Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Interessant artikel om skatteaktion i et feriefly

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Lagersalg123 - JEN:

Ja og jeg håber så også at sandheden kommer frem råt for usødet når tingene er undersøgt, ellers ligner det mere en hetz mod en befolkningsgruppe (mediemæssigt). For man har jo ikke hørt om så mange aktioner ellers Smile

Jo - man har da ikke hørt om andet i den seneste tid! Skat har i den seneste tid kørt aktioner mod både rockere (1, 2) og rige danskere, som overfører deres penge til schweiziske kontoer. Så der er absolut ikke tale om nogen hetz mod indvandrere.

Fra Helsinge
Tilmeldt 18. Oct 08
Indlæg ialt: 142
Fra  Optimerditfirma.dk Skrevet kl. 15:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lagersalg123 - JEN:

Kim Westphal Andersen:
Pengene bliver jo ikke overført igennem banken fordi de er kul sorte - Det er da absolut den eneste fornuftige forklaring på dette.

nahh det tror jeg ikke du så skråsikkert kan argumentere for, men det bliver interessant at se hvad resultatet bliver.

Det er ikke usædvanligt at nogle medbringer penge til flere familier, og der er det billigere og nemmere end at overføre dem. En del af de ældre har ikke netbank og de vil hellere spare omkostningen til Western Union ved at give en de tror på pengene med. Du skal nok regne med at en del af dem tænker og handler anerledes end vi gør, og iøvrigt ikke kender til de nye regler, og så er der er også en portion som ganske givet tager dem med "sort".

1. generation er nemlig ikke helt fattige som man tror. Der er dog flere faldgrupper. Dem som f.eks har været kebab/kiosk/pizza ejer, eller har haft en anden form for forretning som er solgt videre og siden hen er gået på pension, vil evt. alt overskud blive investeret i en eller anden form for ejendom dernede. Som måske efter 10-15 år senere er guld værd idag. De har så måske nogle lejeindtjægter/salg herfra på en separat konto, som de ud over deres pension i DK nyder godt af når de er der dernede.... derfor vil en lign. undersøgelse fra skat være lige så int. hvis de gad at tjekke de fly der også kom hjem igen..... Fordi intet bliver oplyst hos skat! Og det går faktisk begge veje, både herhjemme og dernede....

Også er der dem som bare kan spare op fra ingenting.... Penge som ofte er gået ud over deres levestandart herhjemme. Den lovlige opsparing ryger så derned sammen med evt. andres famillie medlemmes bidrag som sagtens kan mathce de beløb som er nævnt i pressen. De gør det aldrig elektronisk, for det ligger ikke i deres forstand/kultur.

Der er så også dem, som gør det lige efter bogen, og betaler deres skat m.m. som alle andre. Disse personer, har oftere en længere varig uddanelse hjemmefra inden de kom herop....

Men jeg vil dog også lige nævne, at dette også foregår hos danskere og anden herkomst... Bare så det er slået fast... Yes

Jeg kommer selv fra det omtalte land, og har set/hørt mange mange tilfælde som nævnt ovenfor..... nogle simple, og andre mere avanceret....

Men tænk hvor mange fly afgange der har været indtil d.d., eller som Fashion Seller nævner, hvor mange biler der er kørt over grænserne .....

Mit råd er at, for hver gang du bestiller en kebab/pizza eller er hos frisøren som du betaler kontant, så husk en kvit. for dit køb og undgå dermed at pengene evt. går den forkerte vej..... jeg gør det ihvertfald og jeg er ikke skide populær når de ser mig komme ind af døren........  Wink

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 16:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja - og det er vel egentlig også interessant, at aktionen blandt andet afslørede fem bistandsklienter med i gennemsnit 35.000 kr. i kontanter på sig. Ikke mindst set i lyset af, at man ikke må have en formue på over 10.000 kr., hvis man skal modtage bistandshjælp.

Godt at der bliver sat ind over for disse problemer - og godt at det sker på tværs af hudfarve, nationalitet og sociale skel. Sidstnævnte er Helle Thorning-Schmidt nok ikke enig i ;-)

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 16:16
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Rigtigt godt klaret af Skat. Jeg forstår ikke hvorfor de ikke permanent laver sådanne tjecks. Jeg er sikker på at pengene til de merudgifter det medfører er tjent hurtigt ind.

Men der hvor kernen af problemet er sort arbejde, det er hos de enkelte arbejdspladser Skat skal ha' fat i dem. Dem de fanger på de her aktioner er kun toppen af bjerget.

Ta' fat om roden på problemet og lav regelmæssige kontrolaktioner mod arbejdspladserne. Udover at snyde staten for skat, skaber sort arbejde også ujævn konkurrence mellem de gode virksomheder og de dårlige der benytter sig af sort arbejde.

Men vi som forbruger har faktisk også et ansvar. Jeg har en familiemedlem, der ejer et par pizzeriaer, som ofte får klager fra kunderne om, at deres varer er for dyre, for som de siger "nede på nørrebro kan vi få en shawarma for 20-25 kr.", mens min familiemedlem tager 35-40 kr. for en shawarma. Det nogle kunder overser eller vælger at overse er, at man umuligt kan sælge f.eks. en shawarma så billig, hvis man ikke på en eller anden måde snyder i moms eller/og sort arbejde.

Så det vi ser på de her aktioner, starter med os selv. Lad være med at handle steder, der åbenlyst snyder på den ene eller anden måde.

Kommer snart...

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)