Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lagerhotel/pluklager lukket- hvad med vores varer

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aulum
Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :

G´morgen Aminoer

Først tak fordi I er så mange, der gider bruge en del af jeres kosbare tid her på Amino Yes

Situationen er som følger:

Det firma jeg har brugt som pluklager, er formentlig lukket. Jeg har været i kontakt med dem der ejer bygningerne, de har husleje tilgode og har derfor, sendt pakkefirmaet til foderetten.

Ejerne af bygningerne har ikke mulighed for at komme ind.

Hvordan forholder jeg mig så, når nu mine varer er låst inde?

Det er jo ikke ligefremt lovligt at bryde ind.

/ Kenneth

Legebakken.dk      Kvalitet det betaler sig. 

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 08:50

Kenneth Aaen:
Hvordan forholder jeg mig så, når nu mine varer er låst inde?

Tager kontakt til en advokat straks eller alternativt ringer til en jurist i retskredsen og hører hvordan du skal forholde dig.

Køb ren argan olie her

Fra Skodsborg
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 09:05

Hej 

Jeg har ikke løsningen ud over at kontakte en advokat, prøv evt. Dansk speditør foreningen

Du skal nok finde frem dokumentation på at det er dine vare, ex følgeseddler etc. 

- vi bruger lager-hotel så jeg er meget interesseret i hvordan det ender  hvis du vil sende en PM om resultatet.

Fra Horsens
Tilmeldt 19. Feb 10
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 09:26

Ja som sagt tag fat i en advokat, jeg håber at der er en underskreven aftale omkring at alt hvad der er indlagret er indlagret med Dig som ejer.  Har kendskab til et sted som lukkede hvor den retmæssige ejer ikke kunne få udleveret sine varer ene og alene fordi han ikke havde en underskreven aftale omkring ejerforholdet på varerne når de stod på et fremmed lager.  Hvordan det endte er jeg ikke klar over, men konkursboet kunne/ville ikke udlevere varerne.

Jeg håber inderligt at du finder en løsning, har du behov for en nødløsning til opbevaring så må du endelig sige til.  Vi pakker kun B2B, men vil som sagt gerne hjælpe dig med plads i kortere eller længere tid hvis du har behov for dette. 

Jeg syens du skal holde al info i denne tråd, da jeg selv driver lagerhotel så kunne det være spændende at høre hvad det ender med også som info til andre der bruger lagerhoteller således at de ikke kommer i samme situation.

Krydser fingre for at dit varelager er intakt og at du finder en løsning.

Fra Aulum
Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 20:49

flexlog:

Jeg håber inderligt at du finder en løsning, har du behov for en nødløsning til opbevaring så må du endelig sige til.  Vi pakker kun B2B, men vil som sagt gerne hjælpe dig med plads i kortere eller længere tid hvis du har behov for dette. 

Jeg syens du skal holde al info i denne tråd, da jeg selv driver lagerhotel så kunne det være spændende at høre hvad det ender med også som info til andre der bruger lagerhoteller således at de ikke kommer i samme situation.

Først TAK for alles indlæg, dejligt med lidt rygstøtte.

Jeg har idag troppet op på ejerens private addresse, og fået denne til at "finde" sin partner. Fik lageret låst op og afhentet mine varer Big Smile  Har fundet et sted tl sagerne.

Jeg kontaktede advokat, som kører en anden verserende sag, med det råd til følge: ring til fogederetten. som sagt så gjort. Fogederetten ville så efter en betaling på 300 kr. køre den ind i systemet og forsøge at få fat i ejeren. Behandlingstid ???

HUSK altid gemme alle mails om indkomne varer på lagerhotelet, ellers har man ingen dokumentation for at varerne er ens egne. Ligeså sikre at der i kontrakten står klart at varerne tilhøre kunden og ikke lagerhotellet. Bare lige til oplysning.

Havde så en i mit netværk til at rige til politiet i retskredsen, hvor firmaet ligger. En venlig sjæl kunne så fortælle, uden for referat, at der ved evt selvtægt kun kunne blive tale om et evt. bødeforlæg.

En anden advokat kunne bekræfte udtagelsen, med den tilføgelse at det så lige ville kræve en politianmeldelse fra den forurettede, hvilket ville være usandsynligt.

Dbh Kenneth

Legebakken.dk      Kvalitet det betaler sig. 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)