Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Foredrag

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 6. Dec 06
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige startet konsulentvirksomhed hvor jeg tilbyder kursus og coaching til virksomheder. Mit koncept kalder jeg Work smarter not harder, det henvender sig til administrativ personale i virksomheder.

Jeg kunne godt tænke mig at holde foredrag om emnet WORK SMARTER NOT HARDER.

Mit budskab er primært at hjælpe de enkelte menneske til at få overblik over opgaver både i arbejdssituationen og privat.

Jeg tror på at OVERBLIK GIVER OVERSKUD - OVERSKUD GIVER MERE ENERGI - MERE ENERGI GIVER FLERE MULIGHEDER. Det til sammen mindsker stress.

Mit spørgsmål er

Hvor kan jeg annoncere med/tilbyde dette foredrag?

Hvad kan det koste?

mvh

Mona Boesen Jensen

Vimex Aps

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 09:45
Hej Mona

Det lyder umiddelbart interessant, men jeg ville personligt gerne høre mere om hvordan og hvilke metoder du har tænkt dig at lære fra dig, da det er dem du må markedsføre dig på; specielt fordi planeten allerede er fuld af mennesker, der laver det samme som dig, men med forskellig indgangsvinkel. Så, altså, hvor ligger fokus?

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 09:56
Hej Mona

>Hvor kan jeg annoncere med/tilbyde dette foredrag?  Hvad kan det koste?

Ud over Davids spørgsmål, er det også vigtigt at kende svarende på nedenstående for at kunne svare på dine spørgsmål om pris og markedsføring:

-Hvor tung er din baggrund?
-Er den teoretisk eller praktisk?
-Har du dokumenterede resultater fra kunder eller fra egen erfaring?
-Hvordan er dit netværk? Har du en masse kontakter, som du kan starte med for at få referencer?

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Tilmeldt 6. Dec 06
Skrevet kl. 10:53

Wow - det er da helt fantasistk med så hurtig respons - sikke et netværk.

Tak for input.

Det er interessant. Og ja der er mange der arbejder med et samme, men mange arbejder med at optimerer og effektiviserer for høvdingene i virksomhederne - jeg vil tale til og med indianerene.

Metoden er enkelt - input til at ænde de vaner vi alle har, få skabt overblikket et sted. Så det er organisering og strukturering af dit personlig informationsflow. Gartner group har lavet en undersøgelse der viser at vi i gennemsnit bruger 6 uger om året til at lede efter ting vi ved vi har, men ikke lige kan finde. Tankevækkende syntes jeg - jeg giver nogle enkle fif til hvordan vi kan minimere det.     

Så foredraget handler om Struktur, displin, organisering og planlægning - enkelte redskaber som alle kan bruge i hverdagen. Foredraget tager nogle af elementerne fra det kursus koncept som jeg tilbyder. Kursuskonceptet kan ses på min hjemmeside www.vimex.dk.   

mvh

Mona  

Tilmeldt 6. Dec 06
Skrevet kl. 11:04

Også mange tak til dig Anders.

Min baggrund - ja jeg har arbejdet som leder i større virksomheder i 20 år. Hovedparten med IT organisationer og IT personale. Jeg har arbejdet meget med effektivisering og optimering af arbejdsopgaver og processer i de ansættelseforhold. Jeg har en NLP uddannelse og en cocah uddannelse og har i kort tid arbejdet som ansat konsulent med stress håndtering og optimering af arbejdsproesser. Så jeg har både en faglig og paktisk erfaring med emnet.

Jeg har holdt et foredrag i mit netværk og har fåt rigtig dejlig respons på det - jeg kunne godt tænke mig at komme ud over mit nærmeste netværk med konceptet der er derfor jeg spørger.

Er startet som selvstændig for nylig så jeg har ikke en lang referancelist i mit eget firma.  Jeg har mange kontakter i nit netværk og er også fuldt igang med dem. Men jeg ville godt udvide mit netværk yderlig og tænkte at foredrag kunne være med til at synliggøre hvem jeg er og hvad jeg står for. Jeg ved af erfaring at jeg "skal opleves" det vil sige at jeg er bedst i den personlige kontakt.

mvh.

