Nogle som har gode erfaringer med et prisbilligt videoovervågningssystem/setup til en lille butik?
Jeg skyder på at jeg skal bruge 4-5 kamera samt en optager, kvaliteten skal bestemt være brugbar, og også den egentlig årsag til min søgen på erfaringer, hvad virker og hvad virker ikke?
Optageren/stationen skal gerne kunne holde således at jeg kan min. kan se optagelser fra en uge tilbage.
altså ikke de store krav udover god kvalitet og gerne så billig som muligt, naturligvis set i forhold til kvaliteten.
Hej Allan jeg kender godt disse remote løsninger men det er ofte små virksomheder som driver disse.
Jeg er ikke så tryg ved at have mine fortrolige billeder liggende på en ekstern server, det er jo mig der har ansvaret for billedematerialet af mine kunder - og sæt sådan en remote virksomhed gik konkurs eller ikke havde styr på sikkerheden. Skulle det være en remote løsning så vil jeg nok vælge en af de store men så bliver prisen jo også hamper.
Anyway så har jeg overvejet Axis som hardware det er jo super godt men noget dyrt.
Enig med Søren, det er bl.a. for usikkert, men heller ikke præcist det jeg søger efter - noget lokalt som kan blive stjålet af tyven er at foretrække! :)
Hej Allan jeg kender godt disse remote løsninger men det er ofte små virksomheder som driver disse.
Jeg er ikke så tryg ved at have mine fortrolige billeder liggende på en ekstern server, det er jo mig der har ansvaret for billedematerialet af mine kunder - og sæt sådan en remote virksomhed gik konkurs eller ikke havde styr på sikkerheden. Skulle det være en remote løsning så vil jeg nok vælge en af de store men så bliver prisen jo også hamper.
Anyway så har jeg overvejet Axis som hardware det er jo super godt men noget dyrt.
Hej fra Søren
Der er intet i vejen for, at du selv kan sætte en remote-løsning op, hvis du ikke har tiltro til løsningerne, der findes. Du kan eksempelvis opstille en ganske almindelig PC på én adresse, som optager fra IP-kameraer placeret på en anden adresse -- blot der er internet. Det er ret nemt.
Venlig hilsen
Rasmus
Secubi.dk - Videoovervågning til private og erhverv
Hej Søren og andre :)
Ja det har du ret i, se så lang har jeg jo ikke tænkt da jeg ikke skal bruge det, men helt klar enig med dig.
Jeg har erfaringer med professionelle løsninger, jo dyre kamera jo bedre billeder.. Ganske enkelt! Skal du have lavet noget virkelig godt kan jeg anbefale smartguard som laver tv overvågning