeg bare løbe lidt mere så man kan få en ny ide osv..

jeg mangler en investor eller 2 til at starte mit projekt

http://www.amino.dk/forums/t/96207.aspx

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 20:18

Problemet er jo at der er en enorm forskel på hvordan produktionen foregår i et pizzeria og en bager. Pizzeriaet laver jo de fleste produkter på bestilling....og de ting, de ikke laver på bestilling, er jo typisk frost/kølevarer. Med andre ord sker der ikke det store, hvis et pizzeria har forberedt 20 lasagner for meget - de kan bare blive på køl/frost (næsten) lige så længe det tager at få dem solgt.

For en bager er situationen jo en helt anden... Hvis en bager har bare noget der minder om kvalitetssans, så holder store dele af deres lager jo ikke meget mere end en dag. Med andre ord skal bageren bruge en masse ressourcer, for at være med i den ordning. Enten skal de lave en overproduktion, så der undgås udsolgte varer...eller også skal der holdes en sindssygt skarp lagerkontrol, som så hurtigt kan omsættes til opdateringer på bestillingsportalen.

Derudover er der så også udgiften til udbringning... Det er måske ikke det der nødvendigvis vælter læsset. Men de fleste bageres forretninger er altså ret følsomme overfor udsving i indtægter/udgifter. Så det vil, for de fleste bagere, alligevel være en relativt risikobetonet investering, hvis de skal ud og ansætte et bud.

Men det betyder jo ikke idéen vil være fuldstændigt umulig, at realisere.... Som jeg ser det har jeg bare lidt svært ved at se fordelen i det for bageren. Rent praktisk ville det være langt mere fordelagtigt, hvis bestillingen bare foregik over telefonen - så kan lagerstyring, opdatering af bestillingsportalen og alt teknikken derimellem jo erstattes med en 17-årig bagerjomfru (der i øvrigt alligevel er i butikken), der lige kigger over på hylden med romsnegle, inden hun lover fru Olsen at bringe dem ud ;)

Så kan man så sige at markedsføringen ved sådan et site vil være en fordel for bageren.... Tja... Jeg forestiller mig de fleste bagere ville kunne markedsføre evt. tilbud om levering ganske udemærket ved at lave en flyer i word og dele den ud i nabolaget...

Men jo... Hvis du kan overkomme de problemstillinger, jeg har listet, så er det da bestemt en fed idé med potentiale....

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 20:20

Fashion-Seller:

Ha ha... Ja sådan kan man jo også skære rundstykket ud.... Du fik lige klaret, hvad  jeg brugte en halv side på, med to sætninger - godt gået min gode herre! Geeked

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)