Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til Google 1 page

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 17. Jan 10
Indlæg ialt: 134
Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Vi har lavet en del SEO til vores sites og har oplevet følgende:

At vores sites opnår gode placeringer om aftenen og om natten - men ikke om dagen.

Er der nogen der ved hvorfor dette sker?? Skifter Google ud i placeringerne i løbet af dagen??

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 16:58

Jeg oplever også en varition , men kun i små afdelingen.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:26

Sjov jeg skulle lige til, at spørge om det samme...

Hvorfor er der forskel på søgninger kl 15 og kl 3?

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 17:58

Jeg kunne ikke forestille mig, at der reelt ligger intentioner bag forskellen.

Forskellen finder I nok i de forskellige datacentre, som er lokaliseret i hele Europa (Verden). Disse har alle sammen "scannet" internettet på forskellige tidspunkter, hvorfor de ikke viser de samme versioner. 

Den placering du derfor får vist er på baggrund af dit forespørgsel hos det pågældende datacenter. Når du laver en anden forespørgsel senere kan det være, at et andet datacenter behandler forespørgslen og derfor giver dig et andet resultat. 

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:12
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Andreas Lolk:
Forskellen finder I nok i de forskellige datacentre, som er lokaliseret i hele Europa (Verden). Disse har alle sammen "scannet" internettet på forskellige tidspunkter, hvorfor de ikke viser de samme versioner. 

Det er nu ikke helt sådan det hænger sammen :)

Crawling (dataindsamling), filtrering, indeksering og søgning er forskellige processer, der håndteres forskellige steder. Der crawles ikke fra de samme computere, som det færdige indeks publiceres.

Selve indekset, som der søges i, er opdelt i en meget stor mængde små bidder, som distrubueres med et meget specielt system, som Google selv har lavet. Det er ikke altid, at samme datacentre har adgang til helt de samme "bidder" af indekset, da der løbende foretages opdateringer. Det er bl.a. derfor der kan opleves store varianter.

Oftest ses store variationer dog mest på forholdsvis nye sites, der ikke har cementeres deres position endnu.

Det er også meget almindeligt, at Google (eller rettere sagt deres computere) "tester" nye sites i toppen af søgeresultaterne - og efterfølgende justerer dem ned i det niveau de finder passende.

Så alt i alt er der ikke nødvendigvis noget underligt i det der opleves her :)

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 18:24

Mikkel deMib Svendsen:

Andreas Lolk:

Det er nu ikke helt sådan det hænger sammen :)

Crawling (dataindsamling), filtrering, indeksering og søgning er forskellige processer, der håndteres forskellige steder. Der crawles ikke fra de samme computere, som det færdige indeks publiceres.

Selve indekset, som der søges i, er opdelt i en meget stor mængde små bidder, som distrubueres med et meget specielt system, som Google selv har lavet. Det er ikke altid, at samme datacentre har adgang til helt de samme "bidder" af indekset, da der løbende foretages opdateringer. Det er bl.a. derfor der kan opleves store varianter.

Oftest ses store variationer dog mest på forholdsvis nye sites, der ikke har cementeres deres position endnu.

Det er også meget almindeligt, at Google (eller rettere sagt deres computere) "tester" nye sites i toppen af søgeresultaterne - og efterfølgende justerer dem ned i det niveau de finder passende.

Så alt i alt er der ikke nødvendigvis noget underligt i det der opleves her :)

Fandme dejligt med sådan noget ekspertviden ! Tak Mikkel

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:04

Tak :)

Hele Googles infrastruktur og back-end teknologier er faktisk et virkeligt interessant område. Det er naturligvis ikke alt de fortæller, men rigtig mange ting om den måde de har opbygget tingene og nogle af de smarte opfindelser de har lavet undervejs fortæller de gerne om.

Der ligger en del videoer om det, nogle white papers og så har jeg været heldig gennem tiden, at have haft mulighed for at snakke direkte med mange af de teknikkere på Google (og Yahoo og Bing, iøvrigt), som har ansvaret for de forskellige dele af Googles komplekse infrastrukturer.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 19:08

Jamen det bare kanon spændende at høre om synes jeg :-) Lidt mere end " jeg har lavet et linkkatalog, få dit link hos mig "

Jeg bliver sgu så glad over at få foræret sådan noget info, så behøver jeg ikke selv lette min 38 årige fede røv :-)

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Odense
Tilmeldt 17. Jan 10
Indlæg ialt: 134
Skrevet kl. 01:40

Tak for de rigtige gode svar Big Smile

Og specielt tak til Mikkel.

Tilmeldt 27. Sep 06
Indlæg ialt: 619
Fra  År Skrevet kl. 06:26

Mikkel deMib Svendsen:

Det er helt korrekt. Så vidt jeg ved, har man ca. 30 dages prøvetid som nyt site, før Google finder det reelle niveau.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)