Tak for alle jeres gode råd.
Men kan du præsentere det via powerpoint præsentation, forretningsplan eller andre opstillinger, hvor potentialet og mulighederne tydeligt fremgår, så kan det være mindst ligeså godt som at fremvise selv systemet/produktet.
Det er naturligvis en fordel af have produktet helt færdigt og klart, men mindre kan også gøre det, hvis du kan tydeliggøre potentialet.
Tak Lars. Jeg kan desværre ikke programmere, så jeg er faktisk igang med at gøre det du skriver her. Jeg er igang med at lave et interaktivt "slideshow", hvis man kan sige det på den måde, simple html-sider med klikbare billeder, så man kan få et overblik over hvordan hjemmesiden vil komme til at se ud, samt hvilke funktioner den rigtige hjemmeside vil indeholde. Og selvfølgelig en detaljeret forretningsplan.
Jeg kan da svare for mig selv :-)
Nej, jeg har faktisk ikke så mange penge.
Et relativt højt privatforbrug, kombineret med at jeg laver alt for meget gratis arbejde, kombineret med nogle amatøragtige investeringer og en finanskrise, har rundbarberet mig grundigt.
Men græd ikke, jeg spiser mig mæt og har det sjovt :-)
Udover din erfaring og kvalifikationer er det primært din direkte og ærlige facon og den måde du laver forretning på, der gør, at du er et af "ønske" personerne jeg godt vil have med i bestyrelsen. (ønsketænkning
)
Selvom jeg ved at der er andre selskaber, som f.eks. Freeway med deres erfaringer indenfor portaler og det mandskab de har, nok ville få mit projekt hurtigere op at køre og skabe overskud hurtigere, har jeg på fornemmelsen, efter at have læst lidt om dem, at jeg nok ikke kunne samarbejde med dem. De er sikkert meget gode og dygtige til det de laver, det kan man jo se med de hjemmesider de driver, men der er et eller andet ved den måde de lave forretning på, der skubber mig fra dem.
Det er vigtigt for mig, at de personer jeg samarbejder med, er nogen jeg respekterer og stoler på.
Men hvad skal der til for at få migmed i en bestyrelse?
* Det skal være et projekt jeg syntes er super spændende.
Det er den. :)
* Det skal være et projekt hvor jeg virkelig kan sparke røv og give værdi til virksomheden.
Jeg ser dig og Don Ø, som nogle af nøglepersonerne i virksomheden.
* Det skal være sammen med nogle mennesker jeg kan lide.
Jeg er meget elskværdig, men det må du bedømme, hvis vi en dag (forhåbenligt) skulle mødes. 
* Der skal være andre i bestyrelsen som ved ALT om det formelle, da jeg er helt blank.
Her regner jeg med at Don Ø's erfaring vil være en stor fordel for virksomheden (selvfølgelig hvis han overhovedet er interesseret i at sidde i bestyrelsen)
* Alle folk tilknyttet virksomhed og bestyrelse skal være reelle gode mennesker.
Et godt kriterie som jeg også har.
* Og så skal der være penge i skidtet.
Det vil være urealistisk at gætte på et beløb, så det vil lade være med, men hvis alt løber efter planen (og det gør det sjældent
) ser jeg en meget stor potentiale i projektet.
Alt efter antal møder etc. vil en pris på 100.000 - 250.000 kr. pr. år ikke være helt skævt.
For en person med dine kvalifikationer ser jeg beløbet som meget rimelig. Men som nystartet virksomhed er det realistisk for virksomheden at ha' råd til det, hvis ikke der kommer en økonomisk stærk investor indover projektet. Er det ønsketænkning at prøve at lokke dig med en andel af selskabet? :)
Jeg håber at du gider bruge tid på at læse/se på projektet, når jeg indenfor et par måneder er færdig med den interaktive præsentation og forretningsplanen.
Selvom skype-prisen er meget lavt, du burde sætte den op :), regner jeg ikke med at det bliver denne form for kommunikation, der bliver aktuel.
Tak for din tid.
-> toogtoerfem
Det er rigtig gode råd du giver der. Tak for det.