Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Starte som selvstændig - hvordan?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 1. Sep 09
Indlæg ialt: 361
Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror der er mange, som har over længere tid vidst, at de ville arbejde selvstændig, og lige pludselig kommer der bare følelsen i en, hvor man har rådighedstid, at nu vil man igang, og undersøge sagen nærmere, for hvad det kræver.

- Sådan sidder jeg lige nu, og jeg har få spørgsmål, men det er lige om det er dem alle af hovedmålene, så nu søger jeg efter ekspertise viden og erfaring hos jer.

Hvordan og hvor skal jeg starte, for at skabe en online virksomhed?

- Jeg er selv interesseret i at skabe mit eget produkt på et senere tidspunkt, men lige til start, har jeg i tanker og drømme om at starte ud med at beskæftige mig med beklædning og accesories!

Er der en jeg kan søge råd hos?

Hvordan/hvor finder jeg grossister? Evt. er tanken at det er billigst at bestille vare i udlandet?

Hvad kræver det, at få fat i en loyal og betroende grossist i eventuel Kina? Hvordan kommer jeg i kontakt, og hvad skal jeg starte ud med?

Jeg fandt forleden dag en side, hvor det er muligt at hente en sammenklappet hjemmeside med design ned, til nærmest ingen penge, for forhandlere - men hermed.. så skal jeg jo også have oprettet et CVR.NR, samt jeg skal have bestilt adgang til køb via handelskort (eksp: VISA, MASTERCARD, EWIRE,etc) - Hvor gør jeg dette?

Det vil glæde mig meget med positive og imødekommende svar, og eventuelle råd og links om hvordan du starter lettest ud.
Jeg står lige nu og har et arbejde til d. 30/6-2010, så jeg ved ikke selv om jeg en af de heldige, som finder et tilpassende arbejde, eller ender på A-kassen, men forhåbninger er der, og i så fald også at det er muligt at have noget mere tid til at arbejde på mine fremtidsdrømme :o)

Andi Christensen Høj

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 10
Indlæg ialt: 133
Fra  KompetenceKanalen A/S Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Andi.

Jeg kunne ikke undgå at bemærke, at du ikke har fået svar på dine spørgsmål endnu. (Jeg ved godt den er fra i går, men det plejer at gå hurtigere) og jeg tror det skyldes, at du har samlet indsatsen lidt rigeligt.

Jeg kan besvare nogle af dine spørgsmål og gør det gerne, men jeg tror måske, du skal dele tingene lidt op, også i din søgen efter viden.

Men lad mig tage hul på svarene:

Først og fremmest skal du have et produkt. Her kan du networke, bruge Amino (som du gør), Google, eller måske noget helt fjerde. Du kan også søge lidt rundt på http://www.alibaba.com/ og se om der kunne være noget der var relevant for dig der.

Der er også den mulighed, at du henvender dig til danske producenter og starter der. Det er tryggere, men vil nok ikke give et helt så favorabelt db som andre kanaler kan levere.

Ja, du skal have bygget dig en shop, den kan godt være i din billige ende, men du skal være sikker på den dækker dine behov, for ellers risikerer du at skulle have dig en ny inden længe. Der findes flere tråde her på Amino, hvor du kan læse mere om det emne.

Og ja, på shoppen skal du kunne betale med betalingskort, hvilket kræver godkendelse fra PBS.

Du nævner ordene "...starte lettest ud...", hvilket jo også lyder ganske komfortabelt, men husk nu endelig, at det så godt som altid kræver en betydelig arbejdsindsats at starte en sund forretning, uanset hvad denne må beskæftige sig med.

Du har sikkert mange flere spørgsmål, og du kan sagtens stille flere i samme tråd, men sørg for at holde det lidt overskueligt, ellers risikerer du at andre brugere ikke rigtigt orker at læse eller sætte sig ind i det hele. ;-) Eftersom du spørger til ret forskellige områder kan du med fordel kategorisere dine tråde det tror jeg vil give mere respons.

Jeg ønsker dig god vind med projektet!

Mange hilsner,

Mathias.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)