Post Danmarks monopol på breve ophører d. 31 december i år. Ikke et ord om pakker, i den forbindelse. Jeg vil gerne æde mit armbåndsur på, at prisen for at omdele en pakke ikke stemmer overens med omkostningerne ved at levere den, men at det bevidst ikke nævnes (og reguleres) fordi det, modsat brevene er en overskudsforretning for Post Danmark. Man skal heller ikke komme og fortælle mig, at de ikke sparer penge, ved de nye regler for postkasser, især i etageejendomme men også i huse og landbrugsejendomme, hvor postkasserne nu skal stå helt ude ved vejen. |
"Dog maks 50 meter fra boligen", får de lige indskudt... I vestjylland er nogle indkørsler flere kilometer lange grusveje, så der havde der da været besparelser at hente. Mon ikke beboerne sådan et sted alligevel bevæger sig forbi en evt. postkasse helt oppe ved vejen - undtaget de, der er under særordning og derfor alligevel får leveret til døren.Lone S. Hansen:...men også i huse og landbrugsejendomme, hvor postkasserne nu skal stå helt ude ved vejen.
I øvrigt helt enig med resten af dit indlæg - det kan ikke passe, at man tilsyneladende kan levere et brev for 7-8 kr dagen efter, men at en pakke skal koste 75. For privatpersoner, altså.. Er der tale om store virksomheder og store pakkemængder er omkostningerne pludselig tæt på halveret. Imponerende!