Jeg har en side hvor jeg gerne vil slippe for .html i endelsen. dvs. jeg vil gerne have at linket kan være www.bulgarienholiday.dk/minside og ikke som det er nu: www.bulgarienholiday.dk/minside.html Jeg har siden liggende på One.com og har ikke den store forstand på kode og lignende. Så svar må gerne være skåret ud i pap ![]() |
hvordan slipper jeg for .html?
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
- 1
one.com benytter så vidt jeg husker apache. På apache hedder løsningen mod_rewrite. Jeg bruger selv følgende til at give sider endelsen .web og sende dem allesammen igennem et specifikt php script RewriteEngine On # Hold styr på urls RewriteRule ^([a-z0-9]+)/([a-z0-9]+).web /index.php?request=$1&id=$2 RewriteRule ^([a-z0-9]+).web /index.php?request=$1 Hvordan er din filstruktur? |
Den meget utekniske måde at gøre det på kan jo også bare være at opretter mappen "minside" og kalde filen i den index.html - så vil www.bulgarienholiday.dk/minside virke fint... Men det kommer jo meget an på hvor mange undersider man har, om man gider den slags... /Mathias |
Arbejder med online salg og design.
Jeg har ikke specielt mange undersider. Men kan jeg bare oprette dem uden html i enden eller? |
Dvs. 1: lave en folder i FTP kaldet /minside 2: kopier den nye minside.html i folderen /minside 3.: Rename minside.html om til index.html Når du nu kalder wwwblahblahbla.dk/minside kommer index automatisk frem fordi det er standard siden der skal vises. |
Eksempel: Du har i dag filen "klub.html" liggende på http://www.bulgarienholiday.dk/klub.html 1. Opret en mappe der hedder klub i roden af dit site 2. Omdøb filen klub.html til index.html og gem den i mappen klub Nu virker linket http://www.bulgarienholiday.dk/klub Fordi: Når du navigere til en mappe, uden at definere hvilken fil i mappen du ønsker at åbne, vælger serveren automatisk den fil der hedder index.html (eller andre navne, alt efter indstillinger på serveren - men på dit hotel er det index) og åbner den. Princippet er præcis det samme som når den åbner forsiden på dit site. /Mathias P.S. Du skal lige være opmærksom på at denne løsning ikke er et hit i forhold til SEO. Både fordi du flytter filer, men også fordi eksempelvis google er glad for, at filens navn har noget gøre med emnet i dokumentet. EDIT: Okay, RandomAcess var lige det hurtigere på tasterne end mig ![]() |
Arbejder med online salg og design.
Mange tak for jeres svar! Jeg tror at jeg er ved at have fanget den ![]() Den gør ikke så meget med SEO, for dette skal kun bruges på nogle specielle underside, til nogle i netværket. |
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)