Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Maxibrev og storbrev udgår fra 1.1.2011 - hvad indebærer det?

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Christensen:

Thomas Reberholt:

Brug Gls :) det koster næsten det samme blot man sender nok. 

Post Danmark har monopol på brevforsendelser til private så det tror jeg ikke du kan bruge GLS til.

Og jeg tvivler på at GLS kan sende et storbrev på 50 gram til en privatkunde for 6,5 :)

Post Danmarks monopol på breve ophører d. 31 december i år. 
I øvrigt var det interessant at læse, at brevtaksterne sættes op, fordi prisen for at sende et brev skal afspejle omkostningerne, ved at levere det -  og en masse piveri over,  at folk ikke sender så mange breve mere, som de gjorde tidligere.

Ikke et ord om pakker, i den forbindelse. 

Jeg vil gerne æde mit armbåndsur på, at prisen for at omdele en pakke ikke stemmer overens med omkostningerne ved at levere den, men at det bevidst ikke nævnes (og reguleres) fordi det, modsat brevene er en overskudsforretning for Post Danmark. 
Dertil kommer, at jeg kun kan forestille mig, at der bliver sendt flere pakker i dag, end der gjorde for 10 år siden. Men al statistik, der er positiv for Post Danmark er sjovt nok udeladt. 

Man skal heller ikke komme og fortælle mig, at de ikke sparer penge, ved de nye regler for postkasser, især i etageejendomme men også i huse og landbrugsejendomme, hvor postkasserne nu skal stå helt ude ved vejen.  

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Lone S. Hansen:

...men også i huse og landbrugsejendomme, hvor postkasserne nu skal stå helt ude ved vejen.  

"Dog maks 50 meter fra boligen", får de lige indskudt... I vestjylland er nogle indkørsler flere kilometer lange grusveje, så der havde der da været besparelser at hente. Mon ikke beboerne sådan et sted alligevel bevæger sig forbi en evt. postkasse helt oppe ved vejen - undtaget de, der er under særordning og derfor alligevel får leveret til døren.

I øvrigt helt enig med resten af dit indlæg - det kan ikke passe, at man tilsyneladende kan levere et brev for 7-8 kr dagen efter, men at en pakke skal koste 75. For privatpersoner, altså.. Er der tale om store virksomheder og store pakkemængder er omkostningerne pludselig tæt på halveret. Imponerende! Smile

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)