Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

http://www.finansieringsguiden.dk

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Dec 06
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Som koordinator for www.finansieringsguiden.dk vil jeg gerne reklamere for dette udemærkede site samt for den service som ligger bag sitet.

Jeg sidder selv som koordinator under projekt European Union Grants Advisor (herunder er vores site www.finansieringsguiden.dk), for at hjælpe SMV''er og iværksættere videre når man står over for at skulle skaffe finansiering eller tilskud til sin virksomhed. Man kan arrangere et gratis møde med mig, ringe direkte eller mail og derigennem opnå sparring omkring hvilke tilbud der passer bedst til den enkeltes situation.

Derudover, sidder jeg et fremragende netværk i kraft af samarbejdes partnere Microsoft og HP, og derudover internationalt i samarbejde med 17 EU lande.

Jeg vil meget gerne indlede en snak med folk som er interesserede - også da jeg selv har iværksætter sommerfugle i verdenen, så inspiration er også en vigtig del af mit arbejde.

Tilmeldt 11. Jan 06
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 21:40

Hej Nicholas,

Hjemmesiden er god. Jeg har et projekt som vil kræve mange ressourcer i produktudvikling da der er talt om et produkt som indeholder en del elektronik og da der også skal udvikles en software. Konceptet og produktet har stor international potentiale. Business angels ser ud til at være en god løsning. Jeg har læst om DVCA''s Business Angel Netværk og det virker tiltagende. Jeg er dog lidt bange for at sende min ansøgning idet jeg helst vil holde projektet så konfidentielt som muligt. Som jeg forstår det, min detaljerede ansøgning vil kunne læses af utallige store virksomheder i vurderingsfasen. Min idé er ikke beskyttet endnu. Kender du evt. andre veje?

Fred

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. May 06
Indlæg ialt: 687
Fra  BreakBuddy Skrevet kl. 17:16
Hej Nicholas

Jeg vil meget gerne holde et møde med dig. Har et projekt der mangler opstartsfinansering til reklame, lokaler og de sidste 50% udvikling af produktet. Du kan kontakte mig på Info[at]justgeek[dot]dk På forhånd tak

Tilmeldt 8. Dec 06
Skrevet kl. 17:02
Hej Fred,

Det lyder som at der kunne være en række interessante investorer til dit high-tech iværksætter projekt .

DVCA Business Angels netværket er en oplagt mulighed, og jeg er sikker på at de har fortrolighedsklausuler der gør, at man ikke sådan kan opsnappe projektet, og så selv udvikle det. Men hvis projektet af en sådan karakter at ideerne og konceptet bag det er ekstremet følsomme, er det nok smartest at få beskyttet disse i en så tidlig en fase af projektet, for ikke at skulle stå med håret i postkassen.

Typisk er det dog sådan at når man præsenterer sit projekt-koncept for investorerer, bliver det gjort i form af en forretningsplan, hvori man ikke nødvendigvis frigiver de mest ømtålelige detaljer. Derudover, har alle Venture Kapital virksomheder fortrolighedsklausuler, da de ellers ikke ville kunne screene nogle projekter, uden at man var bange for at de løb med ideen. Når investorerne så kan se et forretningspotentiale i projektet, og de er villige til at købe sig ind i projektet, så kan man diskutere hvordan rettighederne til kernevidensområdet skal fordeles, og her er IPR beskyttelse enormt afgørende.

Derudover, kan etablere virksomheder søge om tilskud gennem bl.a. Højteknologifonden, som dog kræver at man som virksomhed går sammen en af de højere tekniske læreanstalter om at udvikle et nyt og innovativt højteknologisk projekt.

Jeg foreslår at du klikker ind på www.finansieringsguiden.dk og dropper man en projektformular med dine kontakt-detaljer, og så kan vi tage en snak om alle mulighederne for et sådant projekt.  Umiddelbart tror jeg at Seed Capital eller IVS A/S kunne være interessante at kigge nærmere på, da de typisk investerer i IKT projekter inden for IT og software.

Venligst,

Nicholas Enersen

Tilmeldt 8. Dec 06
Skrevet kl. 17:08
Hej Jens Lund,

Mange tak for din henvendelse til mit debatindlæg vedrørende finansiering. Når du skriver opstartsfinansiering, er du så villig til at hive udefrakommende investorer ind i virksomheden/projektet? Alternativt kan man ansøge om vækstkaution gennem Vækstfonden, hvorigennem de går ind og kautionerer for et lån til virksomheder, for at de kan opnå lån gennem forskellige banker. Alternativt har de kom-i-gang låns-ordningen, hvor nyopstartede kan få et lån til at sætte en iværksætter virksomhed op under favorable forhold.

Jeg sender dig en mail snarest, så vi kan tage et uddybende møde.

Tilmeldt 11. Jan 06
Skrevet kl. 19:34
  Hej Nicholas,

Tak for svaret. Når det bliver aktuelt vil jeg gerne kontakte dig for at tale om projektet på en mere konkret måde.

Først og fremmest vil jeg sige at jeg kommer fra Frankrig og at jeg desværre ikke helt mestrer det danske sprog. Se derfor alle sammen bort fra de mange fejl.  TAK

Når det nu er sagt... tilbage til sagen.

At beskytte idéen koster for mange penge pt.. Jeg må så prøve at styre processen så godt som muligt ved at indgå en skriftlig aftale (NDA) med mulige investorer før præsentationen af projektet.

Findes der standard NDA’er offentligt tilgængelige? I så fald vil jeg meget gerne høre om det.

Jeg har ikke stiftet virksomheden endnu. Vil business angels acceptere at møde mig så tidligt i processen?

Der kan læses en del på nettet om business angels men jeg kunne godt tænke mig at få lidt mere at vide direkte fra mennesker der har været igennem processen. Gode råd, personlig erfaring, do’s and don’ts, og info som kunne gavne mig og andre.

Venlig hilsen

Fred

Tilmeldt 30. Oct 05
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 22:28
Tilmeldt 11. Jan 06
Skrevet kl. 00:28
Hej Ole,

Tak for denne link.