Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan finder man en god sælger?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 8. Dec 06
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg er ny tilkommer på Amino, og har allerede fået rigtig meget ud af at læse alle de gode indslag :) måske er der nogle der kan hjælpe mig med mit problem.

Jeg har en modevirksomhed der hedder Bildt & Prior, og vi er i øjeblikket i gang med at lede efter en sælger til at sælge vores tøj i Danmark og Skandinavien.

Vi har indsat en annonce på Jobzonen, men har kun fået meget få henvendelser tilbage. Er der nogle der har nogle gode forslag til hvor og hvordan vi kan finde en dygtig (gerne erfaren) sælger, eller om der evt. er bedre steder at annoncerer?

På forhånd tak for hjælpen

Christa

Tilmeldt 18. Mar 06
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 12:41
Tilmeldt 8. Dec 06
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 15:15
Hej Maria

tak for forslaget, det vil jeg straks kigge på :)

Tilmeldt 13. Dec 06
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:32
Hej Christa,

Kvalificerede sælgere er idag ved at være en uddøende race - hvorfor de også er blevet svære at få fat i.

Vi har gentagne gange haft stor succes, med at søge sælgere gennem gratisaviser, som metro express samt Urban - det koster ikke det helt vilde og rammer den brede befolkning.

Sørg for at jeres annonce er indbydende - det er den der sælger jobbet til den nye sælger.

Med venlig hilsen

Christian K. Iversen
SalesConsult

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 20. Nov 06
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 21:15
Som jeg også allerede har skrevet til Fashion så er det meget svært i øjeblikket. Og det hele afhænger naturligvis også af ens egne kriterier.

Det skal pointeres at jeg nok er forudindtaget i forhold til branchen, men alligevel har vi da også testet omtalte aviser og uagtet vi bl.a. selv lever af at opsætte annoncerne så vil vore resultater i forhold til det var min. halve til helsider ikke kunne betegnes som succes, tværtimod.

Så kunne det være ansættelsesforhold - hmmm... vi giver efter vore oplysninger branchens bedste vilkår, herunder løn, benefits m.m. Tværtimod har jeg den teori, at de fleste brancher i dag har enorm vækst, hvilket ofte kan mærkes hos sælgerne rent økonomisk, hvormed de måske ikke har så travlt med at finde noget andet.

Ikke dermed at sige at gratisaviserne ikke kan levere kandidater til forskellige stillinger, for vi har kan jo også blot have været uheldige hver gang, men at forvente en indrykket stillingsannonce er lig med at lykken er gjort, det vil være synd, for jeg tror faktisk ikke på at du får et meget bedre resultat, faktisk har vi kun selv oplevet at få et dårligere - eneste fordel er at vi trods alt får en pæn rabat, så tabet er ikke så stort som det kunne være.

Tilmeldt 14. Oct 06
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 21:29
Er i sikker på det er en egen sælger i mangler, det jeg tænker er: at måske det er en distributør eller agent  i mangler -de har ofte deres egen sælger -med eller uden vare lager.  Eks. kunne du finde en agent/distributør i Sverige som har andet tøj mærke i forvejen, og som har et kunde besøg/grundlag med det samme. Ofte er det den bedste måde at komme ud med noget nyt brand, at benytte "kendte" sælger/agent/distributør...  

Fra Helsinge
Tilmeldt 6. Apr 05
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 23:00
Som arbejdsmarkedet er i øjeblikket, er det arbejdsgiveren som står med "hatten i hånden" så den med annoncere og sætte sig til at vente kommer man ikke langt med.

Jeg vil anbefale en kombination af en annonce på jobindex.dk kombineret med selv at søge i jobindex'' database over CV''er for at finde nogle kompetente profiler.

En anden mulighed kunne være at kontakte Business Danmark  http://businessdanmark.dk  det kan være de har nogle kvalificeret kandidater, som er ledige, registreret i deres A-kasse.

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 20. Nov 06
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 23:38
Alt respekt for jobindex, men så smid den på AF/Jobnet så kommer den jo alligevel gratis på Jobindex, så undgår fashion også at smide gode penge efter dårlige.

