Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bestyrelse ønskes - Forstyrrelse haves

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Apr 05
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvor kunne det være fedt at have en 'professionel' bestyrelse. Altså sådan en gruppe mandfolk m/k, der samledes måske en gang hver 3-6 måned, og hvor man så fremlagde sin mest aktuelle/akutte case, der så bev seriøst drøftet i et miljø af komfort og tryghed. Selv pigerne må da kunne klemme en cigar og en cognac ned.


Emner bestemte hvert medlem selv, naturligvis, og jeg er sikker på at man i en 'bestyrelse' på 5-6 mand altid ville kunne finde et validt svar på det, man tumlede med. Og så byttede man bare tur.


Kvadratisk. Praktisk. God.


Det kunne fandme få en afgørende betydning for ens virksomhed.

Nu er det sådan inden på amino at der er ER mange sure løg. Dejligt når man spiser fed mad, men ikke når man vil videre. [KUN] hvilke FORDELE kunne I se i det her? Når vi så har samlet fordele nok sammen, så gider jeg godt at sætte et koncept sammen, og det skal så til gengæld holde til alle forsøg på at blive skudt ned.


Så, lad mig høre. Hvilke fordele?

Fra Vestegnen
Tilmeldt 12. Mar 06
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg kan godt følge dine tanker - Frimann

 

Det kunne sikkert være fint at få 8-10 øjne mere på ens tanker og idéer.

 

Måske at de 5-6 personer, ligefrem kunne bruge deres forskellige kompetencer,

og få noget helt nyt stablet på benene.

 

Sammensætninger af den slags, er jo brugt i flæng ude i den virkelige og på alle plan,

så hvorfor så ikke i Amino regi.

 

Daxman

 

Fra Horsens
Tilmeldt 26. Nov 06
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja hvis det kun laves i amino regi ville det være spændende.

 

Martin

 

 

Tilmeldt 8. Apr 05
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Der har amino desværre skaffet sig selv problemer nok på halsen med en ofte noget usaglig og underlødig tone. Ja, jeg er ked af at måtte sige det, men de mennesker jeg tror har gavn af et sådant koncept vil være i en anden vægtklasse end at få deres intime forretningsmæssige eller personlige problemer blotlagt i et forum som dette.

Når det så er sagt, så kunne miljøet herinde måske forbedres.

Jeg tror mere på at en del af logistikken kunne bo her, kontakten til nye medlemmer kunne skabes, men jeg mener bestemt at vi skal ud i noget med dybe lænestole, en whiteboard i et selskabslokale på en lusket lille kro eller hjemme hos hinanden på skift. Det er serious, og det kræver kaffe og øjenkontakt.

Synes man at jeg tager fejl?

Tilmeldt 17. Aug 05
Indlæg ialt: 577
Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 06-12-2006 21:03:23 Forfatter: frimann
Der har amino desværre skaffet sig selv problemer nok på halsen med en ofte noget usaglig og underlødig tone. Ja, jeg er ked af at måtte sige det, men de mennesker jeg tror har gavn af et sådant koncept vil være i en anden vægtklasse end at få deres intime forretningsmæssige eller personlige problemer blotlagt i et forum som dette.

Når det så er sagt, så kunne miljøet herinde måske forbedres.

Jeg tror mere på at en del af logistikken kunne bo her, kontakten til nye medlemmer kunne skabes, men jeg mener bestemt at vi skal ud i noget med dybe lænestole, en whiteboard i et selskabslokale på en lusket lille kro eller hjemme hos hinanden på skift. Det er serious, og det kræver kaffe og øjenkontakt.

Synes man at jeg tager fejl?


 

Hej frimann,

 

Ideen er god og du tager ikke fejl, den er faktisk så god at den har været brugt i ganske mange år.

Det store problem er, hvordan vil du sikre deltagerne i dette board, at deres hjerteblod ikke blot blive til benefit for en enkelt deltager - men for alle?

Det er min erfaring at kun ganske få gider give deres hjerteblod, hvis de har en fornemmelse af at en af deltagerne blot går ned på hjørnet og sælger de gode tanker.

En anden og måske mere dræbende ting er selve kaffeklub begrebet der hurtigt kan fjerne fokus, fordi folk kommer på møder, men reelt ikke er tilstede fordi de har en million andre ting at tænke på - eller at de direkte opfatter deltagelsen som en pestilens, men ikke har den fornødne pondus til at sige fra.

Jeg mener ikke et sådant board skal være i amino regi, fordi det er ikke aminos force - amino kan bruges til efterfølgende at vende mindre dele af en enkelt problematik - men aldrig større elementer, idet det vil være det samme som offentliggørelse.

Prøv at broderer videre.

 

Med venlig hilsen

Lars C


Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har været med i noget tilsvarende (vi kaldte det bare sparringsgruppe), og det fungerede i tre år, vi afsluttede i sommers.

Der er mange fordele ved en sådan ordning (og vi tænker og taler jo positivt i denne tråd også...). Jeg har haft stor fornøjelse af sparringsgruppen, og alle medlemmerne er nu en stærk del af mit aktive netværk, selvom vi ikke holder formaliserede møder længere.

