Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

VPS ved Meebox - Hjælp til forklaring.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle.

Jeg er ved at købe en VPS ved Meebox.net.

Har aldrig eget en VPS, kun webhoteller. Og min viden er derfor ikke vild indenfor dette område.

Ved meebox kan man bestille med Gnome + VNC-server (Visuel GUI). Men hvad er det ?

Jeg spurgte suuport og fik dette svar :

1) Gnome er et X - altså et grafisk userinterface. Hvis du skal bruge en server, skal du ikke bestille dette. Normale VPS'er leveres blot med konsoladgang, og så kører du med tingene derfra.

2) Når du køber en VPS bestemmer du selv hvad der installeres på den - også database. Du kan installere den version, som du ønsker, det er helt op til dig. Med fx apt-get install mysql (kommando til at installere mysql i debian) får du automatisk nyeste version.

Nu jeg mega bange for der ikke er et userinterface og jeg kun kan bruge konsol. Så jeg jo helt på skideren.
Godt nok kan jeg PHP, men gider ikke til at sætte mig ind i det (har ikke tiden)

Kan nogle forklarer mig det ? Der flere forskellige systemer at vælge imellem derinde.

På forhånd tak.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 18:43

Hvis du ikke har styr på at drive en server, er det ikke det rette produkt for dig.

Så skulle du tage og vælge et webhotel i stedet for.

Det andet vil kun give dig problemer hvis du ikke har styr på at holde det opdateret og ikke vil betale dig fra det.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 29. Sep 09
Skrevet kl. 18:46

Nope har længe ville have en VPS grundet jeg kan tilføje udvidelser selv.

Blandt andet når jeg rodder med CGI (downloadet) og inplementere dem i PHP.

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 18:51

Hvis du kan bede dem om at installere Direct Admin på VPS'en er det en meget brugervenlig grafisk control panel.

Det plejer at koste lidt mere pr. måned, men det er det værd.

Men ellers ser det da ud til, at den Gnome + VNC du skriver om er et grafisk kontrol panel, så som minimum burde du bestille den.

Og bare rolig, brug de første par dage/uger på at lære VPS at kende, ved at rode rundt med din hosting. Det værste der kan ske er, at du skal bede din hosting-udbyder om at lige "geninstallere" din VPS. I denne testperiode vil jeg råde dig til ikke at sætte vigtige hjemmesider op, prøv at teste nogle simple hjemmesider, som du ikke har noget imod går ned eller bliver slettet. :)

Den eneste måde at blive bedre til noget er at springe ud i det og prøve sig frem. (Dog ikke med vigtige hjemmesider) :)

Kommer snart...

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 19:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
tænkstort:

Den eneste måde at blive bedre til noget er at springe ud i det og prøve sig frem. (Dog ikke med vigtige hjemmesider) :)

Har man behov for fleksibiliteten ved egen server men ikke den fornødne indsigt i serverdrift, vil jeg anbefale at man får en managed løsning hvor udbyderen helt eller delvist hjælper en frem for blot at "prøve sig frem". Indstillingen med at prøve sig frem er god ved mange ting, men ved drift af en server der er koblet til internettet er det uansvarligt og ender ofte galt. Det sker enten fordi den ikke bliver opdateret ordentligt, eller også fordi man får konfigureret noget forkert og serveren derfor måske er blottet for misbrug fra uvedkommende. Det er desværre noget der sker alt for ofte, og i værste fald kan betyde ekstra omkostninger samt at man ufrivilligt har stillet ressourcer til rådighed til alvorlige kriminelle handlinger.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:29

Jeg er enig med de andre i, at du skal have noget managed noget (enten webhotel eller managed VPS). Nogle webhoteller giver mulighed for, at de (efter ønske fra dig) kan tilføje moduler. Det samme gælder med managed VPSer.

Hvis du alligevel vælger en unmanaged VPS, er her en guide til at lave den indledende sikring af den.

Tilmeldt 29. Sep 09
Skrevet kl. 19:34

Nu bliver jeg sku ked af det hehe

Havde glæder mig men er kommet i tvivl, fordi jeg kommer aldrig til at opdatere denne.

Det virker bare så billigt - specielt når de har 50% på første betaling.

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 19:36

Du skal ikke blive skræmt af det. Prøv det i en måned. Det er ikke så svært som man tror.

Kommer snart...

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 19:44

Hej,

Jeg kender naturligvis ikke til, hvad du kan og ikke kan, men hvis du svarer tilbage på min mail, så kan vi finde ud af, hvilket af vores produkter der passer dig bedst :-)

ps. jeg bider ikke, du kan altid bare spørge mig om disse ting over mailen ;-)

Fortsat god sommer-aften derude! :-)

Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 00:12

nu skal du heller ikke blive bange, det er rigtigt hvad de andre siger, unmanaged er for folk der kan sikre sådan en server, især på linux. Men der findes host næsten alle hosts en managed løsning.

Desuden gør det heller ikke noget at du lige prøver selv, man lad være med at lægge noget vigtigt på VPSen sålænge du ikke er sikker du har fået styr på det.

Ideen om et controlpanel som directadmin eller et gratis et, er også en god ide, men sålænge du ikke har styr på hvordan man opdatere og sikrer serveren skal du nok regne med et par reinstalls på serveren.

Men lad dig ikke skræmme, selvom det er 100% rigtigt hvad de andre siger så skal du huske vi også har startet et gang for mange mange år siden og experimenteret. Big Smile

Mvh

Markus

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)