Nu hører vi trods alt dagligt den anden side af bordet, så tror ej heller anførte firma er løsningen, men da det er gratis behøver skaden ikke blive for stor.

Det er desværre et generelt problem i øjeblikket, men at sige virksomhederne behøver at stå mere med hatten i hånden end normalt vil jeg nu ikke sige.

Vi får selv dagligt ansøgere på sælgere både opfordrede som uopfordrede, men fordi arbejdsmarkedet har ændret sig så bør man stadig hverken springe over hvor gærdet er lavest eller ændre i sine grundlæggende værdier.

I stedet bør man bruge energi på at få sit budskab ud på den rigtige måde, så det ikke drukner i mængden.

Slå på alt det som gør ens virksomhed anderledes og mere attraktiv end de andre. Har man et godt tilbud til en sælger i forhold til hvor en stor del sidder i dag, ja så kan man jo altid flytte dem.Mængden af sælgere er jo ikke ændret markant så det er det samme bytte bytte købmand som for et par år siden.

Har man derimod et mindre attraktivt tilbud, ja så kan arbejdsmarkedet godt være hårdt i dag, da man så kan være efterladt til selv at skulle skole sælgerne fra bunden. Og da udvalget af bl.a. ledige efterhånden også er begrænset, så kan man nemt komme til at slutte sidst.

Udfordringen for et par år siden og i dag er overordnet nogenlunde den samme, mens årsagerne til situationen nærmest står i skarp kontrast til hinanden.

I perioden med lavkonjuktur sikrer folk sig mere - vil ikke af med den lange opsigelsesfrist ej heller skifte til et job i en risikofyldt virksomhed der kan lukke og slukke, for hvad skal de så gøre? Det er jo svært at finde et nyt job.

I højkonjukturen nyder folk goderne og har i princippet mere travlt med fejren opsvinget, alternativt vil de søge nye udfordringer i form af en bedre titel m.m., med andre ord deres krav og forventninger vokser, hvormed de igen bliver vanskeliger at flytte.

SÅ i bund og grund er arbejdsmarkedt bedst tjent med en stabil økonomisk vækst.

Beklager, det tog om sig.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 00:02
Hej Christa

Jeg har lige været en tur omkring jeres hjemmeside, og det får mig til
at tænke: Hvorfor ikke lade Internettet være jeres sælger?

Jeg vurderer, at I PT udnytter mindre end 2% af jeres potentiale for at
få kunder, som selv henvender sig, uden, at I skal røre en finger, når
salgsmaskinen er sat rigtigt op og kører. Hvis du vil høre mere om,
hvad jeg mener, er du velkommen til at kontakte mig.

Venlig hilsen,

Christian

Fra Brønshøj
Tilmeldt 1. Oct 06
Indlæg ialt: 446
Skrevet kl. 03:56
Hej Christa

Jeg vil anbefale jer at tage fat i en svensker..... Jeg er ret sikker på i kan finde en kvalificeret sælger derfra.

Det er rigtigt det er mega svært at få fat i en dygtig sælger herhjemme, som også har erfaringsrammen iorden.

Desuden skal i være opmærksomme med både de erfarne sælger og handelsagenter har det med at "oversælge" jeres kunderrelationer. De har en tendens til maks. at vær 1-2 år ved et mærke, og i den periode har de som regel oversolgt og "lovet guld og grønne skove" så der et hyr med at beholde butikkerne. Dette kan selvfølgelig omgås ved at lave lidt "kunde service" selv

Hvis i selv har stået for salget hidtil, så har i jo også muligheden, for at "oplære" en person til det. Sprede rygtet i jeres netværk.

Jeg ved ikke om i er kommet for langt til Designers Network!?!? ( for store  ) Der er jo mange forskellige muligheder hos dem

Omkring nettet er det min erfaring at butiks indehaverne ikke helt er der. De søger efter småting og handler meget lidt på nettet.

Dejligt at se at det går jer godt, kan huske jer fra jeres start af (har været hos jer for at sælge smykker , upseda)

Held og lykke

Anne

Anne Fogel - smykker med mod
Side 1 ud af 2 (12 indlæg)