Hvis du kommer så langt som til faktisk at søsætte projektet, er du velkommen til at maile til mig for nogle konkrete erfaringer omkring mødefrekvens, forpligtelser, de forskellige virksomheders udviklingstrin, kemi osv.

Tilmeldt 8. Apr 05
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Anette,

Ja, jeg søsætter projektet når det er vandtæt. Jeg tænker mig at jeg skriver mig ud af mine tanker om det, for så er der noget konkret at rette i/arbejde med. Jeg er noget inspireret af de oprindelige leninistiske celler i Zar-tidens Rusland, hæhæ, et medlem kunne være medlem i den næste osv. Man ville råde over enorme ressourcer.

Det fede ved projektet er at det er noget, man kan stille til rådighed - mere end noget, man kan rage til sig. Det kræver jo ikke andet end at folk rejser sig og går - der er jo ingen honorarer eller noget involveret. Så det skal være aktivt og levende, og det vil det så blive. We''ll make it so.

De mange begynderfejl kan du måske redde mig (eller rettere os in spe) for? Det ville være dejligt. Lad os skrive lidt sammen, og så ses vi nok.

Tænk hvad din hjælp kunne betyde for helt almindelige mennesker, der gerne vil noget SELV med deres liv, men som ikke tør/er opdraget til at stå alene med det hele..Wow

Erik

Tilmeldt 8. Apr 05
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Til Lars C

DIG støder jeg simpelthen på en gang i mellem. Ja, jeg læser din skriv og tænker. We gotta meet.

Erik

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 20. Nov 06
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 01:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Frimann,

 

Enhver form for udveksling af erfaringer/betragtninger kan efter min mening kun hjælpe enhver i det daglige.

 

Bestyrelsesarbejde er for de færreste nok ukendt og ikke mindst fordelen herved.

 

Udfra ovenstående valgte vi sidste år at lave virksomhedens struktur markant om og bruge de grundlæggende principper fra vor bestyrelse i en mere daglig form. Måske lidt svært at beskrive, men vil prøve at gøre et forsøg, måske andre kan bruge erfaringen til noget konstruktivt

 

Vi valgte overordnet at lave ledelsesorganet fladt som en pandekage. Alle blev i princippet sidestillet og samtidig også lidt umyndiggjorte, da alle beslutninger i prøveperioden alene kunne træffes på et ledelsesmøde i vort tilfælde om fredagen. (Oprindeligt hver anden fredag, men nu hver fredag)

 

Mødet er med dagsorden og referat, hvilket fra begyndelsen øgede både vor effektivitet og ikke mindst vor follow op på tingene. Hver afdeling fremlægger ugen der er gået. Ting de overvejer at sætte igang og ikke mindst status på ting som tidligere er sat i bevægelse etc. Herefter kommer de andres ofte kritiske spørgsmål

 

I begyndelsen var vi meget skeptiske. Marketingsplaner der skulle præsenteres og evalueres af bl.a. vor tekniske chef etc. MEN det at der kom andre øjne udefra i forhold til ens egen afdeling gjorde gav ofte problemstillingerne en helt ny positiv drejning. Kundeservice kunne have arbejdsproblemer, som den tekniskechef faktisk ved blot at "udlåne" en programmør et par timer kunne få lavet i programmet. Arbejdsprocessor blev hurtigere beskrevet og udviklerne fik hurtigere førstehåndskendskab til hvad for eventuelle fejlintroduktioner betød på omsætningen. Eller salgschefen som fandt ud af at serverne, serverplads og trafik faktisk ikke blot var gratis.

 

Aktuel ROI er måske svært at sætte kroner på p.t., men tidsmæssigt er vi sluppet for at have mange små individuelle møder på hinandens kontor i løbet af ugen. Vi er fri for at skulle træffe en masse beslutninger løbende, hvilket igen har givet meget mere arbejdsro i det daglige og den vej øget effektiviteten. Kan godt være vi hiver næsten en hel dag ud af kalenderen, men omvendt er vor effektivitet øget markant og ligeledes er vor innovative del.

Vi har faktisk også formået at spare et par genansættelser, da afdelingerne nu overordnet er bundet meget mere sammen og ikke mindst fået meget større respekt for hinandens arbejde / afdeling.

 

Hver fredag har vi så samtidig et overordnet tema eller andet til inspiration (ekstern udflugt m.m.) dog har vi efterhånden erfaret at tiden er vort største problem. Det er nok ugens hårdeste og mest givtige dag, men den er samtidig alt alt for kort til at vi kan nå omkring alt. Prioritering

Set i bakspejlet, så har man godt nok haft megen spildtid i det daglige og desværre også alt for tit gået over åen efter vand, fordi man måske ikke selv vidste man blot kunne gøre det sådan eller sådan. Vi kan jo af gode grunde ikke have kompetencer inden for alle aspekter - iværksætter eller ej

 

Det er jo lidt sent, så ved ikke hvor mange gange strukturen røg i mit indlæg, men et hyppigt formelt ledelsesmøde med en reel dagsorden kan kun varmt anbefales som dagligt arbejdsværktøj kontra man selv bøvler med tingene.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)