Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Slutseddel - bil handel

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Vissenbjerg
Tilmeldt 22. Feb 10
Indlæg ialt: 198
Fra  liisab Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

God aften Aminoer

Sagen er den at jeg har underskrevet en slutseddel på en bil handel (brugtbil), hos en forhandler.

Det gjorde jeg den 16.6 og aftalen var at jeg skulle have bilen i den her uge.

Sagen er så den at jeg ringer og spørger til om bilen er klar til afhentning, får jeg at vide at den muligvis er klar mandag eller tirsdag.

så nu vil jeg høre hvor bindende sådan en underskrift er.

Der står ikke noget om leveringstidpunktet på seddlen , det er en muntlig aftale.

Kan jeg godt ringe og anullere handelen når han ikke har overholdt sin del af aftalen.

WWW.kidztownshop.dk - kreativt design til aktive børn

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 21:44

En mundtlig aftale er ligeså bindende som en underskreven ind, det sværeste er bevisbyrden.

Prøv at pres ham til at aflevere den inden for x dage også sige hvis ikke så vil du gerne ophæve aftalen

Fra Vissenbjerg
Tilmeldt 22. Feb 10
Fra  liisab Skrevet kl. 11:27

jo men når han ikke holder sin del af aftalen.

Er man så ikke i sin gode ret til at opheve aftalen

Fra Helsinge
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 251
Skrevet kl. 11:31

Jo det er du, men du bliver nødt til at kunne bevise det. 

Dressur rytter søger sponsor 

Fra Viby J
Tilmeldt 7. Aug 09
Indlæg ialt: 578
Skrevet kl. 11:35

Hvis du ikke har betalt for bilen endnu, så ophæv du bare aftalen :-)

Fra Vissenbjerg
Tilmeldt 22. Feb 10
Fra  liisab Skrevet kl. 11:42

Nej den er ikke betalt.

Så det ender nok med at jeg ringer siger at han kan beholde den.

tak for svarene

Fra Grenaa
Tilmeldt 1. Apr 07
Indlæg ialt: 516
Fra  Skiftselv din hvidevarer butik på nettet Skrevet kl. 11:43

Er der en anden grund til du gerne vil ophæve handlen ellers syntes jeg faktisk det er lidt småligt, da jeg er ret sikker på du som iværksætter sikkert selv på et tidspunkt har prøvet at overskride en deadline eller kan komme til det.

Og måske er der en god grund til forsinkelsen det kan måske være han mangler at få leveret en del som spare dig for en tur på værkstedet senere, eller der kan være andre personlige årsager til det ikke er nået.

Så tag det med et smil, og håb karmaen rammer dig selv en anden gang når du har brug for det, det er jo kun 1 eller 2 dage for sent.

Måske han har/eller havde en låne bil du kunne have benyttet hvis du stod akut og manglede en bil :-)

Bruger du for meget tid på dit lager? Se Smartpack.dk

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 11:47

Dino:

Hvis du ikke har betalt for bilen endnu, så ophæv du bare aftalen :-)

Den tror jeg sgu ikke går. Faktisk er der rigtig mange mennesker registreret i RKI fordi de tror de bare kan annulere an skriftlig aftale, ved at sige at de allige vel ikke ønsker produktet, og holder betalingen tilbage.

Men jeg formoder at det ikke er fordi du ikke kan vente med at få bilen til mandag eller tirsdag, at du vil ud af den handel. For det vil trods alt tage længere tid at finde en ny bil, få den klargjort og afhentet. Så hvis det er fordi du har fortrudt, eller har fundet en anden bil du hellere vil købe, tror jeg at du har en dårlig sag. Men der sker ikke noget ved at prøve.

Jeg tror bare at du står dårligt, med den underskrift. Og jeg er er sikker på, at en forsinket levering på 1 - 3 hverdage, ikke giver dig ret til at annullere.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Vissenbjerg
Tilmeldt 22. Feb 10
Fra  liisab Skrevet kl. 11:51

Det er ikke fordi jeg ikke er smålig.

Første melding var at den var klar i starten af sidste uge. Da jeg så ringer og spørger til den i mandags får jeg at vide at det tar det meste af ugen. Da jeg så ringer i går(fredag) får jeg at vide at de bliver ikke før mandag eller tirsdag.

og han ved at vi står uden bil og det var vigtigt at vi fik den hurtigt.

Det han skulle bruge reservedel til er lavet. Det er bare et par andre små ting som skal laves, som ikke er lavet endnu.

Nu har jeg selv en baggrund inden for auto branchen, som mekaniker, så jeg ved at det ikke tager flere uger at lave de ting.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 12:09

Liisa Nicole Bertelsen:

Det er ikke fordi jeg ikke er smålig.

Jeg tror der er et ikke for meget Wink

Har i talt med ham om muligheden for en låne/erstatningsbil? Det tror jeg til gengæld sagtens du kan kræve, dog med det forbehold at i ikke har en aftalt leveringsdato på slutsedlen.

Jeg er ikke så meget inde i autobranchen, men jeg går da ud fra at han hellere vil have dine penge på kontoen, end en afsat bil i stående i gården.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)