Mona  

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 11:18
Hej Mona,

Dine erfaringer og uddannelse lyder umiddelbart meget relevante. De skal på din hjemmeside straks! :)

Og så glem alt om at være forsigtig med at præsentere referencer! Du skal da have relevante udtalelser fra tidligere medarbejdere, ledere, kolleger osv på din hjemmeside. Husk også at bede de folk, som har hørt dine foredrag om at biddrage med nogle ord. Udtalelser er alt!

Mht pris, så sæt den rimeligt, men ikke for lavt, så det virker usikkert. Hvis du gerne vil hurtigt igang, så tilbyd dit foredrag gratis til et par relevante virksomheder og forsøg at få referencer og mersalg ud af det.

Mht markedsføring: Jeg tror ikke, at du vil få meget ud af annocer og direct mails. Du skal nok have ringet til virksomhederne for enten at mødebooke et salgsmøde eller for at sælge et indledende foredrag direkte i telefonen (med emails om indholdet osv undervejs).

Jeg har for nylig lagt en introduktion til mødebooking på mit site, som du er velkommen til at se nærmere på for inspiration til den del af forslaget.

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Tilmeldt 6. Dec 06
Skrevet kl. 11:29

Hej Anders,

1000 tak for input - går igang med det samme.

Med hensyn til salgsmøder via telefon er godt igang med det og er også afsted til møder flere gange om ugen så... , men jeg personligt hader det. Da jeg har forbandet svært ved at "sælge" mig selv, men det bliver jo nok også en vane. 

Mvh

Mona  

Tilmeldt 28. Aug 06
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 13:52
Kære Mona

Jeg går selvfølgelig stærkt ud fra, at du får styr på fokus - med god hjælp fra alle de andre debattører.

For at opnå den rigtige kontakt til virksomhederne, forslår jeg, at du starter med at udvælge 20 virksomheder, som du, baseret på egen viden, andres viden, historik eller presseomtale, mener har brug for dig. Derefter finder du ud af alt om dem - indenfor mulighedernes grænser (hjemmeside mv.).

Så finder du ud af, hvem der er personale-ansvarlig i virksomheden og tager kontakt til vedkommende. Først med en email, hvor du ikke oversælger dig selv og dit budskab - men er reel og professionel. Så følger du op med et telefonopkald, hvor du skal sælge foredraget.

Prisen afhænger selvfølgelig af dine kvalifikationer - men også af virksomheden. Bagermester Andersen betaler mindre end Berlingske Tidende - så der må du prøve at finde et rimeligt niveau. Det væsentligste er faktisk, at du kun skal gøre det, hvis du synes, du får den rigtige pris for det. Så find ud af, hvad DU mener, er den rigtige pris:-)

Good luck...

Morten Mauritson

www.thehype.dk

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 14:13
Dato: 14-12-2006 13:52:08 Forfatter: Morten Mauritson
Så finder du ud af, hvem der er personale-ansvarlig i virksomheden og tager kontakt til vedkommende. Først med en email, hvor du ikke oversælger dig selv og dit budskab - men er reel og professionel.

Dette er desværre ikke lovligt!

Blot til info...

mvh Carsten
Fra København
Tilmeldt 5. Dec 06
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 14:46
Dato: 14-12-2006 13:52:08 Forfatter: Morten Mauritson

Så finder du ud af, hvem der er personale-ansvarlig i virksomheden og tager kontakt til vedkommende. Først med en email, hvor du ikke oversælger dig selv og dit budskab - men er reel og professionel.

Dette er desværre ikke lovligt!

Blot til info...

mvh Carsten

Jeg mener at kunne huske, at det ikke er ulovligt at sende en mail til en person i en virksomhed, hvor man gør opmærksom på sit firma og sit produkt. Det bliver først ulovligt, hvis det udsendes til mange virksomheder på en gang.

Man må ikke sende tilbud på mail til privatpersoner, medmindre de har bedt om det. Men der adskilles meget mellem om man optræder som privatperson når man modtager mailen, eller om man optræder i en professionel funktion i et firma.

Vh

Kruse

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)