Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

canonical

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Langå
Tilmeldt 23. Nov 05
Indlæg ialt: 95
Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 19:46

Der findes et hav af muligheder for at undgå DC - canonical er bare en af dem. DU kan også lukke af via robots.txt, eller ved brug af noindex.

De 100 links den snakker om har ikke noget direkte at gøre med DC. Den siger bare at dit site har over 100 links hvilket blandt andet tæller: "Forside, Nyheder, Tilbud, Nyhedsbrev, Kundecenter, login, feedback, vis kurv, Kontakt os, Om os, Vilkår, vitrineskab,  links ved samtlige fotos, links i samtlige beskrivelser, samtlige køb-knapper, Send Mail, dandomain link"

Held og lykke!

/ Emil

Fra Langå
Tilmeldt 23. Nov 05
Skrevet kl. 22:00

hej

tak for svaret Cool

det jeg tænker på er selve vitrineskabet, fordi den har flere muligheder eks. hvid sort grå. her vil jeg så gerne lave det sådan at det kun er masteren den finder, om jeg har hørt at man skulle kunne gøre det via canonical i dandpmain, men hvordan

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 23:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

1. Du kan ikke selv indsætte canonical URL tag i en Dandomainshop

3. Dandomain har desværre ikke helt fanget princippet i canonical URL tag, så hvis der laves en sortering på pris, farve etc., er den nye URL anført som den canonicale. Men de siger, at de "snart" kommer med en opdatering, der indfører en korrekt brug af det tag.

2. Det er allerede indsat som default, som du kan se i din kildekode:

<link rel="canonical" href="http://www.shopinn.dk/shop/vitrineskabe-60c1.html"/>

Fra Langå
Tilmeldt 23. Nov 05
Skrevet kl. 23:41

Hej Thomas

jeg er igang med din bog dandomain tunning, og der er kun en ting og sige til det SUPER FLOT

men er der noget jeg kan gøre når jeg har et produkt med 3 valgmuligheder ( vitrineskabene)

eller er dandomain på vej med noget til dette?

jeg vil jo gerne ned under de 100 url sider

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 05:51

Peter:

Hej Thomas

jeg er igang med din bog dandomain tunning, og der er kun en ting og sige til det SUPER FLOT

men er der noget jeg kan gøre når jeg har et produkt med 3 valgmuligheder ( vitrineskabene)

eller er dandomain på vej med noget til dette?

jeg vil jo gerne ned under de 100 url sider

Tak for roserne!

Det eneste du kan gøre her og nu er at udelukke varianterne via robots.txt - eller udelukke termen "sort" i Google Webmaster Tools.

Dandomain svømmer normalt ikke den uge, de falder i vandet - desværre - men der ER et korrekt canonical tag på vej. Send dem en mail og ryk dem - jo flere der gør det, jo før laver de det færdigt (tror jeg).

Fra Langå
Tilmeldt 23. Nov 05
Skrevet kl. 09:10

så må jeg jo prøve det indtil videre

dandomain fik lige mail på det

tak for hjælpen

Fra Langå
Tilmeldt 23. Nov 05
Skrevet kl. 07:46

Hej

så har Dandomain været igang med ændringer

er der et sted hvor jeg kan teste for duplicate content

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 11:30

Peter:

Hej

så har Dandomain været igang med ændringer

er der et sted hvor jeg kan teste for duplicate content

Du kan bruge Google. Skriv fx site:domæne.dk i søgefeltet og gå til sidste side i søgeresultatet, i bunden af den side står der hvis der er sider på domænet som ligner de resultater de allerede har vist. det er et stort arbejde, men sådan er det jo med sådan noget.

Men ud over det kan du selv lave nogle tests på din side for at se om det er muligt at skabe duplicate content. Fx skrive

www i stedet for uden www eller omvendt, og se om den redirecter eller om siden er synlig på begge domæner.
?tester=hejhej i slutningen af urlen, vises det samme indhold både med og uden den tekst, så har du et problem.
ja du kan sådanset gøre rigtig mange ting for at teste for Duplicate Content, er der mulighed for at skabe det, er der også en risiko for at det kommer.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)